Inlägg från: Minniemousemommy |Visa alla inlägg
  • Minniemousemommy

Vad ger ni era barn till frukost?

Mina döttrar dricker en smoothie varje morgon, och äter en fullkornmacka med någon grönsak på. Dom tycker det är jättegott och jag tycker det är bra då dom får i sig frukt, yoghurt, grönsaker och fullkorn. Det är jättenyttigt och dom blir mätta. Sen så är det rätt billigt också. :) Du kan ju prova smoothie i alla fall, de flesta barn gillar det och det är enkelt att bara slänga i frukt och lite yoghurt i en mixer på en tidig morgon, när man inte orkar göra så mycket annat! Lycka till!

• Minniemousemommy
    Moi 1 skrev 2013-10-22 15:02:13 följande:
    Ni som ger yoghurt/smoothies kan ni skriva mängden?
    Det är alltid olika, jag slänger bokstavligen bara i efter känsla.
    Imorse hade vi vattenmelon hemma så då skar jag upp den, fyllde ungefär hälften av mixern med bitarna och hällde i ca 1 dl päronsyoghurt. Tycker att det smakar bra tillsammans. Sedan hällde jag bara upp det i två glas med sugrör till mina barn.

Favoritsmooties för mina barn är mango, melon, jordgubb, blåbär, banan och päron. Ibland blandar jag flera, men oftast kör vi på ett "tema". Ibland blandar dom själva, men oftast fixar jag det vi har hemma. :)
  • Minniemousemommy
    Kakka skrev 2013-10-23 11:01:56 följande:
    Nu har jag provat smoothie. Och det gick ner:) blev ca 2-3dl färdig dryck:)

Imorgon ska jag prova plättarna o se vad han tycker om dom. Låter som en riktigt mättande frukost!:)
    Vad bra att han gillade smoothien, lycka till med plättarna! :)
Svar på tråden Vad ger ni era barn till frukost?