Inlägg från: Natalie87 |Visa alla inlägg
  • Natalie87

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

jessmess skrev 2013-11-21 21:38:47 följande:
    Grattis Babygurl!! :) Härligt att din lilla dotter har kommit! Fint namn Isabell. Hoppas att vi får träffa henne framöver :)

Natalie: Allt är fint med mig och bebis. Har väl haft lite mycket hormoner den senaste veckan. PANG sa det bara och jag sitter och bölar för ingenting. Hur är det med dig och din bebis? :) Går det bra att jobba fortfarande?

Heene: Välkommen! :) Kul med en Kallhäll:are haha ;) var i Kallhäll bor du?  

Haha känner igen det där. Blev så sur och ledsen här om dan när min sambo tyckte att jag skulle lägga ner datorn för att vi skulle kolla på en film. Fick tårar i ögongen och sa "kolla på din jävla film du", stängde ner datorn, tog hunden och gick ut. Hahahah kom på mig själv när så fort jag gått ut ur porten och tänkte "vad hände precis??" Sambon kom ut också så tog vi en promenad tillsammans och försökte låtsas som att inget hänt. Hahaha.
    Vi mår bra =) Ja absolut, jag jobbar på. Idag är det tre veckor kvar tills sista arbetsdagen. Längtar så klart men ändå har jag en känsla av att jag kommer bli uttråkad hemma =P
    BabyGurl87 skrev 2013-11-21 23:06:02 följande:
    Ja förlossningen startade av sig själv :) hade en blödning sen lördags och på måndag morgon gick första hinnan med vatten och runt 6 på kvällen började värkarna och ca 9 timmar senare föddes hon :)
    Va skönt! Så typ 24 timmar från att vattnet gått?
    Ska hon få ligga kvar på neo länge eller tror ni att ni får åka hem snart?
  • Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-22 13:10:49 följande:

Åh, det lät bra roligt :D haha.. Det är tur att man har en orsak varför man är lite "annorlunda" emellanåt! ;) Jo, jag förstår dig. Man blir lätt uttråkad av att bara vara hemma. Jag har varit hemma lääänge nu, försöker underhålla mig så gott det går :) Hoppas du tar det lugnt på jobbet resten av tiden som är kvar!

Tänkte fråga er alla, var köper ni mammakläder? Det är ju bara H&M som säljer mammakläder. Finns många nätbutiker, men tycker dom tar hutlöst mycket pengar för en klänning tex.. Fruktansvärt dåligt utbud, trodde att det skulle finnas mammakläder på Lindex, KappAhl eller polarn o pyret.. men icke.. (smått bitter ;P) 
    Haha ja exakt, och tur att man har en sambo som inte tar illa upp =P

Jag har inte köpt så mycket mammakläder faktiskt, skulle vilja köpa fler men det är som du säger - kasst utbut. Det jag har köpt är från HM och de plagg är jag faktiskt jättenöjd med. Beställde lite kläder från Zalando också men de var grymt fula i verkligheten, så allt åkte tillbaka.

Tar gärna emot tips på butiker med mammakläder!
  • Natalie87
    Heene skrev 2013-11-22 14:40:56 följande:
    Ja det var väldigt nära. Då har vi säkert sprungit på varann nån gång =)
    Jag har hund och är ute och går en del i området.

Allt jag har hittat förutom HM kostar ju hutlöst mkt. Så har än så länge bara köpt från HM. Däremot har jag haft turen och ärvt en hel del mammakläder från syskon och bekanta =)
    Men jag har köpt en hel del vanlig kläder också fast i större storlekar än vad jag vanligtvis använder. Stora säckiga tröjor eller linnen som är av den längre modellen har funkat bra att göra så med utan att dom ser dumma ut på.
    Cubus har bra långa boxarlinnen och vanliga linnen som jag älskar.

Fast jag är inte så stor om magen heller. Är visserligen bara i v 24/25 men det har precis börjat synas typ =P

Jag är i vecka 34 och långa HM eller Cubus linnen funkar fortfarande =) Och sedan en kofta över. De mammakläder jag har köpt är mest "underdelar", alltså byxor, leggings och strumpbyxor.. Sen är det mest vanliga lite längre kläder i stretchig kvalite. Gillar inte kläder som sitter för pösigt.
  • Natalie87

Hej tjejer!
    Hur mår ni?
    Ska träffa ett par tjejer från en annan tråd på lördag. Vi ska antagligen till något fik i Sundbyberg. Ni får gärna följa med om ni vill =)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-27 20:37:09 följande:
    Här är allt bra och det rullar på hyffsat bra iaf :)

Skulle vara kul men får troligtvis besök på lördag..

