• Ascendere

Barnkläder och vattenpelare

Jag är orolig för den höga kvaliten hos dagens barnkläder.

Ta min sons nya vinterkängor som exempel, de har ett lager Gore-Tex™ och är fodrade med fleece.
    Det innebär att även om det är först kallt, och sedan töar kommer det inte in vatten och fötterna är varma och torra hela tiden.

På min tid hade vi bara snowjoggers som var helt värdelösa om det var varmare än -5 för då smälte snön och man blev blöt om fötterna.  
    På så vis härdades vi redan som barn och vande oss vid att vara kalla och blöta och frysa, dagens barn kommer att växa upp till stugsittare som inte klarar någonting alls i den vägen. 

• Ascendere

Vi bor på planeten Venus nära en vulkan, så för oss är det extra viktigt att klä barnen bra! 

Ofta blåser det orkanvindar med upp till 360km/h och temperaturen kan bli uppåt 500 grader Celsius en varm dag, så det är viktigt att barnen har kläder som både kan andas och som är vindtäta.
    Eftersom det ibland regnar svavelsyra är det också viktigt att det yttersta lagret håller tätt så barnen inte får brännskador. 
    Men att hålla barnen inne bara för lite dåligt väder känns fel tycker vi, det är inte barnen som valt att bo på Venus så då ska de inte heller tvingas vara inomhus om de inte vill. 

Svar på tråden Barnkläder och vattenpelare