Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:21:40 följande:

Inte den mångkultur som involverar de stora invandrargrupperna från Afrika och Mellanöstern, som kommit på senare år. Samt Östpatrasket som går som barn i huset här sedan vi dumt nog gick med i EU.

Du kanske tänker på "mångkultur" som internationella folkmusikfestivaler, där speciellt lyckade artister ifrån olika länder uppträder..? Fast det är inte VERKLIGHETEN, vet du, lika litet som en operett är det. Den VERKLIGA mångkulturen, är just den som uppstått i Tensta och Rinkeby, Alby och Fittja... den som Mona, Annie, Birgitta och du är för fina för att beblanda er med... 
    Östpatrask. Ja, så uttalar sig främlingsfientliga om hela befolkningar.

Jag tror inte du ska använda dig själv som referens när du försöker komma på hur jag tänker. Jag är ju varken rasist, främlingsfientlig eller stödjer SD eller några andra högerextremister och jag  "beblandar" mig på så gott som daglig basis med "mångkultur" helt utan att behöva gå på koncerter eller bo i miljonprojekt, men det visste du redan.   
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:25:11 följande:

Ja, eller ännu värre... Död

Porrsurfning och självbefläckelse - biblioteket i Borgholm tvingas kalla på sedlighetspolis?

Porrsurfning problem på biblioteket
    Publicerad: 2 februari 2012

BORGHOLM

Mannen använde bibliotekets dator för porrsurfning och onanerade öppet. Händelsen och flera andra fall av porrsurfning tvingade under gårdagen fram ett krismöte mellan Migrationsverket, Lundegård och bibliotekspersonalen i Borgholm. – Vissa saker måste polisanmälas, man får inte vika ner sig, säger Per-Einar Tuvesson, samordnare på Lundegårds temporära asylförläggning.

Jättebra att biblioteken tar tag i olovlig användning av sina datorer. De har blivit mycket bättre på det. Det var inte allt för länge sedan lånedatorerna i min kommun var mest upptagna av skolpojkar som satt där utan någon föräldrainsyn eller insyn av bibliotekspersonalen. Det var tidiga dagar och man visste inte att det var ett problem och givetis inte hur man skulle hantera det så några av dem fick ett tag ostört ägna sig åt åt porrsurfing och sexuella trakasserier på nätet. Det är det stopp på nu. 
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-16 15:16:46 följande:
    Appropå språklig stringens ja...

Du drar mäkliga slutsatser, tillskriver andra dessa märkligheter och pekar sedan på att det är felaktigt.

"Det här är en manifestation för mångfald och pluralism i samhället." säger Jan Helin.  Efter ett sådant fantastiskt upprop är det förstås värt att sätta strålkastarljuset på hans egen redaktion och tala klarspråk om hycklandet.

Tala om vad du inte förstår så ska jag förtydliga mig.

Ja, vilka märkliga slutsatser jag drar: man måste inte bo i ett invandrarghetto för att vara emot främlingsfientlighet.

Ja, man kan sätta strålkastaren på om det finns någon främlingsfientlighet bland de som uttalar så, och det har det inte kommit fram att det finns för då hade man kunnat tala om hyckleri. Sedan vore det ett steg i rätt riktning att se en mer representativ representation av fler grupper på våra arbetsplatser.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 16:20:39 följande:

Det är ALLTID problem i Somalia. Är det inte det ena, så är det det andra. Även i fredstid svälter de under åren med torka, för att de aldrig lär sig att begränsa sina barnaskaror, samt lägga undan i lador under de goda åren. Som européer alltid har gjort.
    Rasistiska argument så det haglar om det: smarta, arbetsamma européer och dumma, lata afrikaner. Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? Det ska bli riktigt roande att se hur du svänger den.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 16:24:51 följande:

Fast jag har aldrig sagt att hela befolkningar är patrask. Men de dom KOMMER HIT österifrån, har ju oftast i syfte att suga ut oss på olika sätt. Genom tiggeri, påhittade insamlingar till välgörande ändamål, ficktjuveri, åldringsmord på landbygden, tvångsplattläggning, trafficking, beskyddarverksamhet o.s.v.. Detta är en känd sak.

Jaha, inte HELA befolkningar, bara den DEL av befolkningen från öst som KOMMER HIT är oftast patrask *noterar*
  • nihka
    MrsC74 skrev 2013-11-16 17:06:33 följande:
    . Min enda tröst är att du har så mycket fel.
    Det finns mer tröst. Jag tycker det är extremt bra att människor faktist sätter den här typen av attityder på pränt så de kommer till allmän beskådan. Internet är fantastiskt som gör att det som inte ventileras i det offentliga, offentliga kan komma fram i sin oförblommerade fulhet.

På så vis inbillar man sig inte att det är bättre ställt än vad det är och kan lättare motarbeta det bl a genom att sprida vad det är för attityder som ligger bakom många av de uttalanden som kommer från exempelvis de som kallar sig "Sverigevänner" utan litet s.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-16 19:37:05 följande:
    "Jaha, så alla som inte har mörkhyade människor i sin arbetsstyrka kan inte inte (den du hockey) vara rasister."

Att dra slutsatsen att det här skulle vara en naturlig följd av mitt inlägg och den för Aftonbladet specifika situation jag tog upp, och som du därmed tillskriver mig är märkligt, ja. 

Att propagera för mångfald och pluralism i samhället samtidigt som man undviker allt sådant i den lilla bit av tillvaron man kan råda över själv, t ex sin redaktion, stämmer faktiskt oerhört väl in på själva definitionen av hycklare. För enkelhets skull använder jag den här:

sv.wikipedia.org/wiki/Hycklare
    En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, 
    religion eller livsstil, utan att själv följa det han förespråkar.

