• IissiC

Nekade IVF på grund av för låg ålder!

Hej, vi är ett par som försökt att få barn i över 2 år nu.
    Vi har fått göra utredning och allt där till utan resultat.
    Vi blev lovade ivf men pappret revs i stort sätt framför näsan på oss när han såg att min pojkvän inte var 25 år. Och då har vi endån varit på utredningar typ 10 gånger.

Vi tillhör Kalmar län och söker fler från Kalmar län som kanske råkat ut för samma sak? Eller till och med fått göra innan 25 år?

Skulle även vara glad att få höra hur gamla ni andra runt om i landet är när ni fått/ska göra ivf.

• Svar på tråden Nekade IVF på grund av för låg ålder!
  • lyckligmamma87
    IissiC skrev 2013-10-21 19:09:48 följande:

Hej, vi är ett par som försökt att få barn i över 2 år nu.
    Vi har fått göra utredning och allt där till utan resultat.
    Vi blev lovade ivf men pappret revs i stort sätt framför näsan på oss när han såg att min pojkvän inte var 25 år. Och då har vi endån varit på utredningar typ 10 gånger.

Vi tillhör Kalmar län och söker fler från Kalmar län som kanske råkat ut för samma sak? Eller till och med fått göra innan 25 år?

Skulle även vara glad att få höra hur gamla ni andra runt om i landet är när ni fått/ska göra ivf.

Jag va 18 o 20 år inga problem i verkan Gbg el Kalmar men dumpa killen istället träffade en ny man o blev gravid på en gg första mån ihop o första sexet
  • IissiC

Jag förstår inte varför alla vägrar oss. Vi har varit i kontakt med flera instanser. Vi ringde till kvinnokliniken i Kalmar i fredags och fick svaret 19 år och att vi skulle ringa privata Gyn för snabbare behandling. Men blev nekade där idag på grund av åldern igen. Hur går man till väga? Man har ingen ork kvar snart.

• lyckligmamma87
    IissiC skrev 2013-10-21 19:56:18 följande:

Jag förstår inte varför alla vägrar oss. Vi har varit i kontakt med flera instanser. Vi ringde till kvinnokliniken i Kalmar i fredags och fick svaret 19 år och att vi skulle ringa privata Gyn för snabbare behandling. Men blev nekade där idag på grund av åldern igen. Hur går man till väga? Man har ingen ork kvar snart.

Hur gamla är ni???
  • IissiC
    lyckligmamma87 skrev 2013-10-21 20:15:44 följande:
    Hur gamla är ni???

Jag är 26 och min pojkvän 24. 😥 Vi blev nekade för han inte är 25. Det har redan gått ett år sen vi blev nekade efter utredning.
  • mamarut

Vi håller på men ivf, vi vart inskiva på kliniken när jag var 22 o min sambo 23.

• IissiC
    mamarut skrev 2013-10-21 20:36:34 följande:
    Vi håller på men ivf, vi vart inskiva på kliniken när jag var 22 o min sambo 23.

Vilken kommun och län tillhör ni?
  • mamarut

Dalarna, Falun. när jag ringde första gången så sa hon att reglerna är ändrade för ålder.

• IissiC
    mamarut skrev 2013-10-21 20:40:55 följande:
    Dalarna, Falun. när jag ringde första gången så sa hon att reglerna är ändrade för ålder.

Okej, vad jag har förstått så är det regler från län till län. Vilket jag kan se om sjukt.. Det ska väll endån vara samma i hela Sverige 😥 Vet du vad ni har för ålders gräns hos er?
  • mamarut

20 tror jag. Eller om kravet var att man ska försökt i minst ett år. Jag kontaktade dom efter ett år och nån månads försök. Borde vara samma regler för samma lika behandlingar i hela Sverige ..

• IissiC
    mamarut skrev 2013-10-21 20:49:08 följande:
    20 tror jag. Eller om kravet var att man ska försökt i minst ett år. Jag kontaktade dom efter ett år och nån månads försök. Borde vara samma regler för samma lika behandlingar i hela Sverige ..

Okej, ja visst är det orättvist. Vi har försökt så länge. Även ringt runt till olika instanser men utan framgång. Och tyvärr får man inte vända sig till ett annat län heller.
Svar på tråden Nekade IVF på grund av för låg ålder!