En annan grej. Han har en stuga i fjällen som han tänkt åka till i vinter. Han sa att hans kompis har en snöskoter för barn som går 20 km/h. Och att han tycker sonen kunde få pröva köra den i ett uppkört spår. Jag håller INTE med. 20 km är fort och han är fortfarande bara just fyllda tre år. han kan knappt styra en elbil utan att köra in i väggen. Om han far ner i diket eller får panik och trycker in gasen, vad ska då hända? jag tycker det lät farligt. Sa detta väldigt tydligt men som vanligt är man ju värsta hönsmamman då....
Jag tycker det är helt okej att han åker skoter framför en vuxen, men inte tusan ska han köra själv..
Har en kompis som har en son på 4år och har det senaste året kört 4-hjuling själv. (som går upp till 20) DOCK har detta barn lärt sig hur man kör, varit med mamma och pappa och testa först många många gånger! Och det har krävt mycket övning för att han nu ska kunna köra säkert.
Så med tanke på det du säger om att din son knappt kan köra elbil så hade jag inte känt mig trygg med att han själv ska sättas upp på en skoter. Så där är du inte hönsig alls. Skulle inte ens sätta upp min egna 5åring på den eftersom hon inte lärt sig.
Det är som att säga att alla 16åringar kan köra bil.. bara man begränsar hastigheten till 80kmh.