• Emely19

Varför går det inte?

Efter 4 missfall och regelbunden mens. bestämde jag mig för att söka hjälp trots min ålder (21 år). I min kommun så har jag blivit illa bemött bland sjukvården (gyn). Därför sökte jag hjälp på en privat klinik, var där för 2 veckor sedan och gjorde en undersökning och fick ta olika blodprov. Fick idag ett samtal där det konstaterade att jag har ägglossning och inga problem. Jag blir så otroligt förvirrad, dom hittar inga fel och ändå så funkar ingenting? Min sambo och jag har varit tsm i 3 år och han har barn sedan tidigare så att felet skulle ligga hos honom är nästan uteslutet. Men nu har vi bokat en tid för en undersökning för honom också. Känner mig otroligt dålig, misslyckad och ensam. Har vänner mellan 19-36 och alla mina vänner har barn. Men ingen utav dem har haft några problem och jag känner mig som "det röda fåret" bland dom andra. Alla pratar om barn hit och dit och jag vet inte vad jag skall ta mig till. Stressen är hög trots att jag ännu är "ung och har hela livet framför mig". Finns det någon som är i samma situation eller någon som skulle kunna ge mig lite tips/stöd i detta kaos? Obestämd

• Svar på tråden Varför går det inte?
  • Emely19

Ger ju alltid lite hopp om att höra att det blivit bra till slut för andra. Så din vän lyckades utan hjälp?

• Emely19

Underbart! Men det är jätte jobbigt under tiden när man verkligen försöker och inget händer!

• Emely19

Tack för alla svar :) Dock så har jag redan läst det där om immunproblematik", och jag tror inte att det är något för mig just nu. Det kan ju ändå inte vara bra för kroppen att få missfall gång på gång? Doktorn menar på att om jag blir gravid så är det bara att försöka igen.. Men det tar knäcken på mig att sitta och vänta på vecka 10 och behöva gå igenom det här igen känns bara hemskt :( För visst jag har blivit gravid med nu har det dröjt ca 8 månader sen sista. Och eftersom att alla vänner har barn så är de så svårt att försöka slappna av och tänka på sig själv, utan det blir otroligt jobbigt att lyssna på deras barnprat varje dag. Är såklart glad för deras skull men det blir så knasigt när dem flesta utav vännerna utrycker sig så konstigt "Du kan ju vänta lite, hade jag fått valt hade jag väntat" det är inte direkt ett bra stöd.

Svar på tråden Varför går det inte?