missan75 skrev 2013-10-31 11:51:17 följande:
Frappa; Känner du 2 åringen eller? I och med att du så väl vet vad som funkar för h*n. Vissa barn sover igenom det mesta, som min dotter, min son däremot, väldigt lättväckt.
Och det spelar ingen som helst roll, det finns oro kring ett barn som växer upp i en miljö där det festas flera gånger i veckan. Och då är det enda rätta att anmäla så socialtjänsten får utreda.
Du kan argumentera bäst du vill, men du har fel, det är till och med så att det är TS skyldighet att anmäla ifall hon av någon orsak känner oro över barnet.
Finns inget som säger detta att orolig miljö.
Det verkar vara någon per automatik att det är så.
Jag påstår inte att jag har rätt, det jag säger är att det inte alls måste vara några problem där.
Vilket en del har väldigt svårt att greppa.
Som jag sagt innan, så uppkommer det handfasta saker att barnet verkligen oroas eller kommer till skada.
Så kommer jag agera där efter, jag dömer inte någon på lösa antaganden-.
Det borde inte du heller göra, men verkar vara svårt att hantera det hela sakligt.
Utan helt hänger sig till känslor.
Jag växt upp i en familj där alkohol har varit nått positivt, är väl medveten om att de finns de som växt upp med alkoholen varit negativ.
Därför anser jag man inte ska anta massa saker pga empirin.
Förekommer det ingen oro eller skada, så kan en anmälan vara till mer skada.
Men så långt vill tydligt få tänka, utan giljotinen-fram-huvudet-av-argumentation, verkar vara det som gäller.