Inlägg från: ubåt |Visa alla inlägg
  • ubåt

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2013-11-10 15:25:40 följande:
    Vad som spås, lämnar mig oberörd, det är valet som gäller.
    Värt att notera är dock att ca 90% av Sveriges befolkning inte vill att SD ska ha något inflytande

Eh… Nope - den slutsatsen kan man inte dra precis som man inte kan säga att 95% inte vill att KD skall ha något inflytande.

Däremot kan man se att andelen svenskar som vill ha mindre invandring har ökat till 45% (från 40%) enligt en undersökning gjord av SOM-institutet. Samma undersökning visar att 53% av moderater också vill ha en minskad invandring.

Min personliga uppfattning är att andelen av befolkningen som vill minska invandringen ökar och kommer att fortsätta att öka.  
  • ubåt
    nihka skrev 2013-11-10 14:49:14 följande:
    Vad bra att du har reviderat din bild om vem som lever så från "alla politiker" till Annie Lööf, stadsråd och nån mer som jag inte kommer ihåg.

Din bild av hur gemene invandrarkille fungerar är väldigt olik den jag ser i stort sett varje dag. Min bild är mer blandad än din. Är det här något du "har hört talas om" att alla beter sig så här eller något du faktiskt har sett?

Och vad vet du egentligen om Annie Lööf, eller någon annan människa som du inte känner som jag till exempel vad de har varit med om och förstår och inte förstår? 
    Hur mångkulturellt bor de "toleranta"? Tja, statistik finns i bifogad länk:

affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkulturellt-bor-de-toleranta/

Detta visar tydligt hur majoriteten av multikultiförespråkarna väljer att bo - dvs. så långt från de invandrartäta stadsdelarna de kan. 
  • ubåt
    nihka skrev 2013-11-10 19:25:54 följande:
    Nu handlade den diskuterade "tolerensen" om en undersökning vars slutsats var att Sverige är ett tolerant land, så de "toleranta" är då alla oavsett var de bor - även om vi vet att det inte är så.

Vilka är "multikultiförespråkarna"? Jag trodde inte vi hade någon åsiktsregistrering så vi kunde se vilka som tillhör denna grupp för att sedan kunna utröna vad som är en majoritet av samma grupp.  

Affepaffe och hens privata statistikavpixlat med "kallibrerade" (läs egenhändigt påhittade) siffror löst baserade på BRÅs rapporter. No, tkank you. Har du en seriös källa för det du ville ha fram?

Kanske var det något i stil med att människor med högre inkomster oftare bor i fastigheter värderade till ett högre belopp än människor med lägre inkomster. *källa nihkapika* Jag tror inte att det förhållandet har någon direkt koppling till tolerens. Ett dyrt hus i ett fint område är liksom inget kvitto för tolerens hos fastighetsägaren.
    Det funkar inte att avfärda statistik baserat på dina egna gissningar och påståenden tagna ur luften. Har du  andra siffror som visar något annat, så fram med dem.

Statistiken visar med önskvärd tydlighet att de som vurmar för mångkultur och "tolerans", håller sig på gott avstånd från de områden där just de människor de säger sig vara toleranta mot bor - för att slippa konfronteras med den/dem. www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Vi som har mångkulturen inpå knuten har andra erfarenheter och toleransen har en gräns som för länge sedan överskridits.

• ubåt
    effemgea skrev 2013-11-10 20:55:06 följande:
    Det där är lite lustigt. Kungen har fått en tårta i ansiktet, Bosse Ringholm fick en på sin tid, en socialdemokratisk utrikesminister har blivit mördat och en socialdemokratisk statsminister - men då Jimmie Åkesson får en tårta i ansiktet blir det ett hejdlöst gråtande från SlödderDemagogerna.

Lite perspektiv. Det är inte så länge sen slöddret  åkte till Tallinn och skrålade och skränade om mordet på Olof Palme.

Slödder är slödder även om kostymen åkt på.

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-.../

Jaha, det är inte särskilt länge sen en centerpartist (bondeförbundare) tillsammans med en sosse, såg till att Rasbiologiska Institutet grundades 1921. Motionen gick igenom riksdagen utan omröstning. Och det är inte heller så länge sedan Sveriges senaste "landsfader" (förmodligen vår siste landsfader dessutom) yttrade följande:

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden." (1965).

