Inlägg från: TTs mammi |Visa alla inlägg
  • TTs mammi

Hur länge är det okej att använda napp, låta barnet dricka ur nappflaska, amma, sova hos föräldrar i samma säng..

Hur länge är okej att:

Ge napp?
    - Personligen ska mina barn sluta innan 3 år som senast, sonen slutade självmant vid 8a mån men dottern är 20 mån å har fortfarande napp.

Amma?
    - För mig går gränsen vid 8a mån då jag tycker barnen känns för stora efter det. Jag tycker absolut ingenting om folk som ammar längre tycker det är helt upp till dom :). Men för just mig så kändes min son för stor när ja ammade honom till 8a mån. Kan kanske tycka att dom som ammar barn över 3 år känns lite skumt :P

Amma offentligt? 
    - Samma som vid föregående fråga.

Samsova i samma säng?
    - Svår fråga, max 3 - 4 års ålder kanske

Ge dryck ur flaska?
    - Tills dom vill sluta själva. Mina har slutat innan 1 år (då var det bara en av dem som drack ur flaska från början)

Använda spjälsäng?
    Max 2 år sen börjar ialfl mina klättra ur :P.. Min son lära sluta vid 1 års ålder medans dottern fortfarande sover i spjälsäng.

Använda vagn?
    Max 4-5 år. Alltså beror ju på hur barnet är å hur långt man går, en 4-5 åring tror ja inte vill sitta i vagn hela tiden. Men kanske blir trött efter en längre sträcka å vill åka vagn.

Använda blöja?
    Tills dom är redo själva att sluta! :)

För enkelhetens skull kan vi säga att det handlar om barn utan särskilda behov.

Vad tycker du och vad baseras ditt svar på?
    Jag baserar mina svar på min egna erfarenhet av mina egna barn.
Svar på tråden Hur länge är det okej att använda napp, låta barnet dricka ur nappflaska, amma, sova hos föräldrar i samma säng..