TrueMeaning skrev 2013-10-22 00:14:36 följande:
Jag menade absolut inte att låta arg eller göra dig mer besviken.
Ber så hemskt mycket om ursäkt!!
Och riktlinjerna jag hittade är ju inte från igår så kanske har de ändrat reglerna ang ålder?
Ni ska självklart få reda på varför ni blev nekade! Jag hade inte godkänt ett nej utan orsak :)
Jag vet att längtan efter barn är fruktansvärt stor när man inte lyckas själva! Vi kämpade i 3 år innan vi fick hjälp så jag vet hur det känns.
Hoppas verkligen att ni snart kan få hjälp :)
Vore jag dig skulle jag kontakta Patientombudsmannen och fråga hen om vad som gäller i landstinget ni tillhör, berätta att ni blivit nekade och inte vet varför med tanke på riktlinjerna. Fråga även vad det är som gäller, att du får olika svar beroende på vem du pratar med!
Det är ingen fara, man blir lätt, lättretlig :P
Vi ringde ju som sagt till kvinnokliniken i Kalmar och fick ju svaret 19 och får tips om att ringa privata gyn för snabbare tid..
Hon på privata gyn tyckte det var konstigt. inte nog med att det så tyckte hon det var ännu konstigare. för det är dit dom själva skickar sina remisser om ivf.
Så frågan är ju fortfarande...menade hon på att vi skulle få hjälp endåm eller tog hon bara nått från tomma intet. vilket jag har svårt att tänka mig.
Det handlade heller inte om några missförstånd utan hon var helt med på vad som hänt och att vi ville göra ett ivf som landstinget betalar.
Hur eller hur så ska jag ringa till dom i morgon igen och se om jag får tag på den här sköterskan som jag pratade med.
Jag har tidigare varit i kontakt med DO och dom kunde inte ge mig ett riktigt svar. Det kan ses som diskriminering men behöver inte vara det i vissa fall. utan det var nått som var tvunget att prövas i domstol. så hon tyckte att jag skulle göra en anmälan där.
Men jag vet inte om jag är beredd att gå så långt =/