Inlägg från: Arbetsvegan |Visa alla inlägg
  • Arbetsvegan

Skinnbyxor på 40-åring?

Använder folk fortfarande läderkläder trots att det inte behövs ur säkerhetsaspekt typ motorcykel?

Så smaklöst och ärligt tycker jag inte att det visar på modemedvetenhet utan på gräsliga ideal.
    Jag gissar att det är samma människor som använder modeläder som både dun- och mohairprdukter också.  Det enda som har hänt sen 2009 är att människor åter köper dun bara för att det är mode igen.

www.tv4play.se/program/kalla-fakta

www.tv4play.se/program/kalla-fakta

• Arbetsvegan
    Lilly01 skrev 2013-12-28 16:37:13 följande:
    Arbetsvegan

Om du går in på de stora klädbutikerna så som Hm, gina tricot, bikbok osv osv så kommer du se att det nya modet är läder o skinnbyxor.

Men smaken är som baken, delad!!
    Det handlar inte om smak utan om vilket samvete och empati man har.

Jag är fullkomligt medveten om att det anses som att vara inne just nu och det gör definitivt inte saken bättre. det visar bara att det är fullt med människor med grava empatistörningar ute i samhället. För om att man anser att det är rätt att andra ska få lida och/eller torteras för ens egen skönhets skull har man grava störningar. Och nj, det har inte undgått någon hur det går till i produktionsleden.
  • Arbetsvegan
    Paulina P P skrev 2014-01-15 11:37:40 följande:
    Om man äter kött kan man väl klä sig i skinnkläder?!

Jag vill inte diskutera köttätande vs veganism i den här tråden.
    Läs det jag skriver istället för att bara avfärda det får att du får för dig saker. Jag diskuterar verkligen inte veganism vs kttätande utan påtalar att ditt mode baseras på andras lidande och tortyr.

Möjligen att det har med empati att göra...
Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?