Inlägg från: Sunnevia |Visa alla inlägg
  • Sunnevia

3 barnet och liten mage! Kan det skilja sig så?

Hej!
    Jag är nu i vecka 38 + 4 och i fredags när jag var hos barnmorskan så mätte min mage 34 cm. Bebisen hade heller inte växt så mycket på två veckor, max en cm. Barnmorskan tyckte inte att det vara någon fara alls, att jag typ följde min kurva som tydligen hela tiden har varit lite under. Hon trodde bara att detta barn inte var så där jättestor. Hon bokade inte in mig på någon extrakoll eller så.

Med mina två andra barn har jag haft mycket större magar och de har båda vägt över 4 kilo. Därför känner jag en viss oro. Varför skulle denna bebis vara mindre? Vad finns det för olika anledningar till att magarna kan variera så mellan graviditeterna?

Tacksam för era erfarenheter! 

• Svar på tråden 3 barnet och liten mage! Kan det skilja sig så?
  • Sunnevia

Tack för ditt svar! Skönt att höra att din barnmorska säger så i alla fall! Är din mage mindre än tidigare graviditet även när ni mäter den eller ser den bara mindre ut?

• Sunnevia

Tack! Ja, då är det säkert så. Vissa är mindre liksom.

Ska bli spännande att se hur stor hen är när hen kommer ut! Kan ju bli närsomhelst...

• Sunnevia

Bebisen blev liten i jämförelse med mina andra! Ut kom en 3227 gram tung och en 50 cm lång bebis. Men frisk och fantastiskt fin förstås.

Bebisar är lite olika helt enkelt...

Tack för era svar!

Svar på tråden 3 barnet och liten mage! Kan det skilja sig så?