• Anonym (nyfiken tjej)

När två tjejer har sex med varandra är det inte riktigt sex?

Jag är gift med en man (och är en tjej) och har egentligen aldrig ifrågasatt min sexualitet utan varit ganska cool, tycker både tjejer och killar kan vara attraktiva och har hånglat lite med båda könen. Däremot så kommer jag från ett ganska litet ställe och det kanske låter märkligt men när jag växte upp (på 90-talet!) fanns det liksom inga homosexuella i min närhet och jag har alltid haft ett behov av att vara som alla andra utan att ifrågasätta det. Alttså, tjejer är med killar och killar är med tjejer. Punkt. Jag har aldrig tänkt något annat direkt.
    Min man vet i alla fall om att jag är nyfiken på tjejer, och han skulle inte ha något emot om jag agerade på dom känslorna utan är helt okej med att jag skulle ha sex med en tjej. Detta är dock ingenting han själv tänder på och han skulle inte vilja vara med eller veta några detaljer, han har bara gett sitt okej.
    VIlket jag tycker är märkligt för då borde jag väl få ligga med killar också? Eller är sex med en tjej och sex med en kille olika? Sex är väl alltid sex? Någon som vill ge sej på att analysera hans logik här? Han vet nämnligen inte själv varför när jag frågar.

Hursomhelst, en till fråga, Jag har haft sex med killar för att "det-är-så-det-ska-vara" men jag har aldrig njutit av sex, och inte heller har jag fått en orgasm (jag är mellan 20-25 år) sex för mej är överskattat och något som man bara gör därför att... däremot när jag "tar-hand-om-mej-själv" kommer jag alltid och då fantiserar jag alltid om tjejer samtidigt. Kan jag vara lesbisk då? Eller bi? Hur vet man liksom?

• Svar på tråden När två tjejer har sex med varandra är det inte riktigt sex?
  • shivas
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2013-10-26 00:42:07 följande:
    Jag är gift med en man (och är en tjej) och har egentligen aldrig ifrågasatt min sexualitet utan varit ganska cool, tycker både tjejer och killar kan vara attraktiva och har hånglat lite med båda könen. Däremot så kommer jag från ett ganska litet ställe och det kanske låter märkligt men när jag växte upp (på 90-talet!) fanns det liksom inga homosexuella i min närhet och jag har alltid haft ett behov av att vara som alla andra utan att ifrågasätta det. Alttså, tjejer är med killar och killar är med tjejer. Punkt. Jag har aldrig tänkt något annat direkt. Min man vet i alla fall om att jag är nyfiken på tjejer, och han skulle inte ha något emot om jag agerade på dom känslorna utan är helt okej med att jag skulle ha sex med en tjej. Detta är dock ingenting han själv tänder på och han skulle inte vilja vara med eller veta några detaljer, han har bara gett sitt okej. VIlket jag tycker är märkligt för då borde jag väl få ligga med killar också? Eller är sex med en tjej och sex med en kille olika? Sex är väl alltid sex? Någon som vill ge sej på att analysera hans logik här? Han vet nämnligen inte själv varför när jag frågar. Hursomhelst, en till fråga, Jag har haft sex med killar för att "det-är-så-det-ska-vara" men jag har aldrig njutit av sex, och inte heller har jag fått en orgasm (jag är mellan 20-25 år) sex för mej är överskattat och något som man bara gör därför att... däremot när jag "tar-hand-om-mej-själv" kommer jag alltid och då fantiserar jag alltid om tjejer samtidigt. Kan jag vara lesbisk då? Eller bi? Hur vet man liksom?

Bi möjligtvis. :) Tror bara att du behöver flyta med i din sexualitet lite. Allt måste inte ha en förklaring. Gör det som känns roligt och trevligt så släpper mycket av sig självt. :)
  • Anonym (nyfiken tjej)
    shivas skrev 2013-10-26 00:48:28 följande:

