Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Här är en till som är i planeringsstadiet. Har två barn födda 06 och 09  och nu har vi blivit sugna på en trea. Vi har pratat fram och tillbaka i två år och pga olika omständigheter som jobb och boende så har vi väntat. Nu har dock allt fallit på plats och efter denna kartan p-piller tänkte jag sluta (två veckor).  Funderar dock på att vänta med riktiga försök till april. 

• minahjärtan0609
    Titt ut skrev 2014-01-17 12:26:49 följande:
    Jag har funderar ända sedan jag fick mitt andra barn, men varit orolig inför ett tredje barn, längtan finns där att få ett barn till men denna oroskänsla är jag inte van vid, hade inte lika stark oro inför mina två första. Vilket gör att jag tvekar lite. Försöker lista ut vad det beror på. Kan det bara vara så enkelt som att man själv blivit äldre och redan har två barn att oroa sig för, för mig växer oron ju äldre de blir, desto sårbarare blir jag som mamma.

Hur känner ni andra inför ett barn till? Hur känner ni som redan har två barn innan? Funderar på om det kanske är vanligt att känna så stark oro och tveksamhet inför tredje?

chiqita: Härligt att ni bestämt er och börjar med bebisverkstad. Vad kör ni för taktik, ÄL-test?
    Jag känner precis som du. En lite klump i magen av oro och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Tror dock att det är för att allt är så perfekt just nu, två fantastiska barn som dessutom har börjat bli självgående, en ekonomi som är helt ok och mer egentid än jag haft någonsin. Tror jag är rädd att allt inte ska gå bra och att jag ska förstöra det jag har. Samtidigt som mitt förnuft säger mig att det kommer att bli underbart! Jag tror att det kommer att göra familjen starkare. Jag längtar så efter att få sätta igång att tillverka barn.
  • minahjärtan0609
    chiqita skrev 2014-01-17 16:29:20 följande:
    Titt ut: Vi börjar inte planera aktivt förrän till sommaren. Kommer inte kroppen igång innan dess blir det akupunktur tänker jag, men till dess kör vi på som vi känner och blir det så blir det.
    Jag känner ingen oro alls, bara glädje och förväntan. Trodde inte jag som bara skulle ha två skulle känna så, men tydligen kan man ändra sig

Måste säga att sedan staven åkte ut i onsdags har jag börjat känna fler och fler avlägset bekanta molningar i magen. Jag hoppas så klart det tyder på att kroppen börjat vakna upp nu

Hur tänker ni kring risken/chansen att det skulle kunna bli två? Själv är jag 36 och sannolikheten ökar ju med åldern...
    Tvillingar är väl inte optimalt men man skulle ju få gilla läget. Hoppas på ett barn av praktiska skäl, bil, rum osv. Rent känslomässigt skulle jag gärna ha 4 barn. Jag är 34år. 
  • minahjärtan0609

Vi har velat fram och tillbaka i två år och tröttnade på oss själva Glad Vi kände att antingen så kör vi eller så lägger vi ner helt och hållet och då kändes det helt plötsligt självklart. 

Vi har ett extra rum men ett litet hus. Datarummet/kontoret ryker men det få det vara värt. Vi får ha datorn i vardagsrummet helt enkelt. Sen har vi en jätteliten hall. Det är dessa småsaker som fått oss att tveka. Ganska obetydliga egentligen. Flytta är inget alternativ då vi inte vill byta skola/förskola på barnen och husen växer inte på träd här i området.

Bilen tror vi kommer att funka, vanlig kombi. 

• minahjärtan0609

Va kul att vi är så många med samma tankar. Vi har bestämt oss. Finns inga tvivel. Längtan är starkare än oron och vi tror att det kommer att stärka oss som par och familj. En människa till att älska är ju en fantastisk lyx och jag känner mig lyckligt lottad som får vara med om detta en gång till.

Jag äter denna kartan ut med p-piller sen får vi se hur kroppen vill. Båda mina barn har blivit till på fösta försöket så vi räknar med att det kan ske igen, samtidigt som jag är 5 år äldre nu och det kan ju påverka. Tror att första riktiga försöket blir i april. Sen är planen att låta det ta den tiden det tar utan stress och utan ägglossningstester. 

Är det någon mer än jag som kommer att ha en glapp mellan de tidigare barnen? (sladdis)? 

• minahjärtan0609

Jag slutar efter denna kartan, en vecka. Sen kör vi med försök i april.  Är såååå sugen på att sätta igång. Det är segt nu när man väntar. 

• minahjärtan0609

Jag har börjat med folsyra nu. Sen tänker jag med föra statistik över mens och så, sen hoppas jag att det går fort! Jag har haft två fantastiska graviditeter så jag ser fram emot att få vara gravid igen.

Det är för övrigt inte särskilt roligt att åka och jobba nu när det är så kallt och mörkt. Barnen är trötta på mornarna och jag irriterad och trött. Hade varit underbart att vara föräldraledig nu Skrattande 

• minahjärtan0609

Välkommen novsep! Ännu en som vill börja i april, spännande. Jag fick också lust att börja nu men precis som du SommarDalhia då skulle jag säkert pricka in mitt äldsta barns födelsedag. Ett dec barn är jag inte så sugen på om det inte råkar bli så. Det är så mycket i dec med alla avslutningar, lucia, och själva julen då. Men från och med jan är det fritt fram när det än blir!

Skönt Sommardahlia att du inte behöver omställa dig från piller. Jag har inte haft svårt tidigare men nu har jag en annan sort så vi får se hur fort kroppen kommer i ordning. 

• minahjärtan0609
    Nötcreme skrev 2014-01-24 19:43:08 följande:
    Men om jag har räknat rätt så om man blir gravid i april så blir det ett Januari barn? :)
    Ja så har jag också tänkt Skrattande Sen blir det vad det blir och det är ok, för tidigt född, över tiden osv...
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)