Inlägg från: ubåt |Visa alla inlägg
  • ubåt

Varför hatar folk SD?

Santa in disguise skrev 2013-12-21 02:00:53 följande:

Av princip så diskuterar jag inte Sverigevänlig politik med begreppslösa kommunister. Sov Gott din aggressiva gamle stenslungare.
    Var snäll mot Nihka, hon kan faktiskt vara riktigt sympatisk och jag tror att hon nog är en trevlig person i verkliga livet. Det är bara synd att hon ibland känner att hon måste ta i så in i bänken. Lite onödigt med alla nålstick. Det behövs egentligen inte om man är någorlunda duktig på att argumentera. (Det gäller förresten inte bara henne i debatten - men det är tyvärr så det ser ut, inte minst bland "våra" folkvalda).

Hennes politiska åsikter är bara att beklaga, men jag lever på hoppet att även hon skall se ljuset. Sverige är fortfarande värt att bevara och försvara men sent skall syndaren vakna (och då kan det vara för sent). 
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-21 02:34:19 följande:
    Då kanske du skulle ta och besvara frågan istället som tycker du är en sådan hejare på att diskutera till skillnad från övriga 90% av befolkningen som inte sympatiserar med SD.

Vilken hållning tycker du att folk ska förhålla sig när de bedömmer SD och deras politik i exempelvis den här frågan - SDs officiella eller SD-sympatisörens? De tycks ju inte gå att förena - inte officiellt i alla fall.
    Hmm… ditt inlägg är ju lika klart som mjölk….

Om en person är medlem i SD, har denna person naturligtvis rätt att framföra sina åsikter/förslag internt även om dessa skulle avvika från SD:s officiella hållning - samt försöka få majoritet på landsdagarna för sina förslag. Har personen en officiell ställning inom SD har personen att rätta sig efter den politik som är överenskommen, men man bör inte dagtinga med sitt samvete.
    En person som inte är medlem i SD (men ändå röstar på dem) har en självklar rätt att framföra vilka (tokiga) åsikter som helst utan att för den skull SD har det minsta med det att göra. Och ingen skugga skall falla över SD för den sakens skull. 

Om vi leker med tanken att jag hade varit medlem i partiet, hade jag t.ex. framfört min åsikt och försökt driva frågan om de ändringar SD vill ha i abortlagstiftningen vilka jag tycker är minst sagt dåliga. Men så är det, en del frågor håller man med om, andra inte. Och jag kan hitta frågor hos de flesta riksdagspartier som jag sympatiserar med men som inte stämmer överens med SD:s politik. Man röstar förhoppningsvis på det partiet vars politik stämmer bäst överens med ens egna åsikter och funderingar.

Så, det är partiets officiella politik man skall bedöma SD efter. Inte vad en del tokstollar kan tänkas säga eller hitta på. Hur skall det annars gå till? Skall jag INTE rösta på SD för att det finns en samling knäppskallar som röstar på dem? Jag skiter väl i dem - förutom att man ibland kan ifrågasätta om en del personer egentligen borde ha rösträtt. (Men det gäller i så fall för anhängare till alla partier).
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-21 03:17:24 följande:
    Kanske uppfattar den som har ett grumligt sinne att frågor är grumliga precis som den som ser att vädret från den egna uteplatsen avviker från väderleksrapporten drar slutsatsen att väderleksrapporten är fel för hela regionen.

Du lyckades iaf besvara frågan redigt om än långt. Nu handlar det om nolltolerens mot rasism som är SDs officiella hållning och människor här som inte håller den standarden. Är det en fråga som man ska försöka ändra partiets hållning till? 
    Sover du aldrig? 

För att anonyma människor inte håller SD-standard på ett forum undrar du om man skall försöka ändra partiets hållning i den frågan? (eller i någon annan fråga för den delen).

Nu var ju den frågan uppe på landsdagarna och partilinjen vann stort om jag inte minns fel, så den frågan får vi förmoda är utagerad.
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-21 19:56:38 följande:
    Märklig fråga från någon som svarar 03.43...

Så partilinjen vann stort och ändå är det i stort sett bara icke-SDare som reagerar på rasistiska inlägg av SDare. Märkligt att man inte reagerar på något man har en linje om och som vann. Förklaring på det?
    Du kanske kunde gissa att frågan skrevs med "tongue in cheek"?

Självklart reagerar även SD-are på rasistiska inlägg. Jag har hela tiden sagt att idioterna till SD-politiker som uttalade sig rasistisk förtjänade att bli uthängda. SD-toppen har självklart också tagit avstånd från de personerna.

Tyvärr söp Expressen bort 100% av mina sympatier när de dagen därpå hängde ut privatpersoner.

"Jag är Jim"
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-21 20:44:33 följande:
    Nej, jag kan inte gissa vad folk menar om de inte har med vad de menar i texten.

Nej, ytterst få reagerar på faktiska inlägg. Några kanske reagerar rent allmänt, men pk-tendener med ribban satt i stratofärhöjd inom den egna gruppen tycks i stort förbjuda "intern nätkritik". Ingen SDare här har till exempel reagerat på kommentaren här från den SDare här vars åsikter stod tvärt emot partiets grunder till att utesluta Levi Klausen. Du själv hoppade in och kommenterade MIN kommetar men inte ett ord om eller till SDaren. Förklaring på det?

