Varför hatar folk SD?
Den första vallokalsundersökningen. SD tredje största med marginal!
Den första vallokalsundersökningen. SD tredje största med marginal!
Och inget annat parti uttrycker rasism? Eller har anhängare som i grunden ahr en rasistisk värdegrund?
Jag är inte SDare, men tycker fenomenet är ganska intressant- Löfwen sträcker ut handen och säger att "vi vill samarbeta med alla...utom SD."
En sak jag kan uppskatta med SD är det som jag kallar ärlighet-det hymlar inte. Och helt ärligt så skulle jag- med den utländska bakgrund jag har- gärna samarbeta med SD om de skulle vara intresserade av att ge mig en slant för att emigrera. Dessvärre vill de tydligen inte det.
Jag tycker det skulle vara trevligt att flytta ifrån detta hyckleriland där man gör alltfler sjuka genom att eliminera försörjningsmöjligheter. Arbetslösheten beror inte på att invandrare kommer och tar våra jobb, den beror på att vi skapar nya arbetstillfällen genom sysselsättning för de som påstås ska "ta hand om" invandrare, på samma sätt som man skapar arbetstillfällen med hjälp av de utbrända, utförsäkrade och långtidssjukskrivna. Men själva får de inte möjligheten att delta aktivt i samhället och bli självförsörjande.
Det sätt vi har idag att skapa arbetstillfällen är destruktivt- det skapar en efterfrågan på invandrare, utbrända, utförsäkrade och långtidssjukskrivna. Kan inte hjälpa att jag undrar om det verkligen stämmer att behovet är så förbannat stort att faktiskt komma till Sverige- eller om det handlar om propaganda- för man kan ju givetvis inte gå ut och säga att man vill ha fler av de utbrända, utförsäkrade och långtidssjukskrivna.
De här grupperna borde göra gemensam sak.
Och kasta ut hela skiten...
Det näst största partiet i Sverige är inte SD- utan M- och de ligger bara 8 % under S. I Stockholm arbetar S & M tillsammans och det fungerar bra.
Över halva befolkningen har tillsammans röstat på S & M- och med samarbete med 3 övriga partier kommer man över 70 %.
Varför inte?
I decennier har både S & M tvingat våldsoffer att vända andra kinden till och att samarbeta med våldsverkare. Man har gjort det nästan omöjligt för utsatta människor att komma bort från sina förövare; man flyttar på mobboffer iställer för mobbare, man tvingar föräldrar att samarbeta med en annan förälder som begår brott mot barnen och på speciella arbetsplatser för utslagna tvingas brottoffer jobba sida vid sida med de som begått brott.
Här ser jag ingen skillnad mellan S & M - men när det kommer till att samarbeta sinsemellan agerar de som småbarn- och Reinfeldt lämnar även sitt parti i sticket-ett parti som trots allt fått nästan 1/4 av rösterna och är minst dubbelt så stort som SD.
Ni som hatar SD, skulle ni vilja att det fanns en lag som förbjöd vissa typer av partier ex Svp, NSF, SD?
Betyder det att det egentligen handlar om att väldigt mycket av dessa pengar går till rena administrationskostnader för att hantera invandring?
Handlar detta om sysselsättning för statens egna anställda, i grund och botten?
Personligen så tycker jag självklart att vi både bör hjälpa dem här och där. Men i och med att det nu handlar om så vansinnigt många fler människor som nu lever i flyktingläger, så tycker jag det inte är mer än rätt att man nu också måste sätta in mycket stora resurser där för att där ge människorna ett någorlunda drägligt liv t ex bara detta att kunna uträtta sina dagliga behov, rent vatten mm. För vad man konstigt nog ofta glömmer är att skillnaderna är enorm här och där. Och om nu någon vill kalla mig för rasist bara för att jag tycker såhär, så får man väll göra det.