frappa skrev 2013-10-31 16:15:40 följande:
Nä, så enkelt är det inte, gömma sig bakom lagen och anmäla för grannen för oljud på fel timmar.
Är ett lågt beteende.
Och ska man så strikt följa lagen, så finns det inget annat än att göra att anmäla vart enda familj.
Kom 5min för sent, så innebär det att dom itne kan sköta sina barn och åtaganden osv...
Anmäl, anmäl och anmäl igen.
Men vad ska man begära när man saknar fingertoppskänsla, och bara låter moralisten i en ta över allt vett och förstånd.
Hade jag haft en personlig misstanke om att barn far illa, sa hade jag har ett intresse att så ska det inte vara.
Så ahde jag sett det är min förbannade skyldighet att ta reda på vad som är vad.
Sen ska vi tillägga och inte glömma, att TS agerar här som granne och inte i yrket.
Nej, det är inte lågt, det är att visa omtanken om barnen framför att visa omtanke om föräldrarnas rätt att festa loss.
Man kan förstås anmäla allt man ser om man är helt utan sunt förnuft, men vi människor är utrustade med ett sånt, så vi får lov att göra våra egna bedömningar och om vi då misstänker att ett barn far illa, rätt eller fel så ska vi anmäla det.
Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Det saknar relevans om vart ts har noterat det här, det handlar om ett barn som hon har i sin vårdnad i jobbet, det räcker.
Sen ska vi komma ihåg att ts har aldrig pratat om anmälan till soc, bara om att prata om det med sina kollegor, vilket hon gör helt rätt i.