Hur långt har ni kvar av graviditeten nu? :)
    5 veckor :)
  • Natalie87
    Heene skrev 2013-11-28 09:29:41 följande:

Åh vad spännande. själv har jag 15 v kvar... Men med tanke på hur snabbt de 25 första har gått så är det väl snart dags =P

Jag är också upptagen i helgen tyvärr. Men tack som frågar!

Ja, jag kan inte fatta att det bara är 5 veckor kvar! Sjut fort har det gått! Kommer ihåg hur jag längtade till ultraljudet vecka 19, det var ju såå långt dit.. Sen längtade jag såå till vecka 30 och trodde det skulle vara helt sjukt när man väl var där.. vecka 30 liksom, stort! Och nu är man i vecka 35. Helt overkligt haha.
  • Natalie87
    HannaWa skrev 2013-12-08 17:43:42 följande:
    Hej,

Jag är relativt nyinflyttad i Stockholm och väntar mitt första barn nu i mars. Jag skulle gärna vilja träffa några andra gravida, om intresse finns.
    Hej och välkommen hit =) Var i Stockholm bor du?
    Vi har inte lyckats träffas någon gång ännu men vill gärna göra det. Jag går på mammaledighet på fredag så då har jag all tid i världen =)
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-12-08 19:19:19 följande:
    Hej flickor! Hur går allt för er?
    Inte långt kvar nu för vissa :)
    Det går bra här. Sista arbetsveckan, känns helt overkligt. Börjar bli svårare att hitta en bekvän sitt och liggställning men annars rullar allt på.
    Hur är det mer er, har ni fått komma hem än? Blev det Isabell förresten?
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-12-09 11:30:32 följande:
    Ok skönt att va ledig snart men jobbigt att hitta bekväma sätt att sitta och ligga på... Men så är det och om inte alldeles för lång tid är det förhoppningsvis över :)
    Jupp det blev en Isabell :)
    Har varit hemma i snart 2 veckor och det känns väldigt bra än att vara på sjukhuset :) dock har vi fått åka in 3 gånger då hon dragit ut sonden! Men förhoppningsvis blir hon av med den snart! Hon kommer nog fortfarande vara inskriven i minst 2 veckor till! Och hemsjukvård har vi fortfarande :)
    Ja precis. Inte alls långt kvar nu.
    Förstår att det måste vara skönt att vara hemma, men samtidigt lite läskigt kanske också. Växer hon som hon ska?
    j3nnyy skrev 2013-12-09 12:47:20 följande:
    Åh vad skönt med sista jobbveckan! Jag jobbar iofs bara fram till 27/12 men då e de ändå långt kvar tills bebisen kommer :(

Isabell är så fint namn! Vi har pratat om Isabella till våran tjej o sen har vi några andra förslag så får se vad det är som kommer ut.
    Är de någon av er som vart på vattengympa? Tänkte om jag skulle ge mig på de när jag e hemma sen :) såg att dom har de i bro simhall
    Jaa, ska bli så skönt. Men har en känsla av att jag kommer bli uttråkad ganska snabbt.

Jag har köpt klippkort på jakobsbergs simhall faktiskt, tänkte simma en 2-3 ggr i veckan från och med nästa vecka. Vet dock inte om dem har vattengympa, skulle vara kul att prova det.

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-12-09 16:54:59 följande:
    Alla säger att man har fullt upp med o greja o dona men jag tror oxå man kommer bli uttråkad :/ ska gå hemma två månader, sååå mycket behöver jag ju inte fixa haha.
    Ja men jag har fått för mig att de e bra med vatten träning :) typ simning i sånt även om ja inte e Supersugen på att visa upp mig i bikini haha
    Haha precis. Jag kan tänka mig att jag kommer vara rätt aktiv första lediga veckan.. Simma varannan dag, sticka, baka, julhandla.. Sen tror jag att jag kommer bli uttråkad =P Fortsätta med simningen antagligen, men sen bara slappa hemma framför serier.

I knooow, blev så osäker på om jag skulle våga ha bikini eller om jag skulle köpa en gravidbadräkt så jag skapade en tråd här =P (www.familjeliv.se/Forum-2-115/m71802182.html) De flesta tyckte inte det var nå konstigt med att ha bikini + att jag insåg att man faktiskt bara kommer synas i bikinin från omklädningsrummet fram tills vattnet, sen när man simmar är det ju ingen som ser en =)

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-12-10 12:28:52 följande:
    När var det du hade bf? Jag längtar såå mycket efter att tiden ska gå fort så jag får packa i ordning väskan o tvätta alla kläder o göra sånt massa mys.

Jag tänker typ samma, vill inte köpa en baddräkt jag aldrig kommer kunna använda igen (eller vid nästa graviditet) men dom är ju skitdyra o rätt fula :p ska nog oxå köra på bikini, som sagt de e sån liten stund man syns haha.