O tempora, O mores…. 
  • ubåt
    Ermenegildo skrev 2013-11-10 21:36:42 följande:
    Jag hatar inte personer som röstar på Sverigedemokraterna. Man ska överhuvudtaget inte hata så mycket, det är rätt destruktivt.
    Men jag tar starkt avstånd för den politik SD står för av i huvudsak följande skäl:

* Det är en människofientlig politik som skuldbelägger grupper av människor. Istället för att på ett seriöst och konstruktivt sätt försöka lösa problem, skyller man problemen på invandrare.
    * SDs politik utnyttjar människors rädsla och okunskap. Man bryr sig inte om vad som är sant utan använder gärna lögner och halvsanningar för att vinna röster.
    * Det är en ansvarslös politik - på samma sätt som V:s. Några av de främsta namnen i partiet är rimligen tillräckligt smarta för att förstå att den framförda politiska handlingsplanen (som i princip bara går ut på att kraftigt begränsa invandringen) inte alls är fullständig. Väldigt stora delar av politiken saknar SD egna idéer, eller i vart fall seriösa idéer, för.
    * Politiken partiet står för drar till sig en massa rasistiska rötägg och partiet tar inte klart avstånd för rasism. Tvärtemot underblåser de rasism.
    * Partiets företrädare är med några få undantag alldeles för korkade. Det är pinsamt att höra de uttala sig. Och då är ändå svenska politiker i gemen ganska kassa men jämfört med SD-politiker framstår de ju som genier.

Det här måste helt enkelt bemötas..

1) "människofientlig politik som skuldbelägger grupper av människor",

Det påståendet är snömos. Man skyller inte på invandrare. Däremot "skyller" man på den förda politiken.

2) "utnyttjar människors rädsla och okunskap - använder lögner och halvsanningar".

Mera snömos och floskler. Tvärtom använder man sig av officiell statistik, forskare, ekonomer och andra sakkunniga (riksdagens utredningstjänst) etc. 7-klövern har hittills inte kunnat vederlägga SD:s ståndpunkter utan använder sig av värdeladdade uttryck samt spelar på känslor i sitt bemötande av SD. (Se t.ex. Jan Björklunds "Låt mig berätta om Hibo"). 

3) .."Ansvarslös politik" ...

Påståendet är gripet ur luften. Läs partiprogrammet.  sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

4) "Partiet drar till sig ..rasistiska rötägg".

Det kan säkert stämma - precis som miljöpartiet drar till sig en massa flummare som inte vet om det är torsdag eller midsommar. Alla partier får sina svansar av knäppgökar och mentala kalyggen, men det är svårt att lasta respektive parti för vilka supporters de attraherar.

5) "Partiets företrädare är ….alldeles för korkade".

Vilka då och jämfört med vem? SD är ett nytt parti i politikens finrum och man har helt naturligt drabbats av växtvärk. (Jämför t.ex. hur det såg ut när MP gjorde sitt intåg i riksdagen).

Skillnaden mellan SD:s politiker och de de andra partiernas är att SD:s generellt inte är politiska broilers. Urvalsprocessen inför valet 2014 kommer att bli tuffare och alla representanter kommer att vara bättre utbildade i ämnet politik.
    Men - jag kan i viss mån erkänna att rekryteringen till framför allt kommuner och landsting under den nuvarande mandatperioden kunde varit bättre. Det upplevda problemet bland många sympatisörer och möjliga framtida representanter är att många (väldigt många) är försiktiga med att torgföra sitt stöd för SD på grund av det våld, hot om våld, uthängning i media etc. som tyvärr varje SD-representant måste vara beredd på.

När riksdagsledamöterna efter valet 2014 är klara och SD erhållit nånstans ca 15% av rösterna, är jag fast övertygad om att SD:s ledamöter kommer att kunna matcha de andra partiernas, inte minst vad gäller personlig vandel, utbildning samt erfarenhet från arbetslivet utanför politiken. 
    Jag tror däremot aldrig att en Sverigedemokrat nånsin kommer att kunna slå de andra partiernas företrädare på fingrarna vad gäller levererandet av floskler och dålig kontakt med verkligheten. 
  • ubåt
    effemgea skrev 2013-11-10 22:24:26 följande:
    Siffror eller snarare matematik är ju som alla vet inte någon paradgren för sverigedemokrater, så där oss emellan finns det väl bara en sådan - och det är självömkandet - där det å andra sidan rimligen inte kan finnas någon varelse i universum som  kan slå gråtskriken från en ynkande sverigedemokrat som intagit offerpositionen.

Nåja, det var ett stickspår. Ska jag försöka lägga ut ett tidsintervall så att händelserna framstår i ett tydligare sammanhang. 

2009 spelade SR in SlödderDemokraternas skrålande om mordet på Palme på båten till Tallinn, det är ju bara några år sedan. Anna Lindh mördades för 10 år sedan och Olof Palme för 27 år sedan - medan 1921, det var väl samma år som kvinnor fick rösträtt, ligger 92 år tillbaka i tiden.

