• ostkusten

Flirta med en äldre kvinna

Finns säkert en massa trådar som behandlar liknande frågor..

Hur som helst, nu är det så att jag, 20+ kvinna har gått och blivit förälskad i en 40+ kvinna.
    Jag definierar mig själv som lesbisk men vet inte hur det är med henne som jag fått upp ögonen för.
    Eller visst vet jag, hon har man och barn.

Det jäkliga är att ifall jag skulle vara en ung kille och förälskad i en äldre kvinna så skulle kanske folk skriva att "visst, go for it!".. Mindre moralisk predikan alltså.. 
    Ännu mer typiskt, om jag skulle vara en äldre man och förälskad i en yngre kvinna..... Det är väl något som är väldigt vanligt men det är ingen som egentligen orkar uppmärksamma det just p.ga. att det är så vanligt förekommande.

Hur som helst, till min fråga, hur harmlöst skulle det vara om jag skulle flörta med kvinnan i fråga? Klart jag skulle backa ifall jag märkte att hon kände sig obekväm. Men, hur tar ni som är lite äldre det, när en yngre flörtar med er. Bara konstigt eller kanske smickrande?

Känns så orättvist att killar kan flörta med kvinnor utan att killen i fråga behöver känna sig "dum" om kvinnan inte är intresserad - typ, tack men nej tack.. Men om en kvinna flörtar - utan besvarat intresse - med en annan kvinna, så blir det helt plötsligt skitskumt?

• Svar på tråden Flirta med en äldre kvinna
  • ostkusten
    Anonym 40+, angående det du skrev om; "Tanken skulle liksom aldrig slå mig att en ung tjej skulle vilja något mer med mig. Om jag upplevde dig som väldigt "på" så skulle jag nog tänka att du var kontaktsökande för en mentor, extramamma eller liknande."....
    - Det är väl lite det som gör det svårt också att veta på vilket sett, eller hur "mycket"
     man ska flirta för att den andra skall förstå, utan att det blir för mycket liksom.

Skitsvårt.. Det jag tycker är mest avskräckande är väl kanske det att inte bli tagen på allvar, eller bli allmänt frånstött.  Fast å andra sidan, så brukar det väl vara när man överväger om man skall våga flirta eller inte.. ;)
  • ostkusten

Absolut.
    Tänkte mest samla tankar och funderingar om flirt med yngre kvinnor/äldre kvinnor överlag.
    Är nog rätt så säker på att den här kvinnan som jag just nu fått upp ögonen för, inte är intresserad.

Men kul att jag ändå fått några svar som jag kan ha användning av i andra situationer, med andra kvinnor, hoppeligen inte redan familje-bundna. ;)

• ostkusten

Kul att det finns "åt andra hållet" också.. Faktiskt. Känner att det ändå ger lite hopp. ;)

Men det måste vara väldigt personligt ifall man är attraherad av yngre/äldre, det går kanske inte att svara för alla - generellt.

Superjobbgt, antar ändå att det ända sättet är att testa sig fram och ändå VÅGA, annars får man ju aldrig veta!

Svar på tråden Flirta med en äldre kvinna