• Anonym (Elli)

Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!

Jag är så ung än, så det "gör inget" att jag inte blir gravid?! Missfall är för att jag spänt mig så väldigt... Det kommer när ödet så vill... Du har ju haft så mycket nu, det kommer när (livet står still???) allt lugnat ner sig... Jag hatar det, pratar inte med någon om att vi försöker längre. Kram till alla er andra!

• Anonym (Elli)
    Anonym (tears and hope) skrev 2013-11-12 17:59:49 följande:
    Nej du har kanske rätt... Men jag har ändå något slags hopp om mänskligheten!

När jag berättade om våra problem för min goda väninna (sjuksköterska till yrket!) fick jag också höra om att jag skulle "slappna av och inte tänka så mycket".. Försökte förklara för henne att hon genom att säga så lägger över skulden för vår infertilitet på mig. Men tror tyvärr inte att budskapet riktigt nådde fram.
    Va bra att du ändå sa ifrån även om budskapet inte nådde fram! 
    Och videon va väldigt fin!
    Vi håller det lite privat att vi försöker, bara ett par som förstår oss och som vet vad som händer.
    Det andra paret som vet att vi försöker gör mig mer eller mindre galen eftersom de inte verkar förstå ett jäkla dyft hur jag än förklarar!
    Jag blir utmattad bara jag tänker på att prata med henne och hon är, eller va, min absolut närmsta vän!

Svar på tråden Snälla, inte en enda kommentar till om att "Slappna av"!