Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

SH1980 skrev 2014-01-24 23:25:25 följande:
    Jag har ett decemberbarn och ett aprilbarn. Är själv född i april. Föredrog att få barn i december, men om barnet får välja så är nog vår eller sommar att föredra. Själv var det viktigt att fylla innan sommaren vid 2 tillfällen. 18 och 20 år. Nu hade jag fördragit att fylla sent på året. Vi har aldrig tänkt på det utan vi har kört igång när vi varit redo och båda tog sig på första. Får väl sikta på mittemellan denna gång. Ett augustibarn? Försent!
    Vi tänkte inte heller med de tidigare två. Har ett nov barn och ett juni barn. Juni var ganska stressigt att få barn i då alla förväntade sig att vi skulle vara med på semestrar, midsommarfirande osv. Men det är en underbar tid att fira födelsedag på! November var en kanonmånad att få barn i men det var så kallt och vi var mest inne. Önskemånade hade ju varit april eller september men man kan ju inte göra en så´n beställning, det funkar ju liksom inte så Skrattande

Nu tänket jag mest att vi kan lika gärna vänta tvåmånader nu när vi är så nära. Sen spelar det egentligen absolut ingen roll när det blir. 
  • minahjärtan0609

Jag längtar med! Vill ha April nuuuu! 

Chiquita- Hur fick ni veta att fostret hade kromosomavikelser? Känner själv att jag är skraj för att det kan hända. Jag kommer inte ha hunnit fylla 35 så då får man väl inte göra nup- test, eller? Någon som vet?

• minahjärtan0609
    uteungar skrev 2014-01-30 00:01:25 följande:
    Hej alla! Roligt att fler är ute i planerings tider :) Här är en till som planerat lite smått för ett tredje barn. Om det blir så att vi får byta hus till våren tar jag ut min spiral och hoppas på bebislycka. I nuläget har vi ett alldeles för litet hus för ett tredje barn. Vi har två pojkar som är födda Nov--09 och feb-12. Jag har längtat så efter att få bli gravid igen!
    Välkommen!

Hur litet hus har ni? Vi har också ett litet hus, i våra ögon sett, kommer att bli compactliving  
  • minahjärtan0609
    uteungar skrev 2014-01-30 10:06:56 följande:
    Vårt hus är på 104 m2 fördelat på ett lite större sovrum och ett mindre (som vi har). Vi får i stort sätt bara in en 180cm bred säng med ca 30cm på varje sida. Så det skulle minst sagt bli trångt i vårt sovrum. Istället har vi ganska stort i övrigt. Men jag/vi tror att vi kommer få byta till våren. Vi köper nämligen sambons mormors västerbottenshus :) som vi länge väntat på att få göra :) När har ni andra tänkt börja försöka? Eller har ni redan börjat? :)
    Ja det var ju ganska litet. men va skönt att ni flyttar till större. 

Vi börjar i april. Har precis slutat med piller och väntar mens vilken dag som helst... 
  • minahjärtan0609

November är ju en jättebra månad Glad (eller)... här är en till som är väldigt otålig, vill försöka nu! Min äldsta är född i november det är varken bra eller dåligt, hon har aldrig själv reflekterat över att vara född sent. Kanske kommer dessa funderingar när det börjar handla om åldersgränser. Hon har heller aldrig haft problem i skolan, även om det är ett av mina argument till att vänta. Barn födda tidigt har ju nästan ett år i försprång gentemot klasskompisarna födda sent. 

Jag fick precis mens efter pillerstopp och frågan är om jag KAN bli gravid redan denna månaden. Det sägs ju att man ska få en "riktig" mens först.  

• minahjärtan0609
    Sally8585 skrev 2014-01-31 11:58:37 följande:
    Man kan bli gravid ändå :) Det har jag blivit med båda mina barn! Hihi
    Okej då kan det hända att det blir farligt  
  • minahjärtan0609
    chiqita skrev 2014-02-02 12:54:09 följande:
    Tror min kropp tror att den är gravid.. I natt sov jag dåligt då jag hade samma typ av höftont som när jag var gravid med Hugo, blodtrycksfall när jag reser mig hastigt, vaknat 6 och sju i helgen utan väckare för att måsta gå på toaletten!! Tror verkligen inte att jag skulle kunna vara det så snart efter jag tog ut staven, men det är klart jag funderar liiite, i a fall nu... :-/
    Va spännande! Kanske är du gravid, kan du hålla dig ifrån att testa?
  • minahjärtan0609

Jag kan erkänna att vi kört på redan nu jag har inte koll på ägglossning så det är inga seriösa försök men sker det så sker det med risk att det blir ännu ett novemberbarn Kan bara inte vänta nu när vi bestämt oss!

• minahjärtan0609

Chiqita- spännande!!!

Här är det väntan. Känner inget så jag tror att mensen kommer lite sent. Känner mig inte gravid, men får vänta och se. Borde vara mens nästa helg senast. 

• minahjärtan0609

Jar har velat i flera år på grund av de anledningarna du nämer. Det enda jag kan säga är att känslan inte försvinner. Jag har verkligen försökt vara nöjd med de två jag har men det går inte så nu jobbar vi hårt på en trea med ett stort åldersglapp mellan syskonen. Vill du ha barnen i en grupp så tycker jag du ska köra på!

Polarlantis skrev 2015-02-06 06:54:58 följande:

Får man hoppa in? Ingen verkstad här är otroligt velig om vi ska försöka på en till eller ej... Har en på 2,5 och en på 10 mån. Känns som om det kan bli så mycket besvärligare och dyrare...sugen på qtt resa med barnen och det blev r ju väldans dyrt...men känner mig inte helt färdig heller.... Åh så Svårt! Ni andra veliga, hur tänker ni?

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)