Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!
jag hade också svårt att få barn och det tog lång tid innan jag äntligen fick barn. men jag måste ändå säga att det där med att slappna av faktiskt kan hjälpa. det beror förstås på vad som är felet. I vårt fall hjälpte det, eller vad det nu var som hjälpte.
Vi försökte i första svängen 1,5 år utan att det hände nåt. Ställde oss på kö för utredning, skulle få vänta ca 3 månader. Under den tiden sa vi "nu skiter vi i det här, kollar ingen ägglossning, kollar ingenting. Vi har sex om vi har lust, inte för att vi ska skaffa barn. Så får vi bara vänta på utredningen och se". 2 månader gick...och så blev jag gravid. Fattade inget. Ringde och sa upp tiden efter några veckor. sen fick jag tyvärr ett MA i v.13.
På't igen....tog ca ett år, inget hände. Ringde och satte upp oss för utredning IGEN! Vänta några månader igen då...vi var riktigt ledsna och lite oroliga. Vi tänkte likadant som förra gången - strunta i allt tills vi fått en utredning. Så blev jag gravid igen! denna gången gick det vägen.
det kanske inte var nåt speciellt fel på nån av oss, det vet vi nu inte eftersom vi aldrig gjorde nån utredning men helt klart var att det var svårt av en eller annan anledning. Vad jag vill säga med detta TS är att man inte behöver ta åt sig och bli sårad av andras välmenande råd. Man tycker ju att alla andra är dumma i huvudet, de har inte gått igenom detta osv men försök förstå att de bara försöker vara snälla.
Jag funderar på en annan sak, vet inte om nån har nämnt nåt i tråden innan, kan ha missat...
iaf...om man tex äter mkt värktabletter tex treo, så gör det att äggen blir sköra och spricker vid fastsättningen. Jag åt treo varje dag, inte jättemkt men det kan ha påverkat min förmåga att bli gravid. Detta är inte så känt men det finns forskning på det. Vet inte hur det är med andra läkemedel men acetylsalicylsyran är visst sån. Nåt att tänka på.