Inlägg från: Anonym (tears and hope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tears and hope)

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Har ni sett denna video?

www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Säger det mesta om infertilitet...

Nästa gång någon säger något, dela med er av länken!

Anonym (A) skrev 2013-11-12 11:18:18 följande:
    Så fantastiskt fin video, i all sin enkelhet. Tack för länken! Tyvärr är jag så cynisk att jag undrar om de som "blir gravida bara maken skakar kalsongerna" har tålamodet att se hela eller vidsyntheten att inse vad den står för....
    Nej du har kanske rätt... Men jag har ändå något slags hopp om mänskligheten!

När jag berättade om våra problem för min goda väninna (sjuksköterska till yrket!) fick jag också höra om att jag skulle "slappna av och inte tänka så mycket".. Försökte förklara för henne att hon genom att säga så lägger över skulden för vår infertilitet på mig. Men tror tyvärr inte att budskapet riktigt nådde fram.

Senast när jag träffade av mina bästa vänner började hon fråga om vår utredning för barnlöshet. Vi har varit utan skydd i 3 år och har mer eller mindre försökt att bli gravida, det vet hon om. Jag berättade som det var, hur långt vi hade kommit i utredningen. Så säger hon: "Det kanske inte är kroppsligt heller, det kan ju vara att man oroar sig". Jag bara: "Mmmhm...." Orkar inte ta den diskussionen!! Börjar bli less på att upplysa folk om blommor och bin. Hon berättar därpå att hon själv är gravid! Hon bor inte ens tillsammans med killen, de har varit ihop i typ 1 år som särbos eftersom han jobbar utomlands. Så de träffas ungefär en gång i månaden. Jag har varit gift i över fem år. Nej, någon rättvisa finns inte. Hon berättade att eftersom jag hade så svårt att bli gravid hade hon tänkt att det kanske är så för henne också, men det var det ju inte. Hon hade blivit gravid jättesnabbt. Jag sa grattis och blev ärligt talat glad för hennes skull, men samtidigt känns allt inte riktigt bra.

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!