Bi möjligtvis. :) Tror bara att du behöver flyta med i din sexualitet lite. Allt måste inte ha en förklaring. Gör det som känns roligt och trevligt så släpper mycket av sig självt. :)
    Jag skulle jätte gärna vilja flyta med, haha :p
    Men för det första gör tanken mej otroligt nervös, man blir oskuld på nytt liksom och vart träffar man tjejer? Jag har aldrig träffat en tjej som inte är heterosexuell, inte öppet i alla fall. Plus att sex kanske inte bara är sex som min man kanske tror. Uppstår det känslor eller om det blir kaos inuti mej och jag blir ännu mer förvirrad så skulle det kunna ställa till med en hel del problem i min relation vilket jag kanske inte vill.
    Därför tycker jag också att det är så konstigt att min man tycker det är okej för mej att ha sex med en tjej men inte med en kille.. jag får inte ihop det.
    Sånt här skulle man ju liksom ha "fixat" innan man kilade stadigt, blir lite krångligt nu :p
  • shivas
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2013-10-26 00:55:18 följande:
    Jag skulle jätte gärna vilja flyta med, haha :p Men för det första gör tanken mej otroligt nervös, man blir oskuld på nytt liksom och vart träffar man tjejer? Jag har aldrig träffat en tjej som inte är heterosexuell, inte öppet i alla fall. Plus att sex kanske inte bara är sex som min man kanske tror. Uppstår det känslor eller om det blir kaos inuti mej och jag blir ännu mer förvirrad så skulle det kunna ställa till med en hel del problem i min relation vilket jag kanske inte vill. Därför tycker jag också att det är så konstigt att min man tycker det är okej för mej att ha sex med en tjej men inte med en kille.. jag får inte ihop det. Sånt här skulle man ju liksom ha "fixat" innan man kilade stadigt, blir lite krångligt nu :p

Oskuld blir du inte riktigt. :) Det är mer som att göra något som du redan "kan", fast med en twist på bara. :) Att träffa dessa tjejer är inte helt jättesvårt om man är öppen för den sortens flirtande, ungefär som du skulle vara med en man. Sen är självklart internet ett alternativ om det skulle kännas lättare. Kan också förstå att du inte vill känna dig ännu mer förvirrad. Men om du väljer att utforska den sidan av dig själv. Ta med din man på resan. Inte i detaljer kanske. Men i din personliga utveckling, och låt honom ta del av ditt nya jag, så att säga. Jösses vad flummigt det lät, men jag gick nyligen igenom liknande som utvecklade och öppnade mig mycket. Därför får det låta flummigt. :)
  • Anonym (nyfiken tjej)
    shivas skrev 2013-10-26 01:03:07 följande:

Oskuld blir du inte riktigt. :) Det är mer som att göra något som du redan "kan", fast med en twist på bara. :) Att träffa dessa tjejer är inte helt jättesvårt om man är öppen för den sortens flirtande, ungefär som du skulle vara med en man. Sen är självklart internet ett alternativ om det skulle kännas lättare. Kan också förstå att du inte vill känna dig ännu mer förvirrad. Men om du väljer att utforska den sidan av dig själv. Ta med din man på resan. Inte i detaljer kanske. Men i din personliga utveckling, och låt honom ta del av ditt nya jag, så att säga. Jösses vad flummigt det lät, men jag gick nyligen igenom liknande som utvecklade och öppnade mig mycket. Därför får det låta flummigt. :)
    Mitt nya jag ;) Jag älskar när det blir flummigt, jag är flummig själv. Blir så avväpnande på något sätt :)
    Ja, när han säger att han inte vill veta men att han inte har något emot det så känns det som att jag skulle behöva ljuga och smussla för honom och det vill jag ju inte. Jag är en person som gärna inte smusslar med någonting utan strävar efter att vara väldigt öppen och stolt över det som är jag även om jag inte alltid (som nu) vet precis vem jag är eller vad jag vill.
    Frågan är väl egentligen (som vi alla kanske ställer oss) är det normalt att vara heterosexuell och ändå tänka, fantisera om tjejer. Är det normalt att vara heterosexuell och inte njuta av sex på det viset som andra verkar göra eller som det visas på film. Måste man ens ha en stämpel alls?
    Är sex med någon av samma kön något alla borde göra/uppleva? Som att simma med delfiner typ? Haha.
    Eller är det så att jag är bi eller homo och har varit det hela tiden utan att ha vetat om det?
    Eller kanske att jag måste "göra-det" för att "gå-vidare". Att testa och se om det är något för mej, samtidigt finns det väl tjejer det skulle kunna vara bra med och tjejer det skulle kunna vara dåligt med, precis som med killar? Så jag hade kanske inte fått svar av att "testa" heller.
    Överanalyserar jag kanske?
  • shivas
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2013-10-26 01:13:16 följande:
    Mitt nya jag ;) Jag älskar när det blir flummigt, jag är flummig själv. Blir så avväpnande på något sätt :) Ja, när han säger att han inte vill veta men att han inte har något emot det så känns det som att jag skulle behöva ljuga och smussla för honom och det vill jag ju inte. Jag är en person som gärna inte smusslar med någonting utan strävar efter att vara väldigt öppen och stolt över det som är jag även om jag inte alltid (som nu) vet precis vem jag är eller vad jag vill. Frågan är väl egentligen (som vi alla kanske ställer oss) är det normalt att vara heterosexuell och ändå tänka, fantisera om tjejer. Är det normalt att vara heterosexuell och inte njuta av sex på det viset som andra verkar göra eller som det visas på film. Måste man ens ha en stämpel alls? Är sex med någon av samma kön något alla borde göra/uppleva? Som att simma med delfiner typ? Haha. Eller är det så att jag är bi eller homo och har varit det hela tiden utan att ha vetat om det? Eller kanske att jag måste "göra-det" för att "gå-vidare". Att testa och se om det är något för mej, samtidigt finns det väl tjejer det skulle kunna vara bra med och tjejer det skulle kunna vara dåligt med, precis som med killar? Så jag hade kanske inte fått svar av att "testa" heller. Överanalyserar jag kanske?

