Inlägg från: Annita |Visa alla inlägg
  • Annita

Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?

Shevi1 skrev 2018-06-30 23:49:43 följande:

Så su tycker att jag inte borde känna nån ångest över detta?

Själv hade jag inte lämnat ett så litet barn, en treåring är liten och en sjuåring klarar inte att vare sig bedöma vad den yngre klarar av eller reda upp alla problem som kan dyka upp i värsta fall.

Ett av mina barn råkade komma in på "svart" område som ganska liten och blev tvungen att åka ner i en tunnel som var avsedd för betydligt äldre barn. Då stod jag ändå nedanför och försökte guida men det var svårt att hjälpa till från golvet. Räddast blev nog jag. Men ändå.
  • Annita
    Fillibom skrev 2018-07-01 00:40:31 följande:

Tråd från 2013!!

Jo men det har ju dykt upp en aktuell fråga! Vi svarar på ett nytt inlägg, inte på ursprungsinlägget från 2013.
  • Annita
    Shevi1 skrev 2018-07-01 09:57:49 följande:
    Gjorde större barn något??
    Nej, inte som jag minns. Men jag var alldeles i närheten som sagt - dock stod jag på golvet och barnet var några meter upp i luften i en sån där "nättunnel". Så det hade tagit mig en stund att klättra upp och hamna rätt.
  • Annita
    Shevi1 skrev 2018-07-02 14:46:45 följande:
    Du känner dig som jag. Jag känner ångest över att ja lämnade min son på 3 år med en vi känner jätteväl han va 7 år. Han sa att han skulle vakta min son och det gjorde han. Jag satt inne i leklandet och kollade dem då och då. Det var ungefär i 30 min. Vad tycker du borde jag känna ångest över detta?
    Men så här i efterhand är det väl onödigt att gå och må dåligt. Det gick ju bra, antar jag... eller?

Däremot vet du ju nu att du förmodligen inte kommer att låta en sjuåring passa din treåring igen.
  • Annita
    Shevi1 skrev 2018-07-02 18:49:42 följande:
    Jag träffade en kompis som kom med sina barn och då så tänkte jag att kag kunde släppa min son 3år då med en 7 åring. Hon tpg med sig 3 barn, 2år, 7 år, och 9 år. Det var ungefär 5 år sen vi träffades. Jag var först med mitt barn men sedan så ville jag prata med min kompis så släppte iväg min son med 7 åringen och han sa att han skulle vakta honom. Vet att 7 åringar inte kan vakta så bra men det klarade sig.
    Men detta hände för fem år sedan, alltså?! Alltså jag har inte läst hela tråden, men den är ju fem år gammal, handlar hela tråden om samma händelse?
Svar på tråden Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?