Redan47 skrev 2014-04-09 21:50:42 följande:
Tack Alla ni rara!
Frk. Röd, tiden kommer bara svischa fram, ! Bra med förutsättningar utredda från början, slippa snubbla på start snöret liksom.
Ja ni är många ändå som mina tankar går till, ni som har upplevt motgångar som gör att mitt "icke streck", lilla minus, hanteras med ödmjukhet. Men visst känns det... Jag tänker bara på tiden som rusar fram i förhållande till mitt leg. Och påfrestande för relationen, mitt humör kopplat till tröttheten som infinner sig vid ruvning är svårt att tygla. Är det värt? Ja, många är tankarna, har ej invigt allt för många ännu, men svärmor i svärfar tex säger inget ich det är ju inte något stöd det heller. Visst jag är van att gå mot strömmen... Men så tacksam för våra trådar här, känner en gemenskap samhörighet ich förståelse som jag värdesätter ich som får mig att orka dessa minus motgångar. Väntar på vårt plus!
Känner igen så mycket av vad du skriver...Ett tag kände jag verkligen som att jag har förlorat mig själv och visste inte längre vem jag var. Jag blev räddad av min hobby, där jag kunde vara bara jag och inte den barnlösa tjejen som har fastnat i behandlingsträsket...Efter alla misslyckade försök bestämde jag att det var dags för en paus och en reflektion och fick min man att förstå att jag orkade inte mer just där och då.
Det tog mig 8 månader att till slut bestämma att ge vår sista embryo en chans. Det kändes andå dumt att lämna den i frysen! Men jag sa också att det var sista försök. Det höll på ta över hela vårt liv.
Och nu sitter jag här, i vecka 18+6 idag.
Vägen är fortfarande lång, men jag börjar inse att det blir en bebis om några månader, och det är värt alla tårar, alla utbrott, alla stunder där jag har känt mig misslyckad, ALLT.
Och jag vet inte hur det hade gått utan er på forumet heller.
Så Redan, ge inte upp än!
Kram