Inlägg från: lantisen02 |Visa alla inlägg
  • lantisen02

5-månaders bebis sover bara ute i vagnen på dagarna!

Önskar lite tips och råd vad gällande dagsömnen för min bebis. Han är fem månader och sover bara ute i vagnen dagtid, problemet är ju att det snart bli vinter och kallt och önskar därmed att han kunde komma till ro inomhus. Har prövat att lägga honom i sängen och suttit hos honom (som vi gör på kvällarna, som inte är några bekymmer) men han blir jättearg och ledsen. Har även prövat att lägga honom inne i vagnen, han har svårt att komma till ro inne helt enkelt på dagarna. Har även provat att vi lagt oss tillsammans i vår dubbelsäng, men samma sak, gråt gråt gråt! Finns det någon som har varit med om samma eller som har något råd.

• Svar på tråden 5-månaders bebis sover bara ute i vagnen på dagarna!
  • lantisen02

Absolut, jag är verkligen för utesovning och vi har åkpåse och lager på lager om det blir kallt, tänker mest om det typ blir snöstorm och riktigt oväder? Äsch kanske inte ska oroa mig, var på BVC i fredags och hon (BVC tanten) tyckte att jag skulle "lära" honom att sova inne i sin säng på dagarna.

• lantisen02
    Lovisblomman skrev 2013-10-28 15:44:07 följande:
    Upp till 15 minus har jg haft min tjej ute. Inga problem om dom har åkpåse o varma kläder!

• lantisen02
    Litet My skrev 2013-10-28 15:46:56 följande:
    Jag skulle låtit honom fortsätta sova ute, blir det jättekallt kanske du kan smyga in honom medan han sover och bara vika undan åkpåsen?

Ja tror att det blir lösningen, tack för råden
Svar på tråden 5-månaders bebis sover bara ute i vagnen på dagarna!