• Gizzmo73

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Anonym (m) skrev 2013-10-20 10:11:18 följande:
    iaf...om man tex äter mkt värktabletter tex treo, så gör det att äggen blir sköra och spricker vid fastsättningen. Jag åt treo varje dag, inte jättemkt men det kan ha påverkat min förmåga att bli gravid. Detta är inte så känt men det finns forskning på det. Vet inte hur det är med andra läkemedel men acetylsalicylsyran är visst sån. Nåt att tänka på. 

Vart har du läst detta? Försökte googla på det men hittade inget. Skulle vara jätteintressant att läsa denna forskning, har lärt mig att läkarna inte alltid har koll på allt..
    Jag äter också mycket treo men fick göra AHA på mitt sista IVF-försök som äntligen lyckades. Fick även äta trombyl vilket är tabletter som innehåller acetylsalicylsyra efter ET. Och det vet jag att det finns undersökningar på, att en svag dos acetylsalicylsyra kan öka chansen att lyckas.

Jag har varit rätt öppen med att vårat barn kom till via IVF och att det tog 5 år och rätt många försök innan vi lyckades. ÄNDÅ får jag kommentaren ibland om det inte är dags för ett syskon. Och då är det alltså ifrån folk som känner till detta....suck.
Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!