Inlägg från: stoner |Visa alla inlägg
  • stoner

Varför hatar folk SD?

Om man tycker globala problem som svält, förföljelse och krig inte angår en, ja då skall man såklart rösta SD.

Tror SD-are på allvar att ökat bistånd skulle uppväga att man stänger gränserna till "sitt" land, så man får ha "sin kultur" och "sina resurser" ifred?
    Visst, integrationen fungerar inte tilfredsställande, och visst det är ett problem. Det jag har svårt att förstå är hur man kan underordna ovannämnda problem och tycka att bara vi svenskar har det bra så är det rätt, och skitsamma hur resten av världen har det.

• stoner
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-07 17:56:53 följande:

Det syntes (förutom på beteendet såklart), på hennes långa, utsläppta och svartfärgade hår i den åldern, allt det svarta sminket runt ögonen, det härjade utseendet, och hennes svävande sett att prata... samt på blicken.
    Du skämtar väl?
  • stoner
    nihka skrev 2013-11-07 19:37:46 följande:
    Visst. Vi går verkligen på knäna här. Hahahahahahaha. Julhandeln förväntas slå nya rekord i år, men med en mesig ökning på bara 1,5%.

Det går riktigt trögt för detaljhandeln eftersom vi totalt väntas vi spendera ynka 65,6 miljarder kronor under december. Det var bättre förr innan alla utlänningar kom och sög oss torra.Guld i mun

www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/h...

Bara 1,5%?!?! Vilket förfall! Vi vacklar på ruinens brant!

Det måste vara dom papperslösas fel.
  • stoner
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:53:17 följande:

Ja, jag tänker också alltid på hjärt- och lungsjuka när jag ser hennes bild. Det är lika illa som att ha en karikatyr på ett folkslag.

Jag kan tycka det är intressant att veta hur SD:are tänker. Vissa har välskrivna och i någon mån genomtänkta argument.
    Men du sätter verkligen ribban rekordlågt med dina inlägg. Hade jag varit SD:are själv hade jag önskat att du höll tyst. 

• stoner

Trådstartaren undrar varför många hatar SD. Det är bara att läsa uttalanden av stjärndebattörer som Ronny Karlsson, Fredrik Molin och Björn Söder. Kolla järnrörsvideon. Läsa hur en riksdagsman behandlande en vakt. 

Samt många av inläggen i denna tråd.
    Osv osv.

Det är inte enstaka rötägg som beter sig såhär. SD's politik och värdegrund är osympatisk och drar logiskt till sig osympatiska anhängare.

• stoner

SD själva utesluter medlemmar och sparkar aktiva politiker i parti och minut när de vädrar åsikterna. Troligen inte för att de inte samtycker, utan för att det rimmar illa med deras "nolltolerans" mot rasism.

• stoner
    nihka skrev 2013-12-22 15:03:16 följande:
    Min observation och slutsats är att SDare ofta är sjukt lojala mot varandra iutåt sett iaf, och i synnerhet mot sig själva i alla sina olika nätskepnader och kritiserar bara generellt och inte vad en specifik person säger. Man bara låtsas bara som det regnar (så där som det gör på uteplatsen ibland) när en annan SDare säger saker som går emot partiets officiella nolltolerens mot rasism. Och detta gör man i diskussioner där det påstås att nolltolerensen bara är pynt på ett papper och att både företrädare och sympatisörer med jämna mellanrum inte klarar av att hålla locket på med sin främlingsfientlighet och rasism. 
    Precis vad jag också ser. Inte en enda SD-sympatisör har ifrågasatt de många SD-sympatiska inlägg som görs som är väääldigt tveksamma i ljuset av SDs "nolltolerans".
  • stoner
    Dasein skrev 2013-12-22 17:37:03 följande:
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
    Men det kan inte ha varit en sverigedemokrat som skrev det.
    Dom har en nollvision, serrö.
  • stoner
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 11:41:12 följande:
    Nej. Jag ansåg att icke självförsörjande (efter ett visst antal år) och kriminella ska skickas tillbaka. Knappast en förlust.
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
  • stoner
    Eugenie skrev 2014-01-03 11:57:20 följande:
    Det är ju en annan sak. Deras förfäder har varit med och byggt upp landet och stridit för gränserna i alla krigen. Då har de rätt att få något tillbaka.

Varje land har ansvar för att försörja sina egna fattiga. Det är en konstig ordning som har blivit de senaste decennierna, att vissa länder ska kunna dumpa dem på vissa andra länder...
    Aha..du menar typ "Sverige åt svenskarna"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?