Inlägg från: MrsP79 |Visa alla inlägg
  • MrsP79

Hjälp mig.. hur ska jag klara av sorgen..

Beklagar ditt missfall. Har varit med om ett missfall själv (dock sent, i v. 22), så jag tror jag förstår lite av det du känner. För det är ju så med missfall, det är ju inte bara ett barn man förlorar, utan också den framtid man hade planerat med det barnet. Jag var också stressad över att bli gravid, då mina två andra barn är i skolåldern, och jag själv är 34. Det tog mig 10 månader att bli gravid igen. Har tyvärr inget tips på hur man lättare blir gravid. Nu i efterhand kan jag tänka att hur det än blev, så blev det precis så som det ska vara! Jag vet, lite av en klyscha. Hoppas att allt kommer att ordna sig för dig. Just nu är det nog jättejobbigt, men det blir bättre! Kram

• MrsP79

Åh, vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig! Det värsta var nog när folk sa; "slappna av så ska du se att det går"! Jo, jättelätt, när det är det enda man vill och tänker på. För min del var det ju nog tvärtom, när jag mådde som sämst, blev jag gravid. Så jag tror inte riktigt på det där "psykiska", att man måste slappna av och tänka positivt. Fast, å andra sidan skadar det väl inte. Berätta gärna hur det går! Kram

• MrsP79

Jag håller tummar och tår för dig! Glöm inte bort att leva också (fast det är lättare sagt än gjort). Tror att 2014 kommer bli ert år!

• MrsP79
    Joss81 skrev 2014-01-06 21:38:55 följande:
    Hej. Jo jag har oxå läst att det kan vara lättare direkt efter missfall.. Tyvärr gjorde vi nog ett stort misstag för vi väntade tills jag hade fått första mensen efter missfallet, innan vi började försöka igen. Det var för att jag hade läst att det kunde vara bra att låta en mens passera först för att veta att kroppen hade kommit igång igen och att livmodern had dragit ihop sig ordentligt... Nu ångrar jag mig så mycket att vi väntade. Tänk om det blir mitt livs misstag... Usch jag känner mig så fruktansvärt deppig. Det känns nu som att jag aldrig nånsin kommer få barn igen...

Du, så ska du inte tänka! Jag tror inte alls att det finns bevis för att det är så. För vissa funkar det säkert, för andra inte. Vi försökte innan jag hade fått tillbaka mensen, men inte hjälpte det. Du kommer att bli gravid när det är dags. Och såklart vill du att det ska vara idag, helst igår. Bara håll ut, er tur kommer! Kram
Svar på tråden Hjälp mig.. hur ska jag klara av sorgen..