Nu är ju fortfarande inte att leva i ett invandrtarghetto eller att se till att ens chef har anställt invandrare en definitionen av att vara för mångfald och pluralism.

Annars passar ju hycklare in jättebra på alla de SDare som säger sig ömma för krigsflyktingar utan att vilja ta hit några, utan att vilja leva med dem i flyktingläger och utan att ens vilja åka till ett flyktingläger och hjälpa till att ge den hjälp på plats som det samlats in medel för.  
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:29:27 följande:

I det svenska allmogesamhället har man alltid samlat säd och hö i lador, gjort ost av mjölk, rökt och saltat fisk och kött o.s.v. för att ha mat på vintern också. Samt lagt undan välstånd under goda år (t.ex. lagrat i form av silver eller fint linnetyg) till sämre år, samt till kommande generationer. Somalierna har inte det tänket ALLS, och det är inget jag hittar på. Hur förklarar du annars de regelbundet återkommande svältkatastroferna under tork-åren, då de står lika förvånade och handfallna varenda gång..?

Självklart kunde enstaka riktigt hemska nödår, med t.ex. både svår torka på sommaren och svår köld på vintern (som krävde mer energi för människa och djur för att överleva), knäcka även en fattig svensk bonde. Men lika förundrad och handfallen har en svensk bonde aldrig varit, som en somalisk... Tänk även på att Somalia har ett mycket bättre klimat än Sverige. De skulle lätt kunna odla jorden och göra landet rikt den vägen, om de bara iddes.

Vidare: i Sverige började vi använda p-medlen så snart de kom. Medan somalierna 70-80 år senare inte har fattat grejen. (Det finns för övrigt naturlig familjeplanering också, om man inte har tillgång till p-piller, kondom etc.). De tror fortfarande att de har större chans att få en son kvar som kan försörja dem när de blir gamla, om de föder tio svaga barn som de inte har di och mat till. Än om de föder två eller tre och verkligen satsar alla resurser på dem - som vi gör...
    Fördomarna fortsätter att flöda fritt ser jag.

Saknar svar på min fråga: Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? "Enstaka riktigt hemska nödår" ??? 1,3 miljoner svenskar gjorde inte resan till USA för nöjes skull från slutet av 1800-talet till tidigt 1920-tal:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emigrationen_fr%C3%A5n_Sverige_till_Nordamerika

Du verkar sakna inte bara historiskt perspektiv, utan perspktiv rent allmänt. Tycker du själv att dina åsikter är representativa för SD?

• nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:40:01 följande:

Man behöver bara gå in på närmaste tingsrätt och titta på displayerna där, vad dagens åtalade heter. Heter de inte något arabiskt eller afrikanskt namn, så heter de väldigt ofta något som slutar på -itch eller -ova...

Sedan tror jag inte att du heller kan ha missat allt som har stått i tidningarna de senaste månaderna, om tiggeri-och-tjuvligorna från Rumänien t.ex.. Eller det mycket grova våldet som albaner står för - jag läste någonstans att en polis sa, att vi aldrig haft så grovt och hänsynslöst våld i Sverige, som det som albanerna står för. De har inget samvete alls.

Eller lantbrukarna som torterats och lämnats att dö av polacker och zigenare, då de inte velat lämna ut koden till kassaskåpet. Eller traffickingverksamheten, som nästan uteslutande folk från öst sysslar med (infödda svenska bordellmammor finns inte längre). Juggemaffian, ryssmaffian, Original Gangsters (kolla själv vad medlemmarna heter)...

Nu funderar jag på det där med allmän rösträtt igen... Kräks 
    Vad är det för typ av mål där du sett så många arabiska och afrikanska namn och så många namn som slutar på -itch eller ova? Pratar du om brottsmål som misshandel och bokföringsbrott eller tvistemål som vård av barn och underhållsbidrag eller ärenden som rör exempelvis adoption, konkurs och god man?

Ja, brottslighet är alltid fult - vem som än står för den. Visste du att svensken leder mördarligan? Jepp! Av de livstidsdömda för mord är det bara svenskar på pallplats: Mattias Flink (7 mord), Tommy Alexandersson (5 mord) och Tommy Zethraeus (4 mord). Övriga sitter inne för 3 mord eller färre.

Tommy verkar vara ett väldigt vanligt namn i massmördar- och fler än tremordssammanhang. Hela 75% av de som begått fler än 3 mord heter ju så. Och 100% av alla massmödrare som sitter inne på livstid nu är svenskar. Det där med statistik är ju härligt. Känner du någon som heter Tommy eller någon annan svensk, ja då föreslår jag att du alltid sover med ett öga öppet.

Ja, kanske ska alla svenskar och i synnerhet de som heter Tommy fråntas sin rösträtt Flört
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:48:36 följande:

Infödda ungrare är inte kriminella i högre utsträckning än svenskar. De har däremot mycket problem med sina zigenare. Har en ungersk brevvän, och vi diskuterar det här mycket.
    SDs egen Erik "järnröret Almqvist trivs ju i Ungern och har hittat meningsfränder där bland de främlingsfientliga partierna. Din brevvän kanske har berättat att det också finns infödda romer i Ungern - landet där rasism frodas.

I augusti dömdes 3 av dessa "inte kriminella i högre utsträckning än svenskar"-ungrare till livstids fängelse för mord med rasistisk bakgrund på 6 romer. I ett fall tände man eld på ett hus där det bodde romer och sköt ner en femårig pojke och hans pappa när de försökte fly ut ur det brinnande huset.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5609965
Svar på tråden Varför hatar folk SD?