• Dunderulle

Jag behöver hopp. En solskenshistoria någon?

Efter fem missfall i rad och barnlös så börjar man tro att man aldrig någonsin kommer att få uppleva lyckan av att bli mamma. Finns det några solskenshistorier där ute där ni med upprepade missfall till slut lyckats gå hela vägen? Jag behöver dom verkligen just nu, för nu känns framtiden nattsvart.

• Svar på tråden Jag behöver hopp. En solskenshistoria någon?
  • NLAL

Gud vad jobbigt.. Jag har visserligen "bara" haft 3 mf och även genomgått utredning utan några synliga fel. Till slut gick det och nu har jag en liten grabb på två månader. :)

• Dunderulle

Den historien fungerar alldeles utmärkt :)

Grattis till pojken!  Hur höll du oron borta genom hela graviditeten?

• Jossanfine

Har också haft 3 missfall, men sitter nu och stirrar mig blind på min 2 veckor gamla dotter! tror dock inte det går att hålla oron borta, tyvärr. Iallafall kunde inte jag göra det, utan var nervös i 9 månader!

• Hellan73

Här kommer en till (förhoppningsvis). Flera missfall och kamp med IVF, nu sitter jag här med världens mage och väntar på planerat snitt på onsdag. Ägnat större delen av graviditeten åt oro för missfall dock...

• zora6

Jag har 4 mf och en sen abort i v 17 bakom mig pga foster skador . Har dock en som med hjälp av Ivf efter 4 års försök. Är gravid igen nu.

Min fråga är. Vad får du för medeciner? Får du extra progesteron, trombyl, fragmin.

Kräv det annars. Har fått det vid varje graviditet och det ska minska risken för upprepade mf. Eller minska risken för blod proppar och extra progesteron har i hem dött av vad jag vet;) tala med din läkare.

• Kuben

Hej
    Jag fick 5 konstaterade (fler enligt mig) mf. Fick trombyl och progesteron, 2 mf även med dem, men sedan 2 friska barn!!!

Nu försökte vi igen, ytterligare 1 mf. Men, det finns hopp trots många mf/ma!

Kram och lycka till!   

• Barnlangtan

Jag har fått tre missfall. En utredning har gjorts, inga avvikelser. 4:e graviditeten (den nuvarande) fick jag 400 mg x2 Progesteron som jag skulle ta till vecka 12 och 75 mg Trombyl som jag tar till vecka 36.

Har redan fått göra tre stycken tidiga ultraljud, allt ser då bra ut! Jag är nu i vecka 16 (15+5) och så sent som i tisdags fick jag och sambon höra hjärtljuden.

Magen har vuxit till sig, ingen degig mage här inte. Livmodern både känns och syns tydligt!

Så visst finns det hopp!

Jag känner fortfarande oro till och från, men jag har nog insett att det kommer bli ett barn den här gången!

• NLAL

Ja det var ju bara att inse att jag kan inte styra det. Men tills motsatsen är bevisad så väntar jag barn och inte mf. Så tänkte jag i början och sen efter ett tag hade jag inte samma oro.

• Pimpinellan

Finns en här-och som jag läst om irl också- som fick barn 16.e graviditeten p.g.a att hon då fick blodförtunnande. Glad Det kan hjälpa liksom annan medicin som t.e.x Levaxin,Trombyl,Prednisolon,Folacin och förstås progesteron.

• kerstinsmide

Mina grannar har nu fått ett litet knyte som mår bra! De hade 4 missfall, en bortopererad äggstock och 3 ivf försök! Kämpa på och lycka till! ♥

• Dunderulle

Tack underbara er för alla era historier. De gör så mycket mer än ni anar. Jag får sån kraft att försöka igen.

Enligt läkarna som tillhör landstinget är det inget fel på mig så där får jag ingen hjälp. Jag får tidiga ul om jag skulle bli gravid igen. Inget annat.

För ca sex veckor sedan gick jag till ett privat ställe. Där fick jag hjälp. Hade tydligen en infektion i livmodern med bakterier som tar dör på allt som finns där. Har ätit antibiotikakurer för de. Och nu när jag blev gravid (direkt efter de besöket) så har jag fått progesteron. 

Nästa gång MÅSTE de vara min tur.

Missfallet har inte kommit igång riktigt än. Hoppas att kroppen tar hand om det själv. Det har den lyckats med alla de andra gångerna förutom vid utomkvedshavandeskapet då vill säga.

Tack igen!!!!!             

• che71

Hej!
    Ville bara berätta om en tjej i en annan tråd som efter 9 missfall fick barn nu för några månader sen med immunbehandling via Aten.
    Jag har själv haft 6 missfall nu på 3 år o är gravid för 7:e gången, gick in i v 13 idag, med samma behandling (Intralipid dropp, Fragminsprutor, babyaspirin/trombyl o prednisolon) o hoppas att vi har samma tur!

• Annica P

Jag hade också fem MA innan vår dotter, nu 14 månader kom till världen. Det lyckas faktiskt oftast till slut vågar jag påstå, även om det inte finns några garantier i livet. Lycka till!!

• Missimissi

kan berätta om en nära släkting till mig som hade 6 missfall innan de listade ut vad som var "fel".

Hon var helt knäckt (såklart) men när de väl kom på vad det var gick det bra. Idag har hon 4 !! barn och vad jag vet inte haft några fler missfall. (önskar jag visste vad det var de till slut löste åt henne men jag har inte vågat fråga men det är i allafall en solskenshistoria! som jag tänker på ibland.)

• Jag1987

Ska berätta nå rätt otroligt. Min kusin fick missfall på missfall, läkarna sa att hon inte skulle kunna få barn i huvudtaget pga nå med livmodern. Hon var till en snubbe me nå stenar å skulle välja en sten i en skål som skulle lösa hennes problem.. I dag har hon FEM barn och läkarna fattar än inte hur det gått till :)

Svar på tråden Jag behöver hopp. En solskenshistoria någon?