När två tjejer har sex med varandra är det inte riktigt sex?
Jag är gift med en man (och är en tjej) och har egentligen aldrig ifrågasatt min sexualitet utan varit ganska cool, tycker både tjejer och killar kan vara attraktiva och har hånglat lite med båda könen. Däremot så kommer jag från ett ganska litet ställe och det kanske låter märkligt men när jag växte upp (på 90-talet!) fanns det liksom inga homosexuella i min närhet och jag har alltid haft ett behov av att vara som alla andra utan att ifrågasätta det. Alttså, tjejer är med killar och killar är med tjejer. Punkt. Jag har aldrig tänkt något annat direkt.
Min man vet i alla fall om att jag är nyfiken på tjejer, och han skulle inte ha något emot om jag agerade på dom känslorna utan är helt okej med att jag skulle ha sex med en tjej. Detta är dock ingenting han själv tänder på och han skulle inte vilja vara med eller veta några detaljer, han har bara gett sitt okej.
VIlket jag tycker är märkligt för då borde jag väl få ligga med killar också? Eller är sex med en tjej och sex med en kille olika? Sex är väl alltid sex? Någon som vill ge sej på att analysera hans logik här? Han vet nämnligen inte själv varför när jag frågar.
Hursomhelst, en till fråga, Jag har haft sex med killar för att "det-är-så-det-ska-vara" men jag har aldrig njutit av sex, och inte heller har jag fått en orgasm (jag är mellan 20-25 år) sex för mej är överskattat och något som man bara gör därför att... däremot när jag "tar-hand-om-mej-själv" kommer jag alltid och då fantiserar jag alltid om tjejer samtidigt. Kan jag vara lesbisk då? Eller bi? Hur vet man liksom?