oOOo oOOo skrev 2015-01-23 11:13:58 följande:
Visst famgick det att du inte förstått frågan. Men som sagt intressant hur som helst, speciellt det där med 'svärta i tystnaden' Hade varit ännu mer intressant om jag kunde få ett svar på det jag frågade om men det är väl lite mycket begärt. Man får vara glad om man får någon info alls antar jag, tack för det.
Du får nog se på den här saken utanför ljuset av debatt en stund - för det börjar kännas en smula trögt, det här med att inte förstå att alltihop skrevs av rent intresse för ämnet. Fungerar du möjligtvis själv så, att när du skriver om ett intresse som du brinner för, så håller du det så kort och koncist som möjligt? I sådant fall så kan jag förstå trögheten. Jag gillar dock att babbla i ämnen som intresset brinner för, man skulle kanske kunna kalla det för att "samtala" - om konceptet känns bekant.
Varenda hifi-biten själ förstår vad som menas med mer/mindre "svärta i tystnaden" - en målande beskrivning av brusgolvets effekt på ljudet, en fenomenologisk beskrivning, helt enkelt. Beklagar om lingot förhöll sig esoteriskt.
Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?