Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2015-01-22 19:21:46 följande:

Lugn och fin nu, inget att hetsa upp sig för, försökte bara intressera mig lite för din hobby, ledsen om jag trampade på en öm tå. Verkar var symptomatiskt för deltagarna i denna tråden att vara tåömma

Men du har nog framtid som politiker, du ger mig information jag inte bett om och tycker jag skall vara tacksam för det medan du slingrar dig från frågan jag verkligen ställde

Nu överdriver du din betydelse en smula men vi kan låtsas som att din input betyder jättemycket ändå.

Det finns ingen rimlighet i att du har missat svaren. Huruvida en skillnad upplevs av specifikt mig, framgick redan i första inlägget. Att jag inte har utfört något blindtest, kom du skriftligen fram till själv. Och informationen du inte bad om, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 20:35:21 följande:

Nej det framgick inte. Det framgick att du tyckte det borde finnas en skillnad under vissa förutsättningar men inte att du verkligen upplevt en skillnad. Då borde ju det enkla svaret på frågan om du upplevt någon skillnad helt enkelt varit "nej" eller att skillnaden är helt uppenbar vilket den inte ens verkade vara enligt ditt hypotetiska resonemang.

Haha, hur i helvete får man en förklaring om att jag, som vet vad man ska lyssna efter, kan höra om fasen sitter korrekt på 1 produkt men får det betydligt svårare att lyssna mig fram till samma sak när det handlar om flertalet produkter som ska samverka ihop - till att det BORDE finnas en skillnad men att jag INTE upplever någon?

Vet dock inte vad man ska säga, när folk faktiskt misslyckas med den här deduktiva slutledning; att kunna höra sig fram till fasens korrekta placering på elektronik, betyder det samma som att kunna höra en skillnad på elektronik i och ur fas. Får väl säga "- Bravo!!", i brist på annat.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 22:07:15 följande:

Men titta, nu säger du att du hör skillnad. Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo, något han påstod vad stor skillnad. Du vet som fas i ett trefas system i ett hem, inte fas som i olika vågor i fas.

Men skitsamma, det är alltför vanligt att de som hoppar in och svarar på frågor riktade till andra inte vet vad de svarar på, så låt oss lämna det. Intressant hur som helst.

Ja, vilket även framgick i första inlägget - för de som har förmågan att kunna komma fram till en väldigt simpel deduktiv slutledning.

Och att förklara fenomenet, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-01-22 23:51:16 följande:

Inte det minsta. Bara en from förhoppning från din sida. Vad Bokstavskombinationer här på forumet skriver för strunt, berör mig inte det minsta, eftersom ni bara öser ur er en massa osakligheter som vilken sund debattör som helst begriper är oseriöst dravel

Folkfientligheten. <3

SD - 2018!!
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 11:13:58 följande:

Visst famgick det att du inte förstått frågan. Men som sagt intressant hur som helst, speciellt det där med 'svärta i tystnaden' Hade varit ännu mer intressant om jag kunde få ett svar på det jag frågade om men det är väl lite mycket begärt. Man får vara glad om man får någon info alls antar jag, tack för det.  

Du får nog se på den här saken utanför ljuset av debatt en stund - för det börjar kännas en smula trögt, det här med att inte förstå att alltihop skrevs av rent intresse för ämnet. Fungerar du möjligtvis själv så, att när du skriver om ett intresse som du brinner för, så håller du det så kort och koncist som möjligt? I sådant fall så kan jag förstå trögheten. Jag gillar dock att babbla i ämnen som intresset brinner för, man skulle kanske kunna kalla det för att "samtala" - om konceptet känns bekant.

Varenda hifi-biten själ förstår vad som menas med mer/mindre "svärta i tystnaden" - en målande beskrivning av brusgolvets effekt på ljudet, en fenomenologisk beskrivning, helt enkelt. Beklagar om lingot förhöll sig esoteriskt.

Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 17:17:39 följande:

Du behöver inte beklaga, som jag sade tyckte jag begreppet var väldigt intressant.Jag förstår precis vad jag frågade om. om Rataxes upplevt denna skillnaden. Vad som är svårare att förstå är varför du svarade på det då med den inställningen, att ett svar endast kan erhållas av Rataxes, just på hans kylskåp, rum, utrustning osv  

Inte svårt att förstå alls, om man förstår konceptet "samtala". Gör man inte det, så kan jag förstå att det finns en hel del att fundera på.

Jag och Rataxes samtalade. Du hoppade in i samtalet. Jag började även samtala med dig. Riktig raketfysik det här.

Gnällt klart?
  • Digestive
    sverker11 skrev 2015-01-23 17:03:52 följande:

Har genom åren läst lite om hifi men aldrig, vad jag kan påminna mig, sett uttrycket "svärta i tystnaden" så jag gjorde en googling och fick fyra träffar varav två var denna tråd, en från flashback och en som tycks handla om receptfria läkemedel. Det tycks inte som om uttrycket "svärta i tystnaden" är särskilt väl spritt.

Nu handlade det dock inte om utbredhet utan om förståelse för vad man menar, när man beskriver fenomenet i fråga.

Mycket att göra idag?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 17:44:33 följande:

Eftersom du lyckats missuppfatta frågeställningen flera gånger här och ursprungsmeddelandet är raderat i vanlig ordning i den här tråden så citerar jag mitt inlägg från #21506(antar att de inte kommer leva länge heller, tråden går ju ut på att FMGA skall få gnälla av sig )

"Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo"

du ser att jag inte avser "om man kan höra ett kylskåp på samma fas". Är det så svårt att läsa innantill?

Vilket gnäll. Du ska få ha din Rataxes ifred. Ingen annan ska få komma och stjäla hans ljus ifrån dig med ett allmänt samtal.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 20:51:07 följande:

Samtala är det vi gör nu.

Det konstiga är dina problem att förstå vad man säger och på vanligt fanatikermaner börja bygga halmgubbar tom när det gäller så banala saker hifi. Ligger det så nära tillhands? Tänk om din oförmåga att förstå text även gäller din uppfattning om dina politiska antagonister? Tänk om det är din förkärlek för halmgubbar leder dig?

Man brukar presentera halmgubben i fråga, när det anmärks om en. Ergo sum - vad snackar du om?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:05:12 följande:

Trodde det gick in ovan men tydligen inte. Gör väl ett försök till även om sannolikheten att du skall fatta sjunker i rask takt  

Du skrev

"Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?"

Din uppfatting om frågan var fel, du byggde en halmgubbe utifrån din felaktiga uppfattning att frågan gällde "om man kan höra ett kylskåp på samma fas" som du började oja dig över i vanlig halmgubbeanda.

Så, halmgubbar och missuppfattningar likställs alltså med varandra i din värld. Noterat. Tror dock att du har missuppfat.. eller, nej, menar, tror dock att du har byggt en halmhubbe.

Gnällt klart?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?