Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Villsågärna38: Jag får börja med 5 mg 2 ggr per dag innan ET. Vid ET kommer de öka dosen men vet inte än hur mycket. Jag känner så trygg hos läkaren i Grekland och jag har hittat en bra AT-läkare som är ivrig att hjälpa mig. Hon är inte lika stel som alla andra gamla läkare som inte vill lyssna på klagomål. Jag har bra vibbar att vi lyckas med det här.
Jojjo77: I Finland tror man att man ska påbörja med ÄD utan mediciner när vi började processen. Så var det med oss. Efter misslyckade ET och FET kunde man få prednisolon och blodtunnande upp till 12 veckor vid graviditet. Sista försöket la man till Clexane-spruta i dag 4 efter insättning som skulle hjälpa med fästningen av embryo. Det är inte helt bevisat att så är fallet men i Finland provar man fram lite mer öppet än i Sverige. Nu i Grekland tror man mer om autoimmunologiska besvär än i Finland eller i Sverige (enlig Alan Beer). Fertinova i Helsingfors ville ta bort alla mina mediciner eftersom vi inte ha lyckats hittills vilket jag försökte opponera mot. Själv tror jag något mitt i mellan med mediciner men är just nu ganska ivrig att lyckas och litar på grekiska läkaren.