Vad man kan säga är alltså att de händelser jag refererar till är hyfsat samtida, möjligen slår det mig finns det åtskilliga här på FL som inte har något minne av mordet på Palme. Men det har å andra sidan påverkat Sverige så mycket att det definitivt är en del av vår nutidshistoria.

Jag menar, till och med SlödderDemokraterna uppmärksammar det ju fortfarande - om än ur ett SlödderDemokratsperspektiv som Torsk på Tallinn, typ. Och mordet på Palme kan naturligtvis inte jämföras med det bestialiska dåd den store ledaren, Jimmie Åkesson, utsattes för på Nytorget.

Jag menar också att 1921 ligger så långt tillbaka i tiden. Det finns knappast någon som är aktiv på FL som var född då. NSDAP var väl bara något år ungt och hade inte kommit till makten än. Men från 1921 och NSDAP kan vi flytta oss framåt sådär en 75-80 år i tiden till ett parti i Sverige kallat SD som då har NSDAP som inspirationskälla.

Notera att jag skrev 75- 80 år, så ta inte på dig gråtrocken, jag påstår inte  att dagens SD-ledare är nazister.
    Och där träder Goodwin's lag in och Du förlorade denna debatten. Kul så länge det varade och lycka till nästa gång.
  • ubåt
    nihka skrev 2013-11-10 23:01:30 följande:
    Jag gissar inte. Jag har varit inne och läst på affes statistikblogg och han är bara en invandrarfientlig privatperson som gillar att fixa med tabeller och färger. Det var därför jag bad om en seriös källa till dina påståenden. Bevisbördan ligger på dig som kom med påståendet, det ligger inte an på mig att motbevisa med källor det du kommer med. Jag misstänker dock att allt du har att komma med är att "människor med högre inkomst..."

Jag har mångkulturen runt mig hela dagarna i stort sett varje dag och därför har jag en mer verklighetsförankrad bild än jepparna som sitter på friatider och fantiserar ihop hur syriska flyktingar spelar golf och dricker champage på lyxhotell här.
    Å nej, så lätt kommer du inte undan. Jag har presenterat statistik som du påstår är falsk. Då är det upp till dig att visa vad som är fel.

Om du räknar in mig till "jepparna" så kan du redan nu exkludera mig från den gruppen. Är till exempel att vara arbetskamrat med ett av Elin Krantz syskon tillräckligt verklighetsförankrat för att få godkänt från dig? Endast denna fruktansvärda händelse är skäl nog för att SD måste stödjas. Räcker inte det så har jag dessutom varit arbetskamrat med en (hör och häpna) utländsk tjej som var vän med Nancy Tavsan - om det fallet är bekant. 
  • ubåt
    nihka skrev 2013-11-10 23:14:40 följande:
    Ja, och som väl är står ingen av dessa partier längre för sådana tankar som man hade för nästan 100 år sedan. SvP verkar fortfarande kännas vid dem och SvP dunkas ju ofta i ryggen av SD och vice versa.

SD kan ju inte ha med det i sitt partiprogram, det vore för uppenbart, men i kommetarsfälten på de invandrarfientliga och rasistiska nätsajterna där känner många SD-anhängare att de kan lufta sina mer orumsrena åsikter som stämmer väl överens med det du tar upp. Riktigt jävla obehagligt att läsa det är vad det är.
    SD har inte med det i sitt partiprogram helt enkelt av den anledningen att man inte hyser dessa åsikter. Om det finns SVP:are på kommentarsfälten är väl inte det något SD kan göra något åt - på sidor som inte SD har någon som helst kontroll över.
    Dessutom har man kunnat visa (på t.ex. Avpixlat) att vänstermänniskor varit inne och skrivit hemskheter, snabbt tagit en print screen och använt dessa sina egna kommentarer som bevis. Hursom - vi har att förhålla oss till SD:s politik, inte vad diverse idioter har för sig. Som du säkert har märkt, har det rensats en del i SD-leden senaste åren - ett bevis på att SD inte vill ha med rasister att göra.
  • ubåt

En (stor) anledning till att inte utlänningar döms till livstidsfängelse och i stället 16 år är att de kompenseras för att de blir utvisade efter avtjänat straff. Svenska medborgare kan inte utvisas och kan därför inte få denna rabatt:

www.aftonbladet.se/nyheter/article17855339.ab (Utvisning av Abdulaziz Abdullahi Mohamed Hussein till Holland förmodas bli meningslös då det råder fri rörlighet inom EU).

