Minniemousemommy skrev 2013-10-24 22:24:49 följande:
Åh, nej aldrig. Usch vad hemskt. Vad ska hon ens med en partner till? Kärlek får hon av familj och vänner, barn ska hon inte skaffa än. Skulle aldrig låta min 14 åriga flicka sova över med en 16 åring kille. Vad vill en 16 årig kille med en tjej på en natt förutom att ligga med henne? Folk blir av med oskulden så sjukt unga nu för tiden, ska inga föräldrar sätta stopp för det snart? Vad kommer härnäst, en 7 åring som vill sova över med sina pojkvänner, ha hemmafest, vara ute hela natten och röka på? När ska ni hindra era barn?
Jag tror att du är fel ute om du tror att alla relationer i ungdomen går ut på att killen vill ha sex, att det är det enda han vill, och att tjejen ska ställa upp. Finns säkert killar som "bara vill en sak" men samtidigt en väldans massa fina killar som har helt andra avsikter. Som är kära!
Och att dra likhetstecken mellan första kärleken kring 14-15 år och att sjuåringar ska ha hemma pojkvänner och röka på är ju helt galet. Vad för värld lever du i?
Jag och min man blev ihop i tonåren. Det tog ett år in i vår relation innan vi hade sex första gången. Vi gjorde massa annat när vi träffades, spelade kort, hängde på ungdomsgården, gick på bio, satt hemma hos någon av oss och tittade på film med familjen. Det var inte alls så som du beskriver det.