Pistou skrev 2013-10-18 11:21:45 följande:
Fattar ärligt talat inte varför svenska förskolebarn tvunget måste vara ute i regn och rusk. Om man ändå råkar vara på utflykt eller ska på promenad när det riskerar att regna/snöa, så förstår jag absolut nödvändigheten med tåliga ytterkläder. Men hur många vuxna skulle frivilligt välja att tillbringa en längre stund utomhus om det regnar så mycket så att man blir blöt.
Jaja, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder heter det ju så fint i Sverige... Men handen på hjärtat, de flesta av oss skulle nog föredra att stanna inne när det regnar. Barnen dör inte av att vara ute i regnet, men de dör inte heller av att få vara inne när det är ruskväder.

Skillnaden är ju att de inte bryr sig eller tvärtom, tycker att det är kul, så länge de inte fryser. Var ute med mina två på 4,5 och snart 6 år + en 6-årig kompis. Jag tyckte att vädret var "skit". Blåsigt, regnigt och eländigt. Vi gjorde inget särskilt utan ute på gården.....och de vill vara det. De hade jättekul. Det var ju jag som var halvtaskigt klädd och inte riktigt upplever gården lika spännande som gärna hade gått in. Lite av ett förlorat barnasinne antar jag

.