Minniemousemommy skrev 2013-11-04 00:31:47 följande:
Men herregud det är väl en självklarhet för alla som inte är fuckups?
Precis utanför lekland är det oftast parkeringar. Ser någon en vild unge springa ut mot parkeringen, oavsett om den känner ungen så tar den väl tag i ungen och hindrar den? Föräldern kanske är på toa eller så har ungen bara sprungit iväg och föräldern inte hunnit med, ska då den ungen bli påkörd för att inga vågar eller bryr sig tillräckligt för att rycka in? Ser jag en unge som är på väg att skada sig själv eller någon annan så hindrar jag den, och det gör många andra också. Och eftersom dom som jobbar på lekland är människor så litar jag på att dom gör det samma. Alla tar hand om alla i ett bra samhälle. Men jag vet inte vad det är för skit vissa här har gått till för lekland, men hos oss har jag i alla fall sett många som jobbar där som har ryckt in när leken gått för långt och saker spårat ur.
Men en 8-9-åring springer väl inte ut mellan bilarna på parkeringen? Eller om man har ett barn som gör det är det väl högst olämpligt som förälder att lämna det själv på ett lekland. Ska det plötsligt bli alla andra vuxnas ansvar att ta hand om ett omoget barn för att en förälder är för lat att vara med barnet på ett lekland? Ja, jag säger då det. Man tolkar verkligen sitt föräldraansvar olika.