• Irma01

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej tjejer,

Lelle75 grattis, även om jag förstår precis att du har svårt att glädjas helt med tanke på dina tidigare erfarenheter. Håller alla tummar att det går vägen!

NinaCamilla, tänker på dig och håller tummarna hårt att UL visar ett (eller flera) tickande hjärta.

• Irma01

NinaCamilla, tänker på dig och hoppas att allt går bra nu med operation.
    Visst är det så att trots allt vi måste kämpa mot, alla svårigheter, hinder osv så hittar man en styrka hos sig själv som man inte trodde att man hade.

Som andra har skrivit, du vet nu att du kan bli gravid, det är ett stort steg framåt!

Under alla våra försök som misslyckades gång på gång tänkte jag att det var min immunförsvar som spökade och att det aldrig skulle gå vägen, jag hade ju haft en immunförsvar sjukdom så det var tyvärr det jag trodde.

Sedan gjorde vi en till ÄD, och jag börjar blöda innan TD. Trots det så tog jag testet, och det var +. Jag fick missfall men i den sorgen kunde jag se att detvar inte som jag hade trott, den hade fastnat... Det tog dock nästan 1 år för mig att hitta orken och modet igen men till slut så... Visst allt kan fortfarande hända, menb så långtharvi aldrig kommit.

Håller tummarna för dig. Kram

• Irma01

Är så trött på att höra detta om ålder! För det första tycker jag att det är respektlös av läkarna att säga så, och vilken brist på empati! Ofta har vi kämpat länge o väl, och det är klart att då är man lite äldre än genomsnitten.
    Men nej, 42 är inte gammalt!
    Så länge du känner att du vill o orkar är det det viktigaste.
    Kram NinaCamilla!

• Irma01

Villsågärna, vill bara önska lycka till i morgon!
    Själv ska jag på RUL på torsdag, är rätt nervös, hoppas allt kommer att vara bra...
    Vecka 18 nu, sjukt hur snabbt tiden går!!

NinaCamilla, skönt att du mår bättre.

Som tur är är vi alla tillräckligt envisa och tillräckligt starka för att fullständigt strunta i alla dessa kommentarer från okunniga om vår ålder!

Kram på er.

• Irma01

Lelle, RUL betyder bara rutin ultra ljud.
    Vet inte vilken vecka man kan se könet, men det gör man iaf i vecka 18.
    Sedan beror det väl på hur barnet ligger i magen!
    Själv fick jag veta att vi får en extra ultra ljud i maj för att kontrollera moderkakan, men annars var det inga skillnader för att det var ÄD.

• Irma01

Nu har man varit på RUL och allt såg bara fint ut! Känns som en enorm lättnad.
    Nu bestämmer jag mig för att sluta oroa mig och bara njuta

Många tankar o styrkekramar till alla er som kämpar. Den upplevelse är värd alla besvikelser, svårigheter, smärtor som vi går igenom.
    Håller alla tummar för er.

Kram!

• Irma01

Bullenochgrisen tack

Vi gjorde 3 försök i Spanien (totalt 5 embryo), som i te gav något. Sedan tre misslyckade försök på KS, ett färsk och två FET. Till sist funkade sista FET!!
    Så sjunde gången gillt kan man säga...

• Irma01

Det är helt ok!

Anledningen att vi fick stå med i kön var att jag blev steril efter cellgiftsbehandling. Vi hade just börjat försöka skaffa barn, så vi vet inte om det fanns problem innan. Men efter cellgiftsbehandlingen blev jag utrett på kvinnokliniken där de konstaterade att mitt AMH värde var jättelåg och att IVF var ingen ide. Så det fick bli ÄD direkt.

Varför de andra försök inte gick vägen vet vi inte. Min cancer hade med min immunförsvar att göra därför började jag tro att min kropp reagerade negativt mot en främmande kropp och att det var pga det som allt misslyckades...
    Men jag fick inse att det för det mesta handlar om embryos kvalité och ingenting annat.
    Det är väldigt frustrerande att inte kunna få en förklaring till varför det lyckas eller inte, men så är det inte!
    Det betyder inte att det alltid tar så många försök, men det är inte ovanligt att det tar ett par försök innan det fungerar...

Lycka till!

