Redan47 skrev 2014-01-20 17:44:17 följande:
När jag startR med östrogen har det varit m 2mgx3 dag1. Den reaktion du berättar om upplevde jag mer när progestoron tillsätts. Och ÄD 2, kände jag mig sjuk hoppades på gravid, även om jag kände det inte va så.
Vet inte om det har att göra med att förra gången jag blev nedreglerad fick kroppen spel och typ ägglossade (började dag 2) och då fick jag en cysta. Kan ju tänkas att progesteronet i kroppen var lite högre då.
Likaså när man gör FET kanske det också finns lite progesteron kvar i kroppen eftersom man inte blir nedreglerad på samma sätt?
Den här gången gick ju nedregleringen bra och jag har varit nedreglerad ett tag och har väl inga hormoner i kroppen. Om man då pangar på med östrogen får man ju östrogenöverskott eftersom det inte finns en gnutta progesteron i min kropp nu. Progesteron och östrogen balanserar ju normalt varandra, så det kanske blir bättre när jag får börja med vagitorierna?
Bara en teori såklart.
Sen finns det ett samband mellan sköldkörtel, äggstockar och binjurar, så det är klart att en obalans någonstans får effekter på kroppen.