• Anonym (J)

Varför går det inte?

Förstår att det är jobbigt. Det spelar ingen roll hur gammal man är, har man en längtan efter barn så är den nog lika stark om man är 19 eller 39. En väninna till mig fick tre missfall på raken. Någon sa till henne att hon förmodligen var "superfertil", dvs hon blev gravid fast det kanske egentligen inte skulle ha "tagit". Hos andra resulterar det bara i en vanlig mens. Så bra att ni har fått tid för utredning! Och du, kvinnor som får missfall får också barn, till sist, på ett eller annat sätt! Jag är säker på att det kommer att ordna sig för er, men som sagt, jag förstår att det är jättejobbigt! Kram

• Anonym (J)

Ja, jag förstår att det måste vara jobbigt med allt barnprat. Efter mitt missfall undvek jag fertila kvinnor i nästan ett år, det var för jobbigt. Mitt var iofs sent (v 21), men jag klarade inte av att umgås med mina gravida kompisar. De förstod. Det är lätt för andra att säga " ta det lugnt, slappna av, då ordnar det sig", när det är det enda man tänker på. Önskar jag kunde hjälpa dig! Berätta gärna hur det går på utredningen! Och du, du är inte misslyckad eller dålig på något vis! Det kommer att gå bra ( med risk att låta som alla andra ;)). Kram

Svar på tråden Varför går det inte?