Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Frk Röd skrev 2013-12-29 16:24:03 följande:
    Vad boostar ni er med inför ET? Just nu tar jag bara folsyra, men tar gärna emot tips på andra tillskott som kan vara bra.

Hej! Folsyra, d-vitamin och omega 3 plus mkt grönsaker och akupunktur. Men viktigast av allt - blodförtunnande fragminsprutor och Trombyl plus cortison/prednisolon fr o m en vecka innan ET/FET. Det är pos mot ett överaktivt immunförsvar. Det var inte förrän jag fick det som vi äntligen kunde behålla en graviditet och få vår dotter Prata med din klinik. Kan annars tipsa dig om privat gyn i Stockholm som kan hjälpa. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-29 20:23:51 följande:
    Skall leta reda på mitt inlägg om det.
    villsågärna38 skrev 2013-12-29 18:42:18 följande:
    Nä men förlåt Jojjo!! Skulle naturligtvis stå Jojjo77!! Usch, jag har slutat med hormonerna nu och har värsta mensvärken, störtblödning och är hormonell som attan Skyller på det!! Sorry återigen! Kram
    He, he. Har gjort liknande som gravid och snurrig. Trodde två nick var samma person och den ena blev lite stingslig när jag undrade hur hennes bf-datum hängde ihop och skrev att hon hade barn sedan tidigare

Hi, hi!! Jag var likadan som gravid allmänt förvirrad nu med!! Kram
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-31 14:35:17 följande:
    Gott Nytt År alla som kämpar!  Må 2014 bli året när vi alla får fantastiska bebisar!  

Detsamma! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-01-02 17:17:57 följande:
    Vad är fördelen att göra ett "mensuppehåll " mellan försöken? Riga vill jag väntar till nästa mens....

Tror det är samma anledning som att det ska gå en mens emellan om man fått missfall. Ska vara bättre hormonellt att kroppen får "vila" en cykel och förhoppningsvis ge bättre slemhinna osv. Vi har alltid låtit det gå en mens emellan våra försök. Därför det tar lång tid att göra de här beh om man måste göra många försök. Förstår att det är frustrerande men tror det är bäst för kroppen så även om man inte vill vänta. Kram
  • villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2014-01-02 18:00:20 följande:
    Haha, ingen fara   Usch vad jobbigt Hoppas att det inte blir för många jobbiga dagar till!  Kram

Bättre nu men var ett hormonmonster några dar. Med en jäkla mensvärk på det. Ingen hit. Varken för mig el maken!! hur är det med dig? Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-01-02 19:52:43 följande:
    Spraystart idag! Så nu är vi på G. Mycket kan ju hända på vägen såklart, men vi har alla fall fått börja

Oh va kul!! Det närmar sig. Nu jäklar!! Håller tummarna! Kram
  • villsågärna38

Ang prednisolon och blodförtunnande. Visst är embryots kvalitet avgörande men om man har ett överaktivt immunförsvar så hjälps det ju inte iaf. Det enda jag vet är att det var när jag fick både innohep/fragmin och prednisolon som jag äntligen blev gravid på vårt 5e ÄD. Fick missfall då men nästa försök blev vår dotter Även då med pred och innohep. Hade inte varit gravid på flera år innan dess (missfall med egna ägg/ivf). Om det var det som avgjorde el inte vet jag inte men det skadar ju inte att göra allt man kan för att få det att funka. Kan tipsa om läk i Stockholm som kan hjälpa er med recept om nån är intresserad. Kram och lycka till er alla kämpar i den här tråden!!!

• villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-01-04 23:21:03 följande:
    Är det någon här som även tagit penicillin inför transfer för att "göra sig av med" eventuellt skadliga bakterier i livmodern?

Tog antibiotika någon vecka innan jag blev gravid med dottern men det var pga halsinfektion. Men har funderat jättemycket på om det spelade in. Vet dock ingen läkare som skriver ut det innan graviditet.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014