• ostkusten

Flirta med en äldre kvinna

Finns säkert en massa trådar som behandlar liknande frågor..

Hur som helst, nu är det så att jag, 20+ kvinna har gått och blivit förälskad i en 40+ kvinna.
    Jag definierar mig själv som lesbisk men vet inte hur det är med henne som jag fått upp ögonen för.
    Eller visst vet jag, hon har man och barn.

Det jäkliga är att ifall jag skulle vara en ung kille och förälskad i en äldre kvinna så skulle kanske folk skriva att "visst, go for it!".. Mindre moralisk predikan alltså.. 
    Ännu mer typiskt, om jag skulle vara en äldre man och förälskad i en yngre kvinna..... Det är väl något som är väldigt vanligt men det är ingen som egentligen orkar uppmärksamma det just p.ga. att det är så vanligt förekommande.

Hur som helst, till min fråga, hur harmlöst skulle det vara om jag skulle flörta med kvinnan i fråga? Klart jag skulle backa ifall jag märkte att hon kände sig obekväm. Men, hur tar ni som är lite äldre det, när en yngre flörtar med er. Bara konstigt eller kanske smickrande?

Känns så orättvist att killar kan flörta med kvinnor utan att killen i fråga behöver känna sig "dum" om kvinnan inte är intresserad - typ, tack men nej tack.. Men om en kvinna flörtar - utan besvarat intresse - med en annan kvinna, så blir det helt plötsligt skitskumt?

• Svar på tråden Flirta med en äldre kvinna
  • Mamori

Jag är kvinna över 30 och skulle bli supersmickrad om en yngre tjej flirtade med mig oavsett om hon var min typ eller ej Har kille och barn men är ändå bisexuell fast det inte märks och min kille tycker bara det är kul om tjejer flirtar med mig. Visst vågar du

• Borkason

Flörta på säger jag!
    Så länge du inte gör henne obekväm :) 

• Anonym (40+)

Haha, herregud så inskränkt och gammal jag just kände mig, vill bara dela med mig av tanken. OBS: detta betyder inte att alla funkar som jag... Men jag är 40+ kvinna med man och barn. Och jag tror faktiskt inte att jag skulle fatta om en 20-årig tjej flörtade med mig, skulle nog mest tycka att det var en väldigt trevlig och glad ung tjej. Tanken skulle liksom aldrig slå mig att en ung tjej skulle vilja något mer med mig. Om jag upplevde dig som väldigt "på" så skulle jag nog tänka att du var kontaktsökande för en mentor, extramamma eller liknande.

• ostkusten
    Anonym 40+, angående det du skrev om; "Tanken skulle liksom aldrig slå mig att en ung tjej skulle vilja något mer med mig. Om jag upplevde dig som väldigt "på" så skulle jag nog tänka att du var kontaktsökande för en mentor, extramamma eller liknande."....
    - Det är väl lite det som gör det svårt också att veta på vilket sett, eller hur "mycket"
     man ska flirta för att den andra skall förstå, utan att det blir för mycket liksom.

Skitsvårt.. Det jag tycker är mest avskräckande är väl kanske det att inte bli tagen på allvar, eller bli allmänt frånstött.  Fast å andra sidan, så brukar det väl vara när man överväger om man skall våga flirta eller inte.. ;)
  • Anonym (40+)

Ja, jag tror att du behöver vara väldigt tydlig för att signalen ska gå fram, med risk för ett tuffare avvisande än vid mer subtil flirt. Däremot tycker jag, om jag nu får vara lite moraltant, att du ska ta i beaktande att det är en gift kvinna vi pratar om. Det kan bli så att din handling leder till att en familj splittras, fråga dig själv om du leva med det?

• ostkusten

Absolut.
    Tänkte mest samla tankar och funderingar om flirt med yngre kvinnor/äldre kvinnor överlag.
    Är nog rätt så säker på att den här kvinnan som jag just nu fått upp ögonen för, inte är intresserad.