• Irma01
    Längtar12345 skrev 2014-04-07 09:35:16 följande:
    Ruvardag 17 forfarande ömma bröst och ett stort plus på Stickan igår. Känner mig helt snurrig i huvudet. Det är första gången jag plussar och känner mig orolig för ma men det kan jag ju inte tänka på nu. Det får jag ju ta då i så fall. Känslomässig turbulens..... Och lycka!

HURRA!!!!! GRATTIS!! Vad roligt!
    Dock förstår jag precis hur du känner, det var likadant för mig. Satt på toastolen med stickan i handen och tittade igen och igen "det är två streck,det är två streck, det är..." ropade efter min man "Visst är det två streck???", han var lika förvirrad han...Man vågar helt enkelt inte tro på det.
    Men även om det är svårt att bortse helt ifrån ens oro för mf osv, hjälper det inte alls att oroa sig och stressa, så försök så gott det går.
    Kram!
  • Irma01
    Sakura77 skrev 2014-04-07 09:44:01 följande:
    Hej!

Följer tråden med jämna mellanrum. Stort grattis till alla er som är gravida!! Helt fantastiskt. Hoppas ni kan njuta av graviditeten. När jag var gravid efter allt kämpande var jag så klart väldigt glad och förväntansfull men hade också mycket oro och många hjärnspöken. 

Irma01 -iiiih så kul att RUL såg bra ut. 
    Vsg - stort grattis till bra KUB. Jättekul! och skönt :)
    Längtar 12345 - hurra!!! Minns själv hur konstigt jag tyckte det var när jag äntligen plussade. Tror jag tog typ 8 grav test. Hur kan det vara plus när det varit minus så många gånger?!?! Så kommer oron direkt om att något ska gå fel. Helt förståeligt men försök att njuta!

NinaCamilla - tycker så oändligt synd om dig. Fy tusan vad du har gått igenom. Så fruktansvärt orättvist. Hur mår du nu?

kram
    Tack! Ja, det var helt otroligt att få se den där lilla i magen och att få veta att allt var OK!
  • Irma01

Jenkis, förstår att du är orolig och att tankarna snurrar, men risken att ni råkar ut för detta igen kan inte vara stor.
    Förstår att det inte hjälper och att tankarna finns där ändå. Håller alla tummar för att det ser bra ut! Som villsågärna skrev, ni har fått er beskärda del och det bara ska vara bra nu.
    Kram!

• Irma01

Redan, beklagar verkligen. Men är det inte lite tidigt fortfarande? Kram!

• Irma01
    Redan47 skrev 2014-04-09 21:50:42 följande:
    Tack Alla ni rara!
    Frk. Röd, tiden kommer bara svischa fram, ! Bra med förutsättningar utredda från början, slippa snubbla på start snöret liksom.
    Ja ni är många ändå som mina tankar går till, ni som har upplevt motgångar som gör att mitt "icke streck", lilla minus, hanteras med ödmjukhet. Men visst känns det... Jag tänker bara på tiden som rusar fram i förhållande till mitt leg. Och påfrestande för relationen, mitt humör kopplat till tröttheten som infinner sig vid ruvning är svårt att tygla. Är det värt? Ja, många är tankarna, har ej invigt allt för många ännu, men svärmor i svärfar tex säger inget ich det är ju inte något stöd det heller. Visst jag är van att gå mot strömmen... Men så tacksam för våra trådar här, känner en gemenskap samhörighet ich förståelse som jag värdesätter ich som får mig att orka dessa minus motgångar. Väntar på vårt plus!

Känner igen så mycket av vad du skriver...Ett tag kände jag verkligen som att jag har förlorat mig själv och visste inte längre vem jag var. Jag blev räddad av min hobby, där jag kunde vara bara jag och inte den barnlösa tjejen som har fastnat i behandlingsträsket...Efter alla misslyckade försök bestämde jag att det var dags för en paus och en reflektion och fick min man att förstå att jag orkade inte mer just där och då.

Det tog mig 8 månader att till slut bestämma att ge vår sista embryo en chans. Det kändes andå dumt att lämna den i frysen! Men jag sa också att det var sista försök. Det höll på ta över hela vårt liv.
    Och nu sitter jag här, i vecka 18+6 idag.

Vägen är fortfarande lång, men jag börjar inse att det blir en bebis om några månader, och det är värt alla tårar, alla utbrott, alla stunder där jag har känt mig misslyckad, ALLT.

Och jag vet inte hur det hade gått utan er på forumet heller.Hjärta

Så Redan, ge inte upp än!

Kram {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014