Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Hummelnr12 skrev 2014-03-13 12:38:56 följande:
    Men ingen får åtsidosätta ett beslut om patient säkerhet.
    Åjo, om beslutet är grundat på rappakalja som tex att porta romer från sjukhus med hänsyn till patientsäkerheten hade nog lätt kunnat åsidosättas, det kanske tom hade varit straffbart...

De får allt visa att det hotar patientsäkerheten eller hur.
  • oOOo  oOOo
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 13:06:30 följande:

Ja bryter de mot patient säkerheten så blir de anmälda min fru som är läkare har anmält inget konstigt med det??? Oavsett härkomst är det en fara för säkerheten så är det ansvarig läkares bedömning

Så du gör gällande att någon anmälde JÅ som fara mot patientsäkerheten och att någon beslutade att så var fallet? Tillåt mig tvivla
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 12:52:00 följande:
    Hmmmmm. Att behöva tolk är förkastligt?
    Det är väl förkastligt att svenskarna inte är bättre integrerade i Sverige än att de behöver tolk för att förstå varandra. Antar det var detta Mona Sahlin syftade på när hon tyckte svenskarna behövde integreras i det nya Sverige.

Problemet är såklart att svenskarna inte har lärt sig jordens alla språk på ett tillfredsställande sätt, en nödvändighet i det nya Sverige.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 14:07:07 följande:
    Varför bryr sig så många om vad Mona Sahlin säger? 
    Bra fråga. Det är mycket märkligt, än märkligare att just hon höll på att bli statsminister.
    Vad har hon med något att göra? 
    Hon kanske är ett symptom på någon samhällssjukdom. En indikation på att något inte står rätt till.
    För mig är problemet att det kritiska tänkandet verkar läggasråt sidan när det finns politiska poänger att vinna. Att så många verkar tycka att det är ok att utnyttja t.ex.misshandlade kvinnor man inte vet nåt om, generalisera och gissa vilt för att det passar in i den egna världsbilden ..
    Jag pratar inte om några misshandlade kvinnor. Men visst håller jag med dig om att det kritiska tänkandet har lagts åt sidan när man inte ser ett problem i att medborgarna behöver tolk för att kommunicera.

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 20:51:32 följande:
    Det märkliga är ju att det enbart verkar vara "invandringskritiska" som verkar smått fixerade vid henne och ser henne som någon slags ledare?
    Det var väl socialdemokraterna som såg henne som ledare, iaf under åren 2007-2001. Menar du att socialdemokraterna är invandringskritiska?
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 20:51:32 följande:
    Eller så är hon bara en person? Och det hon säger är inget annat än en persons åsikt? 
    Tja, hon var iaf integrationsminister då hon gjorde sitt uttalande. Men om du vill marginalisera vad en integrationsminister säger om integration så undrar jag vem det är du menar vi skall prata om. Just nu verkar det vara intressant att prata om olika SD:ares uttalanden trots att många vill marginalisera deras roll. Känns lite motsägelsefullt. 

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 22:25:42 följande:
    Ärligt talat så har jag aldrig sett någon annan än invandringskritiska lyfta fram Mona som någon slags ledare eller förespråkare av svenska folket. 
    Jaha, det kändes som ett märkligt påstående redan första gången du sade det men visst, vad du ser och inte ser är ofta förvånande. Men eftersom du känner ett sådant behov att trumma in detta att du upprepar dig så antar jag att det är något du känner stark för. Det är nog många socialdemokrater som menar att du sett ett märkligt axplock ur socialdemokratin.
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 22:25:42 följande:
    Jag har aldrig hört en Socialdemokrat eller mångfaldsgillare ta hennes citat på det allvar som du verkar göra.
    Så det har du inte hört. Vad du hör och inte hör är lika förvånande som vad du ser och inte ser. Varför tror du sossarna valde henne till partiledare om de inte tar henne på allvar?

Men du har fel i att jag tar henne på allvar, jag är inte sosse. Det är dock ganska skrämmande(och märkligt) att så många gör det.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 23:18:16 följande:
    Varför är det just Mona som är så intressant, förutom att hon råkar ha slängt ur sig användbara citat?
    För att hon representerade ett parti med ca 40% av rösterna. Röster som i mångt och mycket antagligen kommer från samma personer idag som då.
    Hur har du kommit fram till slutsatsen att hon på något sätt talar för någon annan än sig själv?
    För att hon var integrationsminister när hon gjorde det uttalandet jag citerade(som jag redan sagt för övrigt, läser du inte eller varför undrar du? )
  • oOOo  oOOo
    Varför är det just Mona som är så intressant, förutom att hon råkar ha slängt ur sig användbara citat?
    Det märkliga är snarare varför du tycker det är så ointressant vad en integrationsminister säger om integration samtidigt som du tycker det är intressant med uttalanden från representanter från ett minoritetsparti ingen vill samarbeta med.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2014-03-17 19:47:52 följande:
    Indirekt kan man alltså utläsa av resultatet att cirka var fjärde SD-sympatisör faktiskt anser att det finns viktigare frågor än invandringen. 
    Utifrån vad du skrivit kan du inte det. Men visa gärna hur du tänker. Misstänker att du tänker fel.
  • oOOo  oOOo
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 20:51:08 följande:

Vidrigt, men föga förvånande och åh så korkat, fast föga förvånande är inte det heller.
    Man undrar ju finns det liksom ingen bottennivå för dom här människorna?
    Men alla är ju lika mycket värda så vad gör det *floskelbingo*
Svar på tråden Varför hatar folk SD?