Men kul att jag ändå fått några svar som jag kan ha användning av i andra situationer, med andra kvinnor, hoppeligen inte redan familje-bundna. ;)

• Cuddles

Flirta på, det är väl inget fel i det. Märker du att hon inte gillar det så är det bara att backa.
    Skulle bli smickrad om någon yngre skulle flirta. Ålder har inte så stor betydelse, det är mera personen som är viktig.

• kluven76

Ler åt ditt inlägg. Jag är gift och har barn och är nästan 40. Har nu fastnat för en yngre tjej :) tänker på henne alltid.!!! Minna känslor e phuuu vet inte hur jag ska tolka dem??? Hon är yngre än mig 20+. Så ja man kan ju också vända på det. E det ok för en gift kvinna vid 40(37) och känna så här för en kvinna på 2+?

• ostkusten

Kul att det finns "åt andra hållet" också.. Faktiskt. Känner att det ändå ger lite hopp. ;)

Men det måste vara väldigt personligt ifall man är attraherad av yngre/äldre, det går kanske inte att svara för alla - generellt.

Superjobbgt, antar ändå att det ända sättet är att testa sig fram och ändå VÅGA, annars får man ju aldrig veta!

• Anonym (pib)

Intressant TS! Jag tror det här är ett "tabuområde" på frammarsch, om man nu kan uttrycka sig så. Jag är som du och fastnar för äldre, nu är jag själv äldre (snart 40) så skulle nog inte fastna för en 20+ i nuläget,  men eftersom jag varit där själv skulle jag nog kunna känna igen signalerna, inbillar jag mig. Jag har aldrig på allvar gjort några flirtförsök med äldre kvinnor men tanken har funnits där. Nu när jag är en äldre bikvinna (är inte öppen med det men ljuger inte heller om någon till äventyrs skulle fråga) har jag hunnit läsa en hel del på nätet om "oss" och ser att det är inget ovanligt med stor åldersskillnad mellan kvinnor men vi "finns inte" ännu, dvs det är inte vanligt att man är öppen med det. 

Jag skulle bli smickrad men har svårt att tro att just jag skulle bli intresserad tillbaka av en ung tjej. Men har du tur är hon en äldre humla som gillar yngre (och ja, att hennes man är OK med det osv) 

Berätta hur det går, och lycka till! 

• pegga

Du är ensam ansvarig för ditt liv och din lycka.

Att hålla på tjafsa om vad som är "rättvist" och "orättvist" är bara ett bekvämt sätt för dig att fly undan det ansvaret och själv våga fatta beslut om vad du ska göra och inte göra.

Ditt liv går inte i repris.  

• TasmanianDevin

Jag är i samma ålder som TS, samma läggning. När jag blivit intresserad av äldre kvinnor har jag bara kört på. Jag har bara varit så intresserad att jag berättat det en gång. Det gick väldigt bra. Hon hade barn sedan innan men befann sig inte i någon relation. Hon var inte intresserad utav mig på det sättet men det blev inga sårade känslor eller konstig stämning oss emellan. Dock hör det till saken att vi känt varandra länge så att risken för att hon plötsligt skulle börja hata mig var liten. En sak som gjorde det hela ännu enklare var nog att hon är straight. 

I vanliga fall brukar jag inte bli så värst förtjust i äldre. Där emot hade jag tyckt det vore trevligt att ha en relation som enbart är sexuell med någon äldre.  

• Anonym (xx)

En flirt behöver inte alltid leda till något. Ibland är det bara en ljusning i en grå vardag.
    Flirta du, är hon intresserad och flirtar tillbaks så kommer det antingen att stanna vid det, eller så kommer ni gemensamt att gå vidare.
    Men i alla fall så har ingen dött av en flirt i alla fall, utan bara blivit uppiggade. 

Svar på tråden Flirta med en äldre kvinna