Hur har ni andra tänkt med jul o nyårs kläder? Ni som e gravida då fortfarande :) jag har inte hittat nån klänning jag gillar, men vill ju oxå vara fin klädd!
    7:e Januari =)
    Börja gör det du! Jag var också lite "vill inte börja för tidigt" men äsch, lika bra att börja. Jag har inte tvättat allt eller packat BB väskan klart men tänker varje helg att "du ska jag fixa allt", men så kommer saker i vägen och så orkar jag inte fixa något på dagarna.

Nej precis, kom fram till att det inte kändes värt att betala en massa för en ful gravidbadräkt som jag bara kan använda i ett par veckor (+ ev. vid nästa graviditet).

Oj det har jag inte ens tänkt på.. jag har bara vardagsklänningar som passar just nu. Någon fin till julen måste jag ju ha.
    Nyår ska vi nog vara själva jag och sambon (och hunden). Så då tar jag nog bara en av mina svarta klänningar och några fina smycken. Kommer inte orka åka någonstans och eftersom vi har folk över på julen så orkar jag inte ha folk över även på nyår.
  • Natalie87
    HannaWa skrev 2013-12-10 13:26:00 följande:

Jag bor i Sollentuna, själv då?

På nåt sätt låter det väldigt skönt att få gå på mammaledighet nu, kanske beror på att jag längtar efter det just nu ;) Men, men, tre månader kvar för mig...

Oki =)
    Vi har ganska precis flyttat till Kungsängen.
    Är det första barnet för er?

Ja ska bli skönt faktiskt.. börjar känna mot slutet av arbetsdagen att det är på tiden.. hittar igen skön sitt position, orkar inte stå för länge, kissnödig var 30:e minut, sömnig.
  • Natalie87

Jessmess, jag har hört ett litet rykte om att bebisen din är här nu! Grattiiiis! En vecka tidig va? Hoppas ni mår bra!

• Natalie87
    jessmess skrev 2013-12-17 19:35:38 följande:

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

Låter helt underbart! Skönt att det gick så fort. Det jag inte ser fram emot är om man har värkar i flera timmar/dagar innan man är helt öppen. Men jag längtar också som bara den! Vecka 38 nu så h*n skulle kunna komma när som helst, men hoppas faktiskt den väljer att stanna kvar till efter årsskiftet :)

Valde du någon smärtlindring?
  • Natalie87

Hej tjejer! Med mig är allt toppen, vår bebis kom i torsdags :D En liten flicka blev det, kan verkligen inte förstå att denna vackra varelse legat i mig. Helt underbar är hon <3 <3

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2014-01-16 18:25:35 följande:
    Nästa vecka kommer jag gärna! Mår inte alls bra idag, kräks o kräks o kräks av halsbränna. Fy vad jag är less på detta nu! Kan inte ligga ner för då kommer de direkt :/ går inte att sova på nätterna. Usch vilken gnällig jag känner mig som :( vill ha ut bebisen nu
    Äter du något mot halsbrännan? Jag hade också fruktansvärd halsbränna, provade allt möjligt men det enda som fungerade var Omeprazol. Rekommenderas starkt!
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-02-13 10:45:49 följande:

Hej flickor hur går det för er?

Själv går det nu bra efter att ha varit på sjukhus i 2 dar med vår lilla tjej som fick rs virus :(

Men nu är hon på bättringsvägen :)

Hej!

Oj då!! Är livrädd för rs viruset, har praktiskt taget varit hemma hela tiden sen lillan föddes för att undvika några sjukdomar. Hoppas vintern är slut nu så det blir vår och varmt snart.

Här är allt bra förutom att lillan har gått upp lite dåligt i vikt. Vi har kämpat med ca 45 minuters amningar var annan timme för att hon ska få i sig tillräckligt och först i torsdags så noterade sjuksköterskan att lillan har lite kort tungband som behöver klippas. Antagligen därför hon inte fått i sig tillräckligt med mjölk. Läkaren skulle ha kollat det på bb men gjorde inte det. Aja, nu har vi fått tid på onsdag för att klippa bandet, förhoppningsvis går det lättare då.
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-02-17 18:54:32 följande:
    Ja rs är ju inte kul!

Men oj.. Klippa det måste ju göra ont :/ men hoppas det blir bättre när det är gjort!
    Nej verkligen inte. Hur mår lillan nu? Stackarn, född för tidigt och så blir hon sjuk några månader senare.

Nej det gör tydligen inte ont, de lägger en bedövning och sen går klippet fort och smärtfritt.
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-05-08 20:45:12 följande:

Hej flickor :)

Har alla fått sina bebisar nu?

Min lilla prinsessa blir 6 månader snart.. Tiden bara rinner iväg :)

php3rDOVZ13502.jpg

Hej! Min lilla glada fis är 4 månader idag :D

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?