Redan47 skrev 2014-04-29 12:14:26 följande:
Jenkins: din hälsa- ditt ansvar- den frågan får du driva. Jag tänker att det som är viktigt för dig, motiverar dig. Och som blivande mamma, är din hälsa minst lika viktigt för ditt barn som dig. För när vi svajar... Gör de det oxå, men inte omedelbart det kommer senare när vi kan ta emot dem. Jag hör dig prata om samtalspartners kalender att du anpassar dig till hennes arbetsbörda- den är hennes ansvar! Om du behöver hen- NU - så driv den frågan. Du vet själv att den enda som får betala är du själv med ditt eget mående, att låta bli ta kontakt med det stöd som du kanske är i behov av för att ha huvudet över vatten ytan. Jag vet, att det frestar på att skjuta på samtals stöd - det finns säkert andra som dessutom behöver din tid bättre. MEN det är återigen terapeutens jobb att avgöra. Du är i början av en graviditet som du sett fram mot. Se till att det blir en njutningstid tillsammans med din familj, partner och bebis. Du har gjort en resa fram till idag, det är dags att njuta av frukten oxå! Kram kram
Jag har inte låtit bli att ta kontakt med henne! Inte alls! Men hon återkom snabbt med att hon inte har tid att svara mig på en vecka. Dessutom lägger hon sig inte i den medicinska biten, så där får jag så fall ta tag i någon annan.
Vår terapi går mycket ut på att hon lyssnar och kommer med motfrågor, så får jag själv fundera ut lösningen, vilket jag tycker fungerat bra hittills. Men hon brukar nog inte vägleda gravida så ofta, så det kanske är någon annan jag just nu behöver kontakt med?
Vården kan säkert hänvisa mig till samma kurator som vi hade vid avbrytandet. Det var inget fel på henne, men jag drar mig för att åka dit. Blir stressad bara jag tänker på att fixa ledigt från jobbet för att kunna åka dit och miljön på sjukhuset är inte kul... För mig innebär det i stort sett bara jobbiga minnen.