• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Okej, tack. Jag får läsa på lite mer om det här innan nästa behandling.

• Frk Röd
    Jenkis skrev 2014-03-13 09:30:14 följande:
    Såg att ni diskuterat Progesteron.

Det går visst att mäta i blodet trots vagitorier, men värdena man eftersträvar är såklart olika om man tagit oralt, vaginalt, iv eller im. Man kan aldrig få ett så högt värde vaginalt som iv t.ex. Så det gäller att jämföra samma saker liksom. Men det vet ju ni "rävar " redan såklart!

Progesteron går att få i injektionsform på licens i Sverige.
    Vilket värde ska man ha som minst om man enbart använder sig av vagitorer?
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-03-13 08:43:59 följande:
    Frk röd: om provet Finns på werlabs ligger det nog under mia lundins hormonprover.
    Tack, ska kolla upp detta.
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-03-13 14:45:16 följande:
    Jag har blivit testat och testat och testat och det slutar aldrig. Hcg stiger och de ser inget. Jag tar nya Hcg imorgon men troligtvis blir det operation på måndagmorgon (titthåls) och då ryker höger äggledaren. Ingen sa att sånt här kunde hända - jag har ju stopp på äggledarna! De sa att om det är ett levande barn där inne, blir det inte skadat av operation men varför ser de inget då!?!
    Men om hcg fortsätter att stiga så måste du ju vara gravid. Det stiger väl inte annars? Kanske ska du boka in tid för nytt ultraljud nästa vecka?
  • Frk Röd

NinaCamilla: Okej, då förstår jag. Visste inte heller att det kunde bli utomkveds vid ÄD och IVF. Man lär sig nåt nytt varje dag. Så oerhört tråkigt för dig. Jag hoppas verkligen du repar dig snabbt så du snart kan åka ner till Aten och få insatt nya toppenembryon.

• Frk Röd

Skönt att du slipper operation NinaCamilla. Förhoppningsvis så dröjer det då inte så länge innan du är återhämtad och kan åka till Aten igen och få insatt nya toppenembryon.

• Frk Röd

Så himla jobbigt för dig NinaCamilla. Ta hand om dig så gott det går. Styrkekram

• Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-03-19 10:03:35 följande:
    Graviditeten sitter antingen i ledaren eller äggstocken. Väntar på operation och i värsta fall blir jag av allt. Njaa ur äggdonation synvinkeln behöver jag bara livmoder men det känns. Nu väntar jag att operationsbord blir ledig åt mig.
    Lycka till. Hoppas det går så bra det bara kan. Styrkekram
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-03-20 10:34:38 följande:
    Äntligen info! Graviditeten sitter i buken! Hur har den hamnat där är en gåta och tydligen vänligt ovanligt. De misstänker att när de stoppade in äggen har de lyckas komma utanför livmoder men vet inte. Jag såg i monitor hur de la dem in och då skulle väl alla 3 sitta där. Om cellgifter inte biter, blir det öppen bukoperation. Maximal otur!
    Du har verkligen otur! Styrkekram.
  • Frk Röd

NinaCamilla, kan man köpa utrogestan, clexanne mm på apotek i Aten utan recept eller måste man få recept från kliniken? Förra gången jag åkte från Aten så var det inga problem i säkerhetkontrollen med handbagaget fullt av sprutor och medicin, men man vet ju aldrig hur det blir nästa gång. Hur har du gjort? har du tagit medicinen i handbagaget eller ha du checkat in allt i resväska?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014