Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan47 skrev 2014-03-05 12:30:55 följande:
    Hej alla där! Efter att ha läst info på Cyperns hemsida om bl.a. Graviditets test, har jSg bestämt mig för att göra ett blodprov hcg idag. Och på fredag ett urin prov. Varför urinprov på fredag? Jo, för jag får inte svar på tester förrän nästa vecka iallafall av min gyn. Och det stod just att har man svårt att göra blodprov så är kisse provet resultat på fredagens ruvningsdag definitiv. Visar det inget då= negativt. Att kissa idag , är ett osäkert resultat enligt denna redogörelse. Riktigt bra oc redogörande, den skulle fler ha ute! Nu går mina tankar till nästa försök, sim vi tror kommer göra i Aten serum. Har en lista som jag ska skriva idag med frågor till dem. För jag fick en nid blödning denna gången ocå, ändå inget som tycks tagit sig. Förra gången hände ingenting alls. Jätte kramar till er, tacksam flr er värme! Nina Camilla återigen super grattis, njut av nuet!

Det låter som en bra plan! I Sverige så brukar man inte ta hcg utan testa med sticka man får från kliniken på TD som ska ha sån marginal att ger det inte utslag då så är man inte gravid. Tror det är 18 dagar efter ÄP. Håller tummarna för dig! Får du veta hcg i em? Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-05 13:01:55 följande:
    Redan47: Du gör helt rätt att du gör Hcg-provet! Jag gjorde en kisstest i lördags med en annan ÄD-klinikens test (litar att den är starkare) och en Clearblue. Jag gjorde exakt enligt instruktioner men Clearblue funkade inte och den andra var plus. Jag blev väldig osäker i lördag och tog testet igen på söndag. Jag litar inte riktig på sticks. Jag rekommenderar Serum och utan deras kunskap hade vi inte varit här. Jämför ändå för säkerhetsskull att du får ut all stöd från dem som du behöver (mediciner, tester etc). Hojta till om du behöver hjälp.

Hm... Mysko med Clearblue!!! Kanske olika gränsvärden? Kram
  • villsågärna38

Pyret77: Man kan inte göra äd privat i Sverige. Man måste få remiss för att göra äd inom svenska sjukvården och då kostar det vanlig patientavgift.

• villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-03-05 21:01:30 följande:
    Vill bara tillägga att det inte brukar vara så långa väntetider på många kliniker i Tjeckien - ofta inga alls. Jag har gjort två ÄD där, aldrig något väntetid (två olika kliniker).  Polen har också skärpt till sig en del, färskt ÄD på Invimed i Gdynia går tydligen rätt fort och prisbilden är attraktiv.

Ok Det var ju bra! Kanske bara Invicta i Polen som har lite längre väntetid numera då? Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-05 21:37:16 följande:
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat! VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!

Oh va roligt!! Grattis!! Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-05 21:51:11 följande:
    Jenkis: Så härligt att ni hörde hjärtaljud! Kram. Själv har jag landat från Mount Everest och oroar över Hcg-stigning och ev menssmärta men jag antar att det är normalt. Ingen blod än så länge.

Mensvärk/molvärk, hemsk trötthet och illamående är ju vanligt första veckorna. Inte så glamoröst direkt!! Varför oroar du dog för hcg? Har du testat? Ta hand om dig, ät rätt (ostar, kött, charkuterier osv, ja du vet säkert), undvik kattlådor och kaffe!! Mkt mer än så kan du inte göra för att minska riskerna. Håller tummar och tår!! Kram
  • villsågärna38

Heh Tigermamman!! Jag har ett tips om gyn som jag tror fort hjälper till vid äd på landstingstaxa. Inboxar dig! Eva på Strandkliniken jobbar ju även på en landstingsansluten gynmott men kanske hjälper hon inte till där om man gjort beh utomlands. Kram och lycka till! Håller tummarna för dig!

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-06 13:57:12 följande:
    För det mesta så kan du, om du tidigare varit patient, betala privat för fortsatt behandling. Men du måste ha med dig egen donator/korsdonator i så fall. Exempel från Akademiska. FET 11 000 kr ÄD 50 000 kr Paket med samtal, gynekologiskt ultraljud, virusprover, AMH och spermaprov 6 000 kr Frys-ET, utebliven embryotransfer 4000 kr  Äggdonationsstimulering avbruten före ET 10 000 kr Sjukt att det kostar 4 000 kr fast man inte får tillbaka något embryo vid FET... Kan det vara så arbetskrävande att tina ett embryo?

I FET ingår ju även ett par läkarbesök och ultraljud innan embryot tinas upp så det är väl det man betalar för. Dock osäker på om vi hade behövt betala på Huddinge om vårt ägg inte klarat upptiningen. 8000 kr kostar det där. Inte riktigt koll på vad ny äd kostar men tror det ung samma som på Akademiska. Konstigt att priserna diffar kan man ju tycka.
  • villsågärna38

NinaCamilla. Åk in till närmaste gynakut!!! Molvärk - ja. Men det där låter inte bra. Kan ju även vara nåt annat men eftersom du är gravid är gynakuten smartast tror jag. Hoppas det ger sig!! Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014