Angående träff med kurator inför äggdonation Sverige
Hejsan ni som har fått ägg donerade till er eller som står i kö för att få ägg.
Jag undrar lite om det här samtalet med en kurator man ska göra innan man blir uppsatt i kön för att få ägg donerade till sig. Är det som någon bedömning om hur vi skulle va som föräldrar eller vad pratar man om och vad gör man?
För det ska göras en medicinsk och en psykosocial bedömning.
(En utredning på mig är redan gjord, jag lider av POF)
Jag är ännu inte uppsatt i en kö, jag fick inte en telefontid förrän 12 november med min läkare och det är då jag ska tala om att jag och min sambo vill bli uppsatta.
Jag måste ju säga att jag är lite nervös för att bli bedömd inför detta. Vi har väl inte direkt något att vara nervösa för egentligen. Vi har båda jobb och hus. Men vad är det de vill veta?
I mitt förflutna har jag varit väldigt deprimerad, åkt in och ut på psykakuten och åt antideppressiva mediciner i två år. Men det är ungefär 5 år sen jag mådde så riktigt dålig. Jag har ärr på armarna efter den tiden också, det är just det här jag är nervös inför. Att de tittar i min journal och får se allt detta om den tiden och säger att jag kanske inte är lämplig som mamma....
Därför vill jag verkligen ha hjälp med vad som kommer göras och sägas på denna bedömning!! Vår allra högsta önskan just nu är ju att få bli föräldrar!