• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-09-26 08:34:14 följande:

Redan: Ska du åka redan igen? Det hade varit så trevlig att möta i Aten på väntrummet i Serum eller med fika. Vi åker tillbaka på tisdag men vi kommer få en långweekend iaf i värmen. Jag är så nervös men förväntansfull. Konstigt eftersom det är ju den 5 gången. Jag borde vara vana vid det här.

ja, jag blir också alltid lite nervös, senast var jag inte nervös bara vi kom igång på kliniken. Ja, jag ska dit redan och redan.... vi har ju redan bestämt en plan så vi följer den. Eftersom det är en hysto jag ska göra så ska den göras ganska nära inpå mensen/blödningen. Bokat och klart, minus igen, och biljetterna var så låga de kan bli för att slippa flyga från ARL. KRAM!
  • Redan47

Tack villsåg ! Lite tradigt... Minus vågen ;(. Du vet ju... Men jag tänker ta nya tag har bestämt oss att utmana min "ashermans" om inte annat för att bidra till kunskapsutvecklingen till detta mycket lilla forskningsområde.

Snart är det dags för Bambi entré!!! Kram

• Redan47

Ja det är ärrbildningar som gör det svårt. Cell död. Det går ju aldrig säga exakt varför, en orsak kam absolut vara förlossningar och infektioner som jag inte vetat om jag haft. Den första förlossningen blev ganska blodig.... Jag kommer ge detta experiment en chans . Kram o tack för pepp.

• Redan47

Nesiatas; jag förstår inte hur ni kan ge upp hoppet, syskon kan ni få! Prova andra vägar, flera andra ger uppslag i tråden. Du begränsar dig och tar ut en sorg som ej är nödvändig. Du är ju inte färdig med barn , det höra tydligt. Att ge upp sina drömmar... Är att dö lite granna.

• Redan47
    nesistas skrev 2014-09-30 11:29:06 följande:

Tack mina fina medsystrar Hjärta

Ja, det är bottenlös förtvivlan just nu, men samtidigt är hoppet det sista som överger en. Jag har åldern emot mig, fyllde 42 i år. Osäker på om vi skulle få göra syskonförsök i Sverige, även med min donator. Måste fråga iallafall. Och måste fråga min älskade syster om hon vill försöka en gång till. Inser dock hur små chanserna trots allt är. Vi hade tre 4-celliga embryon vid ÄD-försöket när vårt mirakelbarn blev till. Ett embryo valdes ut och sattes tillbaka, och de andra frystes ned. Ingen av de nedfrysta klarade sig. Tänk om läkarna valt ett annat embryo där och då. Då hade vi inte haft vårt mirakelbarn heller. H*n är en gåva från änglarna. Så små skillnader, så livsavgörande.

Oändligt tacksam för ert stöd och råd. Känner mig helt vilsen nu, donatationsmöjligheterna utomlands har vi ju aldrig undersökt. Vill så gärna kunna använda samma donator igen, glad att se att reglerna verkar ha ändrats här sedan vårt förra ÄD-försök. Då kunde man inte använda egen donator utomlands.

Stora ledsna kramar
    Nesistas

Maila tex: penyabatzi@hotmail.com

Frågan är fri! Detta är till IVF kliniken Serum i Aten. Ovan adress till den mest sympatiska kvinna inom området! 
  • Redan47

Ninacamilla;: håller tummar för dig, tänker på dig! Spännande att höra hur utvecklingen blev med allt! Kram kram

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 12:52:03 följande:

Tackar Redan! Alla 4 klarade upptiningen men enligt nya grekiska lag får man endast överföra 2 st. Penny var inte helt övertygad på nya lagen. Jag är ruvare nu men tycker synd om de 2 andra som fick kastas smile4.gif embryos verkar vara kämpe och starka som bara den. Slemhinnan är 11,6 mm wow! Jag fick intralipider och akupunktur. Det är så trevlig att vara här - alltid...

Det är bäst resultat med två embryos vid insättningar! Så det blir perfekt ska du se!

Sååå glad för dig! Nu ska de oxå stanna i uterus och inte fara iväg någonstans. Gick det inte frysa om de andra två? Jag frös ju ner våra i två strån. Har ej varit med om det du beskriver. I Riga vet i tusan hur de gör. Jag har bara förutsatt de förvaras en och en. Så verkar det inte vara.... Jätte kram!!!!
  • Redan47

Pengar tillbaka blir det inte. Du väljer hur många som ska frysas per strå. Och betalar för ditt val. I Riga fryses de inte heller en och en, utan tillsammans. Iallfall okt-feb- 13/14. Inget val ges att frysa ner andra antal/strå.

• Redan47

Lite Info om frys frågan;

Svaret på frågan om överlevnad av tinade embryos:

Yes. Sometimes when a large quantity of embryos are frozen at an early stage of development (2PN), all or a good number of them will be thawed and incubated. As with a fresh transfer, the best quality embryos will be selected for transfer and the remainders re-frozen. Live births have resulted from the transfer of twice-frozen embryos, but some of the same factors that make frozen embryos transfers less effective than fresh transfers would be expected to reduce the success rates for refrozen embryos.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 14:50:10 följande:

I februari när vi var här hade vi kvar 4 blastos och av erfarenhet från Finland trodde vi att det skulle bli bortfall vid upptiningen. Alla var starka o klarade sig. I Finland har endast 1-2 klarat sig från 3 frysta. Då tänkte vi att om vi fryser 4, klarar 3 upptiningen och vi får tillbaka alla. Så var tanken och därför frös vi inte 2

Ok, jag förstod nästan det. Men två blir perfekt för dig nu! Lovar ! Nu håller vi hela kroppen för plus!!!! Syskon försök blir på färsk försök helt enkelt! ;))
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014