Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

lelle75 skrev 2014-05-28 16:53:21 följande:
    Grattis Jojjo77!!! Jag har bara tagit östrogen vaginalt och det har funkat utmärkt alla gånger, perfekt slemhinna. Tog 2 mg två ggr om dagen, morgon och kväll. Min klinik säger att tas upp bättre vaginalt, sorten jag tog heter estrofem och finns inte i sverige.

Oh, stort grattis Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-02 09:37:42 följande:
    Tack sakura! Usch jag får ont i magen att tänka på att behöva kontakt VC senare el Mvc och bli ifrågasatt att få komma tidigt in... Vet ju att en del blivit det.

Nej men fy! Varför skulle du bli ifrågasatt om du har blödningar? Mvc eller gynakuten brukar ta det på allvar. Kanske får du sitta på gynakuten och vänta men det tycker iaf vi har varit värt det även om det tagit några timmar. (Mvc har ju inte alltid vul/ul-tider med kort varsel. ) Men nu hoppas vi först och främst att du blir gravid Blir du väl det så är alla problem små för då är du ju ett steg närmare målet Stort lycka till!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-05 14:30:14 följande:
    vid havet ,jätteskönt komma bort från Aten. Idag är det varmt, i helgen ännu varmare! Min slemhinna efter progestoron behand 3 dgr bara 5.6...,,det känns nervöst! Peny sa att tjocklek inte var höjdare, men kvaliteen var bra...och att livmodern är fin och elastisk . Aquascan plus VUL gjordes. Tog blodprover på östrogen och progestoron nivåer- svar imirgon. Jag vill nämligen inte äta så mkt östrogen- mår inte bra av 8mg, huvudvärk, blodstockningskänsla kommer åter, humöret grrrrrr.... Så imorgon gäller det, hur många av 3 godingar som blir med i matchen. Jag känner mig nervös.... Även om peny menar att blactocyt fäster var dom helst....t o m. utomkveds.

Oh, förstår att det är pirrigt!! Hoppas verkligen att det går vägen. Konstigt att slemhinnan kan minska så i tjocklek? Men hoppas Peny har rätt. Håller tummarna! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-06 13:22:35 följande:
    3 överlevde - 3 insatta. Slemhinna 8.6mm där embryon bäddades in. Vila 30 min sedan Pregnyl i skinkan och hem till hotellet igen. Arg som ett bi hela dagen.grrrrr bett att få sänka östrogenet. Kram på er alla!

Oh, grattis!! Härligt Håller tummarna!! Kram ps. Jag tror inte det är bra att sänka östrogenet. Kan ge blödningar. Nog bättre att höja progesteron isf för att få balans. Annars får du nog härda ut helt enkelt. Om du blir gravid är det ju värt det. Också mått piss av högs östrogendoser så förstår dig men du klarar detta!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-06 17:11:48 följande:
    Ja, men jag har ju klarat ifrån blödningar oå 6 mg hittills.... Tror du det blir risk ändå? De vill att jag tar 8mg oralt ich 4mg vaginalt. Jag frågade im sänka t 6mg orala. Ej fått svar än. Ej koll på vad mina värden var, tog ju prov igår, svar från käcka penny, förstår du är arg, skratt, du har jättefina värden, och sen till min man....tycker du hon är jobbig nu, vänta till längre in i graviditeten! Så du har nog en poäng att jag får stå ut...!

Man ska aldrig sänka östrogendoser under pågående behandling. Det var det jag menade. Har man en gång höjt dosen får man ligga på den nivån tills moderkakan tar över. För det hoppas vi att den gör nu!!! Det är iaf vad jag fått höra genom årens lopp. Hade aldrig vågat chansa. Kram och lycka till nu!!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-06 18:40:33 följande:
    Näe, det kan säkert stämma... Och precis som du understryker, vågar inte utmana ödet i detta läge. Tack för pepp. Svajet tar över förnuftet;)

Jag vet, hemskt att va så hormonstinn men nu hoppas vi att det är sista gången Snart är du gravidgalen istället!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-07 15:10:03 följande:
    Ojoj, nu fick jag besked från peny , 4 mg östrogen istället för 8mg oralt . Och fortsätta med 4 mg vaginalt. Mina blodvärden östrogen höga. Har tyvärr ej fått siffror än... Men tänker, jag tar 6 mg imorgon , ich minskar så. Men enligt henne inte risk att blöda för mig......

Ok, vi hoppas att det stämmer!! 12 mg per dygn är iofs galet mkt. Har aldrig tagit mer än 8 mg oralt eller motsvarande med plåster. Mådde dock 100 ggr bättre med plåstren, nog för att det tas upp så jämnt då. Hoppas att du kommer att må bättre snart nu!! Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-06-08 06:46:04 följande:
    En fråga till. När man gör en äggdonation, ska man matcha den andra kvinnans menscykel då? ( hon som donerar) jag tänkte, jag har ju ingen mens och ägglossning, men har fått utskrivet 1 Progynon om dagen som jag ska ta för att få i mig östrogenet, sen den 1:a varje månad startar jag med Provera 10 dagar fram och sist på den 10e dagen kom mensen.

Man får besked i god tid för att synka mot donatorn. De gör detta varje dag så du behöver inte vara orolig. Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Minnah77 skrev 2014-06-07 23:22:56 följande:
    Redan47.. Å vad kul å höra... Hoppas, hoppas! Fick du vila 30 min efter återföringen. Varför pregnyl i skinkan, vad gör den för något? Jag åker på tisdag kväll o återföring onsdag om min slemhinna växer till sig, den var 5,9 m.m. Och den ska vara minst 6 sa dom för att det ska vara bra.. Så jag tar dubbeldos med estradotplåster. Har någon fått någon blödning innan insättning??? Läkaren sa att jag ska börja med crinone på lördag men i fredagsmorse fick jag en brun blödning, precis som när min mens börjar.. Jag visste inte vart jag skulle ringa för de har ju stängt nu över helgen.. Så jag tryckte upp en crinone i fredags.. O har mensvärk nu.. Så tråkigt, tänk om vi får börja om IGEN!!

Blödning innan insättning låter inte så bra. Aldrig fått det. Hoppas inte det blir mer. Kram
  • villsågärna38

[quote=73403257][quote-nick]bullenochgrisen skrev 2014-06-08 18:49:25 följande:[/quote-nick]Är inte så orolig men intresserad hur det går till tack för svar

villsågärna38 skrev 2014-06-08 13:39:55 följande:
    Man får besked i god tid för att synka mot donatorn. De gör detta varje dag så du behöver inte vara orolig. Kram och lycka till!!
    [/quote) Hoppas att det är er tur snart Stort lycka till!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014