Haha, nej man behöver analysera ibland ju. :) Jag tror att det finns många olika anledningar och behov som gör att, som du nu tex vill uppleva tjejsex. Kanske är du som jag, att jag fort blev så otroligt uttråkad av vanligt sex. Jag ville ha mer, annat. Jag ville att saker skulle hända. Jag behövde känna att jag utvecklades även på det sexuella planet, för det är ju en del av mig. Jag tror aldrig att man blir riktigt klar i utvecklingen. Frågan är väl alltid bara om man vågar ta nästa steg. Eller ens tänker på nästa steg, som du gör nu. :)
  • shivas
    shivas skrev 2013-10-26 01:21:04 följande:
    Haha, nej man behöver analysera ibland ju. :) Jag tror att det finns många olika anledningar och behov som gör att, som du nu tex vill uppleva tjejsex. Kanske är du som jag, att jag fort blev så otroligt uttråkad av vanligt sex. Jag ville ha mer, annat. Jag ville att saker skulle hända. Jag behövde känna att jag utvecklades även på det sexuella planet, för det är ju en del av mig. Jag tror aldrig att man blir riktigt klar i utvecklingen. Frågan är väl alltid bara om man vågar ta nästa steg. Eller ens tänker på nästa steg, som du gör nu. :)

Och just att du känner som du gör kring att det skulle kännas som att du smusslade. Prata med din man om du och förklara. Han kanske kan få dig att känna dig tryggare i det hela. :)
  • ganskabra
    shivas skrev 2013-10-26 01:23:55 följande:

Och just att du känner som du gör kring att det skulle kännas som att du smusslade. Prata med din man om du och förklara. Han kanske kan få dig att känna dig tryggare i det hela. :)
    Han är väldigt ointresserad av detta vilket jag insåg precis kanske betyder att han blir obekväm av tanken, att han kanske inte alls är okej med att jag skulle utforska min sexualitet och som du beskriver, utveckla den. Han kanske bara inte vill stå i vägen för det "nya" jag vill prova, vilket skulle förklara varför tjejer var okej men inte killar. Killar har jag ju redan testkört.
    Ska dra min teori för honom imorgon och se om det kan ligga något i det :)
    Hur som helst, det blir både nervöst och pirrigt när jag tänker på det och jo, nog känns det lite som att man skulle vara "oskuld" på nytt. När jag tänker hur det skulle vara att ha sex med en tjej så är det för det första upphetsande, för det andra så är det ingenting jag redan "kan". Det känns jobbigt, att vara totalt hudlös och ge sej in i något som är både spännande och lite läskigt, jag blir 14 år igen
    There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • ganskabra

...oh damn, glömde att trycka på anonym-knappen.
    Skit samma :p

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • shivas
    ganskabra skrev 2013-10-26 01:29:43 följande:
    Han är väldigt ointresserad av detta vilket jag insåg precis kanske betyder att han blir obekväm av tanken, att han kanske inte alls är okej med att jag skulle utforska min sexualitet och som du beskriver, utveckla den. Han kanske bara inte vill stå i vägen för det "nya" jag vill prova, vilket skulle förklara varför tjejer var okej men inte killar. Killar har jag ju redan testkört. Ska dra min teori för honom imorgon och se om det kan ligga något i det :) Hur som helst, det blir både nervöst och pirrigt när jag tänker på det och jo, nog känns det lite som att man skulle vara "oskuld" på nytt. När jag tänker hur det skulle vara att ha sex med en tjej så är det för det första upphetsande, för det andra så är det ingenting jag redan "kan". Det känns jobbigt, att vara totalt hudlös och ge sej in i något som är både spännande och lite läskigt, jag blir 14 år igen

Men det är ju kanon att du kom fram till hur du vill göra och vad som passar dig och din situation. :) Stort lycka till med upplevelserna. :)
  • ganskabra
    shivas skrev 2013-10-26 01:35:10 följande:

