Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan47 skrev 2014-09-19 19:38:01 följande:

Villsåg ; håller tummar för att Bambi vänds på så du kan förlossa henne utan KS. Hon kan gott vara kvar lite till tycker du inte det?! Kram vännen<3

Tack Ja vi hoppas det. Är ju så laddad med doula och allt. Vill inte bli snuvad på konfekten Jo några dar till går väl bra men vill hon ut nu gör det inget heller. 37+3 idag. Håller tummarna för plus för dig snart!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-09-20 09:25:40 följande:

Nästa vecka TD!!! Åker tar ett hcg onsdag tror jag. Lillan kommer när hon har tröttnat på ligga som en fällkniv det lilla pyret;) du kan väl ställa dug på huvudet ;))

Hi, hi! Har testat det Eller ja att ställa mig i böneläge a la muslim. Fick tips om det igår från en barnmorska. Men än så länge ligger hon kvar i säte. Får se hur det går idag. Hoppas det går vägen på onsdag. Ska du även kissa på sticka? Kram
  • villsågärna38

Tack! Stort lycka till NinaCamilla! Förstår att du mår dåligt av en sån hög dos. Hoppas det går vägen nu. Kram

Tummar och tår Redan! Nu jäklar är det dags! Kram

Tack frk. Röd!!

Min lilla busunge hade vänt sig själv rätt igen i natt så vändningsförsöket avbröts innan det kom igång. Så skönt! Kram

• villsågärna38

Nej, va tråkigt att läsa Redan! Varför vill det inte? Ni gör ju allt rätt!! Så ledsen för din skull. Massor med kramar och hoppas, hoppas att det visar positivt på fredag!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-09-26 13:38:51 följande:

ja, jag blir också alltid lite nervös, senast var jag inte nervös bara vi kom igång på kliniken. Ja, jag ska dit redan och redan.... vi har ju redan bestämt en plan så vi följer den. Eftersom det är en hysto jag ska göra så ska den göras ganska nära inpå mensen/blödningen. Bokat och klart, minus igen, och biljetterna var så låga de kan bli för att slippa flyga från ARL. KRAM!

Oh, nu läste jag här. Så tråkigt! Tänker på dig! Stort lycka till med hysto och nästa behandling. Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-09-26 22:04:29 följande:

Tack villsåg ! Lite tradigt... Minus vågen ;(. Du vet ju... Men jag tänker ta nya tag har bestämt oss att utmana min "ashermans" om inte annat för att bidra till kunskapsutvecklingen till detta mycket lilla forskningsområde.

Snart är det dags för Bambi entré!!! Kram

Usch, förstår det!! Är det Ashermans du har? Va tufft och orättvist!! Hoppas verkligen de kan få bort det i Athen. Hur tror de att du fått det? Har du gjort en skrapning som gått fel eller är det från dina tidigare förlossningar? Du är stark som orkar kämpa - men vet hur det är. Man liksom bara ställer sig upp och går vidare. Vet att man måste för att nå sitt mål. Stora kramar och återigen lycka till!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-09-29 10:31:44 följande:

Ja det är ärrbildningar som gör det svårt. Cell död. Det går ju aldrig säga exakt varför, en orsak kam absolut vara förlossningar och infektioner som jag inte vetat om jag haft. Den första förlossningen blev ganska blodig.... Jag kommer ge detta experiment en chans . Kram o tack för pepp.

Va tufft!! Hoppas verkligen de kan få bukt med detta. Kram
  • villsågärna38
    nesistas skrev 2014-09-29 15:37:36 följande:

Hej...

Förlåt att jag hoppar in här... Vi skulle gjort vårt andra och allra sista syskonförsök idag, men det blev inget FET för oss idag. Embryot klarade inte upptiningen.

Så fruktansvärt ledsen. Detta var vårt andra och sista försök till syskon. Det tog oss sju år, 6 egna fulla IVF:er och två ÄD försök att få till första barnet.  H*n var ett av tre embryon och de andra två frystes ned. De har väntat på oss i frysen och första försöket misslyckades i jan/feb och nu hade vi bara ett embryo kvar. Vår donator (anhörigdonator) skulle säkert vilja försöka igen, men jag tror inte det finns några sådana möjligheter i Sverige. Jag är i ett för tidigt klimakterium och detta var vår allra sista chans.

