• Ess

Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?

Att låta honom leka på ett lekland är ok i mina ögon. Att barn trillar och slår sig hör till, framföralllt min ena hade alltid blåmärke på knä och i pannan och slog alltid hål på sina byxor.

Däremot så tycker jag det är allvarligare att låta honom bränna sig i solen, jag är själv uppvuxen i den generationen där man skulle va brun som fan och föräldrarna lät en löpa fritt och bränna sig. Det betalar sig nu med solskador i huden och basaliom som jag fått tagit bort.
    Ge pappan en broschyr över vad som kan hända om man bränner sig i ung ålder, det visar sig inte förrän man blir i förtioårsåldern. 

• Ess
    Shevi1 skrev 2018-06-30 23:49:43 följande:
    Så su tycker att jag inte borde känna nån ångest över detta?
    Inte över att han ramlar och slår sig och kommer hem smutsig. Jag ser det som normalt.
  • Ess

Nä du ska inte känna ångest över detta.
    Visst finns det dumma, elaka barn men de flesta är faktiskt väluppfostrade och bra. 
    Äldre barn hjälpte våra ner från klätterställningen när de inte hittade vägen, och även våra har hjälpt yngre barn när de slagit sig eller inte hittat.

• Ess
    Shevi1 skrev 2018-07-29 16:23:24 följande:

[quote=78856855][quot23e-nick]Ess skrev 2018-07-05 09:07:56 följande:[/quote-nick]

Nä du ska inte känna ångest över detta.

Visst finns det dumma, elaka barn men de flesta är faktiskt väluppfostrade och bra. 

Äldre barn hjälpte våra ner från klätterställningen när de inte hittade vägen, och även våra har hjälpt yngre barn när de slagit sig eller inte hittat.

[/quote]

Har du också släppt iväg dina barn eller?

Självklart har jag inte sprungit efter en treåring oavbrutet. 
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-07-30 14:45:37 följande:
    O Du har inte fått ångest över de?
    Nä.
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-08-11 16:24:08 följande:
    Är jag dålig som person som har släppt min son 3 år med en 7 åring. 7 åringen är en person som kan säga till och ifall någon gör nått som är dåligt för han eller andra som han känner säger han till de barnet. Och de här va ca 30-40 min.
    Nä det tycker jag inte. Du skriver att 7 åringen är en person som kan säga till om det är något, så jag tycker det är lugnt.
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-08-12 12:54:44 följande:
    Så jag behöver inte tänka att jag är en dålig person? Jag har bara släppt min son en gång och i ca 30 min för jag träffade en kompis som jag nt träffat på 5 år.
    Hade 7 åringen koll på barnet och ni vuxna fanns tillgängliga om det skulle va nåt, så är du ingen dålig person.
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-08-12 20:52:14 följande:
    Ok för vi satt på en soffa där man kan se nästan hela leos lekland
    Då är det lugnt!
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-08-13 10:31:52 följande:
    Ok jag är mest rädd för mitt barn ska åka stora rutchkanor
    Dom klarar mer än vad man tror.
  • Ess
    Shevi1 skrev 2018-08-13 17:55:32 följande:
    Ja men vad händer ifall barnet slår sig och sedan behöver hjälp
    Shevi1 skrev 2018-08-25 08:55:18 följande:
    Jag är oxå rädd för att 7 åringen ska släppa barnen helt fritt
    Sitter man på samma ställe så barnen vet vart man sitter, så kan de ta sig dit även om de gråter.
    Du kommer aldrig kunna va med ditt barn precis hela tiden, antingen så löser barnet det själv eller så finns det hjälpsamma både vuxna och barn.
    Mina barn har fått hjälp av andra barn på leklandet och jag har själv hjälpt främmande barn att hitta sin förälder när de slagit sig. 

Svar på tråden Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?