Men det är ju kanon att du kom fram till hur du vill göra och vad som passar dig och din situation. :) Stort lycka till med upplevelserna. :)
    Jag vet inte om jag kom fram till någonting alls :p men ibland så är det skönt att kasta ut sina tankar så man ser dom framför sej. Ibland börjar det lysa glödlampor, det är väl bara att vänta och se.
    Det är ju inte direkt så att möjligheten har visat sej eller att en situation har uppstått då det kunde ha hänt, men det kanske kommer ^^
    Det är bra att vara nyfiken på livet tror jag, men inte att vara nyfiken för länge utan att ta reda på de sakerna man ör nyfiken på. Man kanske skulle börja leva som man lär också x)
  • shivas
    ganskabra skrev 2013-10-26 01:42:42 följande:
    Jag vet inte om jag kom fram till någonting alls :p men ibland så är det skönt att kasta ut sina tankar så man ser dom framför sej. Ibland börjar det lysa glödlampor, det är väl bara att vänta och se. Det är ju inte direkt så att möjligheten har visat sej eller att en situation har uppstått då det kunde ha hänt, men det kanske kommer ^^ Det är bra att vara nyfiken på livet tror jag, men inte att vara nyfiken för länge utan att ta reda på de sakerna man ör nyfiken på. Man kanske skulle börja leva som man lär också x)

Nej men du kom ju fram till att du skulle prata med honom om din teori där, och det är ju ett steg. :) Och det tror jag stämmer helt, att man inte ska gå och vara nyfiken för länge innan man upplever. :)
  • TasmanianDevin

Om det är så att han verkligen är ok med det så är det väl för att han inte känner sig hotad av tjejer.
    Om han säger det trots att han inte egentligen är ok med det så är det kanske för att han av rädsla att mista dig "måste" låta dig utforska det han inta kan erbjuda samtidigt som du har kvar honom. 

• TasmanianDevin
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2013-10-26 01:13:16 följande:
    1.Frågan är väl egentligen (som vi alla kanske ställer oss) är det normalt att vara heterosexuell och ändå tänka, fantisera om tjejer.
    2. Är det normalt att vara heterosexuell och inte njuta av sex på det viset som andra verkar göra eller som det visas på film.
    3. Måste man ens ha en stämpel alls?
    4. Är sex med någon av samma kön något alla borde göra/uppleva? Som att simma med delfiner typ? Haha.
    5. Eller är det så att jag är bi eller homo och har varit det hela tiden utan att ha vetat om det?
    6. Att testa och se om det är något för mej, samtidigt finns det väl tjejer det skulle kunna vara bra med och tjejer det skulle kunna vara dåligt med, precis som med killar?
    Så jag hade kanske inte fått svar av att "testa" heller.
    7. Överanalyserar jag kanske?
    1.  Jag tror det är vanligare än vad man tror att folk fantiserar hejvilt faktiskt och själv tror jag inte att vi kan definiera våran läggning baserat på det, inte enbart i alla fall. Våran fantasi är ju som sagt något som händer inom oss och där får vi vara hur gränslösa vi vill. Om man vill får man förverkliga det eller så kan man ha kvar det och mysa för sig själv. Ibland tänker och fantiserar vi om saker som vi absolut inte ens skulle vilja tänka tanken på att göra i verkligheten, men i huvudet är det ändå nice. 

2.  Det är supernormalt! Sex beror ju på så mycket. Tycker du om personen? Känner du ens för att ha sex? osv 

3. Nej. :)

4.  Jag tycker det! Det hade i alla fall varit trevligt om vi alla vågade vara lite mer fria! Om man vill borde man inte behöva vara rädd i alla fall. 

5. Ingen aning. Mycket svår fråga! Men behöver den ens ett svar egentligen? Själv säger jag att jag är homosexuell, men mest för att underlätta i mitt dejtande och för att andra ibland frågar. Och för att jag hittills enbart blivit kär, attraherad av och tänt på tjejer. Men jag är en öppen person så om jag skulle känna likadant för en snubbe hade det inte bekymrat mig det minsta.  

6. Precis!

7.  Ja, lite.  ^^
  • Mobility

Jag fantiserar ofta om att vara med en annan tjej, både att vara den som ger henne njutning och tvärt om. Däremot är jag helt övertygad om att jag aldrig kommer vilja göra något sådant i verkligheten. Har aldrig känt en attraktion till en kvinna över huvudtaget. Jag älskar och attraheras av män. Men i fantasin händer det visst både ett och annat... 

Ett ex till mig pushade för att jag skulle vara med en annan tjej. Han hade inte haft några som helst problem med det. Verkar vara skillnad om det hade varit en annan kille dock...  

Svar på tråden När två tjejer har sex med varandra är det inte riktigt sex?