Syskonlängtan har funnits där hela tiden. Nu har vi fått svar. Lotterna som väntade i frysen var två nitlotter. Just nu är jag så fruktansvärt, fruktansvärt ledsen.

Måste försöka fokusera på det fina mirakelbarn vi redan har. Men det är tungt. H*n är fem år nu och sörjer också att h*n inte har några syskon. Alla andra småkompisarna har ju syskon. Jag kan ju inte lägga min egen sorg i knät på mitt barn. När h*n är ledsen och sörjer syskon är det jag som får trösta och försöka förklara att man inte alltid får som man vill och att mamma och pappa också väldigt gärna skulle vilja ha fler barn men det går inte. Säga detta, och samtidigt inte visa hur oändligt ledsen jag är. Vi är otroligt tacksamma för det barn vi fått, det finaste som finns. Så länge vi kämpade för att lyckas med första barnet.Så efterlängtad, så värd alla tårar.

kram till er som kämpar, håller tummarna hårt att ni lyckas.

Jättetråkigt att läsa om ert misslyckande!! Vi kämpade också många år för att få vår dotter så vet hur ledsen man blir när en behandling misslyckas. Vet inte var ni bor men bor ni i Stockholm och har gjort ÄD på Huddinge så får man göra syskonförsök där om man betalar för det och bidrar med egen donator (borde ju vara på liknande sätt även på andra kliniker, vet iaf att kliniken i Umeå gör privata försök med egen donator). Det finns ju även möjligheter till syskonförsök utomlands så har ni ekonomiska möjligheter finns ingen anledning att ge upp ännu så länge som du inte passerat den övre åldersgränsen och ni har orken kvar att kämpa. Stora kramar och lycka till!!
  • villsågärna38
    nesistas skrev 2014-09-30 11:29:06 följande:

Tack mina fina medsystrar

Ja, det är bottenlös förtvivlan just nu, men samtidigt är hoppet det sista som överger en. Jag har åldern emot mig, fyllde 42 i år. Osäker på om vi skulle få göra syskonförsök i Sverige, även med min donator. Måste fråga iallafall. Och måste fråga min älskade syster om hon vill försöka en gång till. Inser dock hur små chanserna trots allt är. Vi hade tre 4-celliga embryon vid ÄD-försöket när vårt mirakelbarn blev till. Ett embryo valdes ut och sattes tillbaka, och de andra frystes ned. Ingen av de nedfrysta klarade sig. Tänk om läkarna valt ett annat embryo där och då. Då hade vi inte haft vårt mirakelbarn heller. H*n är en gåva från änglarna. Så små skillnader, så livsavgörande.

Oändligt tacksam för ert stöd och råd. Känner mig helt vilsen nu, donatationsmöjligheterna utomlands har vi ju aldrig undersökt. Vill så gärna kunna använda samma donator igen, glad att se att reglerna verkar ha ändrats här sedan vårt förra ÄD-försök. Då kunde man inte använda egen donator utomlands.

Stora ledsna kramar

Nesistas

Jag är 43 nu när jag är gravid med lillasyster. I den här världen är det ju ingenting Vi gjorde syskonförsök på Huddinge då jag var 42. Tror inte det är något hinder och som många skriver kan ni sen testa utomlands alt i Umeå. Danmark är ju ett bra alt om man har donator. Stort lycka till! Kram
  • villsågärna38
    nesistas skrev 2014-10-02 22:09:49 följande:

Tack alla för tröstkramar och tips!

Villsågärna38, det lät väldigt hoppfullt att ni gjorde syskonförsök på HS när du var 42. Jag har kontaktat dem igen för att höra om möjligheterna till syskonförsök med nytt färskförsök. Finaste fina donatorn har sagt att hon vill försöka en gång till. Först sa de att jag ju är över 40, men någonstans har jag läst att åldersgränsen för syskonförsök är 43. Vet du mer? 

