• TQM

3-månaders som växt ur babyskyddet, hjälp mig!

Ja som rubriken lyder :) Vi har en ganska stor kille, han var normalviktig (3,8kg) när han föddes men vägde nu vid 3-månaderskontrollen 8 kilo. Är lång, stor och bred över axlarna. Vi har ett Besafe Izi sleep babyskydd som skulle funka mellan 0-13kg (första halvåret iaf trodde jag...!) men nu när det börjar bli kallare och man tar på mer kläder får han knappt plats längre, så vi måste hitta någon annan bilbarnstol. Han kan sitta upp i knät men såklart inte på egen hand än. Frågan är vad vi ska köpa, ett rymligare babyskydd eller en bilbarnstol?? Tips på modell som funkar även för en bebis (om än rätt stor)? På många står det ju från 6 månader, är det för att barnet måste kunna sitta upp på egen hand i dem? 

Vi har skjutit upp frågan och nu börjar det bli akut, åker rätt mycket bil...tacksam för all hjälp :) 

• Svar på tråden 3-månaders som växt ur babyskyddet, hjälp mig!
  • TQM

lollsanT: tack för svar, ska googla den!

Eleonor01: Men det finns liksom ingen inredning att ta ut, då skulle han sitta direkt på frigoliten. Det är framför allt över axlarna det är väldigt trångt. Vi har bara en tunnare overall men han är bredaxlad :) Varför kan man inte byta till en bilbarnstol om den är godkänd från 0 mån??

• TQM

Nu såg jag de andra inläggen....verkar vara ganska olika bud om vad som är säkrast! 

Vill ju att min kille ska åka säkert och skulle helst fortsätta använda babyskyddet men han får verkligen knappt plats och är ganska missnöjd i stolen, förut älskade han att åka bil. 

• TQM

På Britax hemsida står det under rubriken vikt att Hi Way är för nyfödda och upp till 25kg, men under ålder står det ffrån 6 månader....så himla förvirrande.

• TQM

Nu har jag testat sätta honom i babyskyddet med innekläder, och absolut, det är tight men då funkar det fortfarande. Får väl köra på det ett tag till även om det blir meckigt att hålla på att ta av och på alla kläder hela tiden.

Tack för era svar! Verkar vara väldigt olika hur man gör...

Svar på tråden 3-månaders som växt ur babyskyddet, hjälp mig!