nyheter24.se/nyheter/inrikes/596543-elin-krantz-mordare-doms-till-fangelse-och-utvisning

www.aftonbladet.se/nyheter/article12714190.abhttp://www.friatider.se/kirungi-kabagambi-31-doms-till-fangelse-for-det-bestialiska-mordet-pa-svenska-eva-marree  (inte utvisning -  han har barn i Sverige och har inte förlorat vårdnaden)

Om man vill få ett lite bättre hum om vilka polisen eftersöker för grova brott, kan man t.ex. ta en titt på Ikaroslistan: www.expressen.se/nyheter/efterlysta-pa-polisens-ikaroslista/

Det är ett oomkullrunkeligt faktum att invandrare är överrepresenterade i brottslighet - framför allt när det gäller grov brottslighet.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

"Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
    geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från
    vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som
    är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger
    högre än vad den ”borde” vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.
    (Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet Brå-rapport 2005:17)

Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare. De största andelarna återfinns för våldtäkter och mord/dråp, 38 respektive 30 procent. Höga andelar relativt sett gäller även för misshandelsbrotten, 20-21 procent och rån, 24procent

…Vad gäller gatuvåld är det dock en markerat större koncentration av invandrare från Nordafrika och Västasien som har de högsta participationsvärdena (Algeriet-Libyen-Marocko-Tunisien, Irak, Turkiet, Libanon, Jordanien-Palestina-Syrien i nämnd ordning).
    (Invandrares och invandrares barns brottslighet Brå-rapport 1996:2)"

Om jag får återkomma till exemplet ovan om mordet på Nancy Tavsan, så känner jag en person som arbetade på traumaenheten på Sahlgrenska Sjukhuset då Nancy kom in. (Traumaenheten är alltså den avdelning på ett sjukhus som tar emot personer som skadats av yttre våld).

Ambulanspersonalen grät, erfarna läkare och sköterskor grät. De hade aldrig tidigare sett något komma in med så grova skador efter fullständigt besinningslöst djuriskt våld.

Bilderna på Elin Krantz sitter för all framtid fast på näthinnan (jävla idiot som läckte dem). Även detta bestialiska mord utfört av en afrikansk invandrare - vid namn  Ephrem Yohannes. En person som på grund av tidigare brottslighet inte ens borde fått komma in i Sverige.

Enbart ovan exempel borde vara skäl nog att tillämpa försiktighetsprincipen när det gäller invandring till Sverige.

• ubåt

Det var ett jäkla tjat om "rasism", ett ord som förefaller förlorat sin betydelse och blivit ett skällsord som tas fram när argumenten tryter.

"Om raser
    Enligt min mening finns det genetiska skillnader mellan såväl individer som mellan raser. Ibland är individvariationen större än gruppvariationen, ibland tvärtom. Raser, definierade enligt ordboken:undergrupp inom en art vilken har utseendemässiga eller fysiologiska särdrag som skiljer den från andra undergrupper inom arten, finns alltså såsom jag uppfattar saken. 

Om rasism
    Rasism bygger på att behandla människor inte som individer utan såsom tillhörande en ras, något som jag anser djupt förkastligt. Av ordbokens definition av rasism: 1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken); 2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär; 3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av resp. raser; 4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen; 5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation berättigar medlemmar av förment överlägsna raser att dominera, exploatera och t.o.m. förinta medlemmar av förment underlägsna raser".

Och som jag säger i min presentation, håller jag delvis med om nr. 1 och 2.

Att påstå att någon är rasist för att denne röstar på SD eller klumpa ihop alla Sverigedemokrater under epitetet "Rasister" är i bästa fall okunnighet om begreppet "rasist/rasism" och intellektuellt ohederligt och på samma infantila nivå som att säga att "alla negrer har låg IQ".

Det är inte (ens i Sverige) rasism att vilja minska på invandringen, det är inte rasism att påpeka att invandrare från ffa delar av Afrika och Mellanöstern är kraftigt överrepresenterade vad gäller grov brottslighet. Inte heller är det rasism att påpeka att invandringen till Sverige är monstruöst dyr och utan rimliga proportioner.

Och det är långt ifrån rasism att påpeka att invandringen stjäl resurser från andra områden som t.ex. pensioner, åldringsvård och övrig vård och det är inte heller rasism att konstatera att Sverige (läs Reinfeldt, miljöpartiet, vänstern och Centerpartiet och i viss mån Socialdemokraterna) förespråkar en invandringspolitik som inte har något motstycke i modern tid i världen, ledda som de är i nosringen av media.

De ansvariga för nuvarande politik är inte invandrarna utan våra politiker och media och deras medlöpare. Jag tror att historiens dom över Sverige för perioden 1975 och framåt (tills galenskaperna upphör) kommer att bli hård. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?