Känns så mycket ljusare nu, fortfarande ledsen men hoppet har vaknat igen. Kampen är inte över än! kramar Nesistas

Har du hört något ännu? Vi gjorde syskonförsök i form av FET men talade även med dem förra året om nya färskförsök som man betalar för själv och då lät det positivt. Vet flera här på FL som gjort det. Tror det kostar nånstans runt 50 000 kr om jag inte minns fel. Vi hade isf bidragit med en korsdonator. Men som sagt, i annat fall är ju Danmark ett bra alternativ. Alt kliniken i Umeå. Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 12:52:03 följande:

Tackar Redan! Alla 4 klarade upptiningen men enligt nya grekiska lag får man endast överföra 2 st. Penny var inte helt övertygad på nya lagen. Jag är ruvare nu men tycker synd om de 2 andra som fick kastas embryos verkar vara kämpe och starka som bara den. Slemhinnan är 11,6 mm wow! Jag fick intralipider och akupunktur. Det är så trevlig att vara här - alltid...

Oj va trist! Hade de inte frusit in dem en och en? Hade blivit jätteledsen om mina frysta embryon var tvugna att kasseras pga de tinats i onödan. Hoppas du får pengar tillbaka iaf. Stort lycka till med de två du fick tillbaka. Hoppas de är guldägg!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-10-06 13:32:11 följande:

Pengar tillbaka blir det inte. Du väljer hur många som ska frysas per strå. Och betalar för ditt val. I Riga fryses de inte heller en och en, utan tillsammans. Iallfall okt-feb- 13/14. Inget val ges att frysa ner andra antal/strå.

Aha, det visste jag inte. Så van vid en och en härifrån Svedala. Taskigt när lagstiftningen ändras och ger nya förutsättningar.
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-10-06 14:04:43 följande:

Lite Info om frys frågan;

Svaret på frågan om överlevnad av tinade embryos:

Yes. Sometimes when a large quantity of embryos are frozen at an early stage of development (2PN), all or a good number of them will be thawed and incubated. As with a fresh transfer, the best quality embryos will be selected for transfer and the remainders re-frozen. Live births have resulted from the transfer of twice-frozen embryos, but some of the same factors that make frozen embryos transfers less effective than fresh transfers would be expected to reduce the success rates for refrozen embryos.

Det bästa är väl om man aldrig behöver tina några i onödan utan bara det antal man vill sätta tillbaka. Sen kan jag förstå att man väljer två och två om det är billigare såklart.
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 20:40:57 följande:

Intressant att frysa igen embryos! Det fattade vi inte dig men eftersom det kostar 1100 eur, går vi hellre vidare med färsk och en ny donator (kostnad på 5000 eur). Villsågärna: här får man välja att frysa en och en om man vill, men det kostar priset på FET. I Åbo fick vi inte heller välja hur många skulle de frysa i en rör. Jag tror att det var 3 st varav de säger att 1-2 klarar sig. Det blev en överraskning att så många klarade sig. Jag ska till kliniken imorn och köpa mer utrogestan. Väskan är fylld med läkemedel 11 dagar och då är det TD. Jag väntar till helgen om det är en vardag. Jag blir så deppig av minus men nu måste jag njuta av graviditeten, officiellt är ju väl det

Ja som ruvade är man ju gravid tills motsatsen bevisats Håller tummarna! Nu är det din tur! Kram
  • villsågärna38

Redan: ingen bebis än så länge!! Får se vad dagen har att ge. Förvärkarna jag hade igår kväll gav sig vid 23-tiden. Stort lycka till i Athen nu. Kram

• villsågärna38

Hej tjejer!

I lördags morse kom lillasyster till världen efter två timmars odramatisk förlossning. Vi mår toppen och hon är det sötaste mirakel vi har sett

Ge inte upp! Till slut går det vägen!

Stora kramar och lycka till er alla kämpare i tråden!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-12-09 12:19:47 följande:

Superframgång här i Aten. Slemhinnan hade växt till treskikt 7mm CD 8.

Oh va bra!!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014