• Lamcn

Behöver hjälp med ersättning

Hej! Behöver som sagt hjälp. Har en son som blir 3 månader på fredag.har helammat fram till för en vecka sedan Då jag insett att jag inte har tillräckligt med mat åt grabben, började ge honom lite ersättning (babysemp 1) Men ammade fortfarande, men nu sen 2 dagar tillbaka så vill han inte ta bröstet alls och det har bara blivit flaska Magen har funkat bra sålänge han också fick bröstmjölk men nu börjar det bli kämpigare! Han är ledsen och kämpar Och tar i för kung och fosterland när han ska bajsa, och det är väldigt trögt tjockt bajs! :( Nu till min fråga, eftersom jag har babysemp 1 nu, vilken föredrar ni som är bättre för magen? Har börja med lite rapsolja idag efter jag pratat med BVC men vill vara förberedd på att kanske byta ersättning , BVC sa nåt om babysemp bifidus Lite rörigt inlägg men kanske finns någon som kan hjälpa mig som haft samma problem kanske??

• Svar på tråden Behöver hjälp med ersättning
  • Lamcn

Tack för era svar! Mjölkfritt körde jag när jag ammade men tyckte inte de va nån speciell Skillnad ! Varför jag börja med ersättning va för att han aldrig va nöjd och en natt testa jag ge han ersättning Och han va jätte nöjd och sen har de varit så! Okej så ja kanske ska testa nan ist. Mjölken börjar bli jätte dåligt så vet inte om jag får ut nåt men ska försöka :)

• Lamcn

Tack för infon om bufidus, känns dumt å börja m nåt som ska sluta göras:)

• Lamcn

Nej grabben har alltid haft problem med magen, men när den precis börjar lugna sig så måste jag börja med ersättning Och då ser de ut som den tänker krångla igen! Använder sempers droppar och har testa miniform mesans ja amma men den gjorde Varken från el till då iaf! Men jag får sätta mig å läsa på om alla olika ersättningar! Men någon som testat messmör till en sån liten bebis?

• Lamcn

Miniform har jag testa när han ammades men han kräktes mkt Av den så ja skippa den! Men nu har jag iaf bytt till nan pro 1 och sen fick han två flaskor bifidus idag å på kvällen här så bajsa han:) skönt!! Men tänker fortsätta med nan å se om de hjälper bättre dock spyr han lite mer av den,en funkar de inte får jag testa mjölkfritt igen:) tack för hjälpen allihopa!!!:)

Svar på tråden Behöver hjälp med ersättning