Jag vet inte vem Jim är.
    Du får ursäkta att jag faktiskt inte läser alla inlägg - och jag vet inte vem Levi Klausen är. Och nä, jag har ingen lust att googla det heller. Gissar väl att han är någon SD-are som nån gång sagt något dumt. Hur det nu än är med den saken är det inget jag kan göra något åt. Om man skulle hålla på att kommentera alla andra människors göranden och låtanden, skulle man få anställa en hel stab. Eller anlita Researchgruppen.
  • ubåt
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 23:28:34 följande:
     "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...
    Eller mer rättvisande, ungefär ett nytt Örebro varje år (eller ca. 105.000 människor) och fler än i något annat västland.
    Detta samtidigt som arbetslösheten är rekordhög, bostadsbristen skrämmande hög, skolresultaten sjunker och våldsbrottsligheten ökar.
  • ubåt
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 12:32:31 följande:

Menar du att SD är rasister för att dom fördömer allt politiskt våld och inte vill vara med och legitimera radikala vänstergrupper? Alla godhetsapostlar som går sida vid sida med AFA, Researchgruppen, Linje 17 och Revolutionära fronten i Kärrtorp idag bör skämmas, samtliga som demonstrerar idag är ett hot emot demokratin då dom legitimerar grupper som enligt SÄPO utgör det största hotet emot vårt demokratiska samhälle.
  • ubåt
    Fler och fler människor i Sverige är emot storleken på invandringen - det finns ingen folklig majoritet för den förda politiken.  Människor känner sig inte längre hörda utan i stället helt överkörda av regering, riksdag och media, samtidigt som man blir kallade rasister, nazister och främlingsfientliga.

Detta är mycket mer allvarligt än de negativa ekonomiska konsekvenserna av den förda politiken, för om man negligerar människors oro, ser ner på dem och gör tvärt emot folkviljan, tar man demokratin ifrån dem.  

Allt de då har kvar är nationalism och våld. Jag kan bara hoppas att mångkulturalismen och nuvarande politik förpassas till historiens soptunna efter nästa val.
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-22 15:03:16 följande:
    Det kanske är där du går fel. Du läser inte inlägget som den kommentaren du själv svarar på är ett svar på. Det är ju inte så svårt att läsa den citerade blå texten i inlägget du svarar på. Den citerade blå texten står faktiskt direkt över det du själv svarar på.

Så nu har jag två frågor: varför kritiserar du som SDare inte en annan SDare som uttalar sig positivt om en nazists framfart inom SD utan begränsar dig till att adressera vad jag sagt om den saken och varför försöker du gömma dig bakom att du inte läser alla inlägg när det räcker med att läsa det du svarar på. Sedan är det ju inte helt fel att göra lite research när man ska göra ett inlägg i debatten. Det blir så mycket mer kvalificerade svar om man vet vad ämnet gäller. 

Min observation och slutsats är att SDare ofta är sjukt lojala mot varandra iutåt sett iaf, och i synnerhet mot sig själva i alla sina olika nätskepnader och kritiserar bara generellt och inte vad en specifik person säger. Man bara låtsas bara som det regnar (så där som det gör på uteplatsen ibland) när en annan SDare säger saker som går emot partiets officiella nolltolerens mot rasism. Och detta gör man i diskussioner där det påstås att nolltolerensen bara är pynt på ett papper och att både företrädare och sympatisörer med jämna mellanrum inte klarar av att hålla locket på med sin främlingsfientlighet och rasism. 
    Nu gjorde jag mig omaket att googla namnet. Och så visar det sig att han tydligen lämnat partiet på Sverigedemokraternas begäran:

-citat-

Samma dag som VF skrev om Levi Klausen meddelade Erik Myrin, Sverigedemokraternas pressekreterare, att partiet uppmanat Levi Klausen att lämna uppdraget och partiet.

– Självklart kan han inte göra sådana här uttalanden, det strider mot partilinjen och vi kan inte ha kvar en person som uttrycker sig så, sa Erik Myrin till VF.

-slut citat-
    www.vf.se/nyheter/filipstad/levi-klausen-sd-avsager-sig-uppdrag

Är det nu också fel? Att SD försöker hålla rent?  Man kan utesluta medlemmar och det gör man. Nu vet inte jag vad han haft för roll i Filipstad - och har han kvar någon så är han väl i så fall politisk vilde.

Vilken SD:are är det jag inte kritiserar? Och det där med lojalitet förefaller fungera var man än befinner sig på den politiska skalan? Var är avståndstagandet från Expressens STASI-metoder med att åsiktsregistrera, hänga ut oliktänkande (som inte är politiker)? Var är avståndstagandet mot AFA, Researchgruppen och resten av den autonoma vänstern?

Egentligen gillar jag inte den typen av debatt. Är det inte bättre att diskutera sakpolitik i stället för att klistra epitet på varandra?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?